سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گزارش نگران‌کننده اشپیگل از شیوع گسترده نژادپرستی در آلمان

گزارش نگران‌کننده اشپیگل از شیوع گسترده نژادپرستی در آلمان

نتایج یک بررسی جدید که اشپیگل منتشر کرده از نژادپرستی بالا علیه مسلمانان و سیاه پوستان در همه ساحت‌های جامعه آلمان حتی در بخش بهداشت و درمان حکایت دارد.
هفته نامه اشپیگل نوشت، در یک بررسی محققان 21000 نفر را در مورد تجربیات نژادپرستی در آلمان مورد بررسی قرار دادند و به نتایج تأسف‌باری دست یافتند.
نژادپرستی در آلمان همه جا وجود دارد و به مسئله‌ای روزمره تبدیل شده است. بسیاری از افرادی که تبعه آلمانی نیستند تجربیات منفی هنگام برخورد با افراد دیگر، مقامات یا حتی با پلیس داشته‌‎اند. این نتیجه مطالعه‌ای گسترده توسط «مرکز تحقیقات ادغام و مهاجرت آلمان» (دزیم) است. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که به‌خصوص سیاه‌پوستان بیشتر تحت تأثیر این شرایط قرار می‌گیرند؛ بر اساس این بررسی بیش از یک نفر از هر دو نفر تجربیات خود را از نژادپرستی در ملاء‌عام داشته‌اند.آن‌طور که ایسنا نوشته است، مردان سیاه‌پوست (54.8 درصد) بیشتر احتمال دارد که در اوقات فراغت خود تبعیض را گزارش کنند. مردان مسلمان نیز به شدت تحت تأثیر این مسئله (41.2 درصد) قرار دارند. برای این مطالعه، دزیم یک نظرسنجی از بین بیش از 21000 نفر در سال 2022 انجام داد. نتایج این بررسی نشان می‌دهد که تقریباً از هر پنج زن سیاه‌پوست یک نفر (19 درصد) می‌گویند که مکرراً تهدید یا آزار و اذیت را تجربه می‌کنند، در حالی که این رقم برای مردان سیاه‌پوست 18 درصد است. در میان افرادی که از نظر نژادی مشخص نیستند، این فقط یازده درصد از زنان و شش درصد از مردان را تحت تأثیر قرار می‌دهد. بر این اساس 37 درصد از مردان سیاه‌پوست گفتند که مرتباً با ترس مواجه می‌شوند که این چهار برابر بیشتر از مردان غیر نژادی است (نه درصد). در میان زنان سیاه‌پوست هم از هر پنج زن، یک نفر گزارش داد که مکرراً با ترس مواجه شده‌اند- در مقایسه با حدود یک نفر از هر 30 زن غیر نژادی (چهار درصد). این بررسی همچنین نشان داد که مردم مسلمان به ویژه اغلب در ادارات و برخورد با مقامات و همچنین در پلیس با تبعیض مواجه می‌شوند. بیش از یک‌ سوم مردان مسلمان (39 درصد) تجارب مکرر تبعیض و نژادپرستی در پلیس را گزارش می‌کنند، 51 درصد از تبعیض در ادارات و برخورد با مقامات خبر دادند. در میان زنان مسلمان، 46 درصد گفتند که اغلب در ادارات و برخورد با مقامات تبعیض را تجربه کرده‌اند. در تماس با پلیس، این نسبت 25 درصد است. محققان افرادی را که خود را سیاه‌پوست، مسلمان یا آسیایی می‌دانند به عنوان نژادی تعریف می‌کنند. در مورد آلمان، سفیدپوستان نژادی محسوب نمی‌شوند. خبر دیگری که کمابیش می‌تواند مرتبط با گزارش بالا باشد آن‌که، آن‌طور که ایسنا نوشته است، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل، در شبکه اجتماعی ایکس با اشاره به تصاویر دردناک منتشر شده از درگیری‌ها در غرب آسیا گفت که نسبت به «افزایش یهودستیزی و تعصب علیه مسلمانان» عمیقاً ناراحت است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وقتی اسم آلمان را میشنوید یاد چه چیزی میافتید؟

آلمان به خاطر صنعت و خودروسازی

آلمان دانش آموزان را برای جنگ آماده می‌کند

وزیر آموزش آلمان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.