سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / راه حل مساله فلسطین حمایت گسترده امت اسلامی از آن و مقاومت و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است

راه حل مساله فلسطین حمایت گسترده امت اسلامی از آن و مقاومت و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است

راه حل مساله فلسطین حمایت گسترده امت اسلامی از آن و مقاومت و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است

کارشناس سیاسی افغان تاکید کرد: راه حل مساله فلسطین حمایت گسترده امت اسلامی از فلسطین و آرمان قدس شریف و نیز مقاومت و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی است.

داکتر علی واحدی در گفت و گو با بخش خبر رادیو دری با اشاره به فرا رسیدن روز جهانی قدس گفت: دشمنان اسلام می خواستند نام فلسطین و مساله قدس از اذهان محو شود اما ابتکار حضرت امام خمینی (ره) در نامگذاری آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان به نام روز قدس سبب شد که مساله فلسطین و قدس هر ساله مطرح شود و از این روز در سطح جهانی بزرگداشت بعمل آید.

وی تصریح کرد: اکنون که بیش از چهار دهه از نامگذاری روز قدس گذشته هر سال توجهات به این مساله بیشتر می شود و این مساله تاثیرات مثبتی هم بر روحیه مردم فلسطین گذاشته و حمایت جهانی از فلسطینیان و اعلام انزجار از جنایات رژیم صهیونیستی باعث تقویت روحیه و عملکرد و پیشرفت گروه های فلسطینی در بسیاری از زمینه ها شده است.

این کارشناس افغان یاد آور شد: رهبر معظم انقلاب اسلامی هم در صحبت هایی که اخیرا با دانشجویان نخبه داشتند بار دیگر بر توجه به مساله فلسطین و قدس تاکید کردند و از عملکرد برخی دولت های کشورهای اسلامی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی انتقاد کردند و گفتند راه آزادی قدس مقاومت و مقابله با رژیم صهیونیستی است نه مذاکره و نزدیک شدن به این رژیم.

به گفته واحدی  تجربه تاریخی برخی کشورها نشان داده که سازش با این رژیم نتیجه ای درپی ندارد اما مقاومت و مقابله با رژیم غاصب صهیونیستی سبب شده که سرزمین های اشغال شده فلسطین از سلطه و سیطره رژیم اسرائیل نجات پیدا کند که نمونه آن باریکه غزه است. این مساله همچنان باعث شد مساله مقاومت در دیگر مناطق فلسطین هم مورد توجه قرار بگیرد و امروز رژیم صهیونیستی دچار هراس شدیدی از ناحیه مقاومت است.

این کارشناس سیاسی عنوان کرد: بنابراین راه حل مساله فلسطین حمایت گسترده امت و کشورهای اسلامی از آن و حضور پرشور در راهپیمایی و مراسم روز جهانی قدس است که این روز به فرموده حضرت امام خمینی (ره) روز اسلام است، این حرکت یک حرکت مستمر و سازنده و زمینه ساز آزادی قدس شریف و نابودی رژیم صهیونیستی است.پس در روز جهانی قدس امت اسلامی باید حمایت همه جانبه خود را از آرمان و مردم فلسطین و انزجار خود را از جنایات رژیم اشغالگر قدس به نمایش بگذارند.

واحدی اظهار کرد: با حمایت هایی که دنیای سلطه و به ویژه امریکا از رژیم صهیونیستی می کند جنایات این رژیم بیشتر شده که در مقابل می طلبد امت اسلامی برای تقویت روحیه فلسطینیان و جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت گسترده خود را از فلسطینیان به نمایش بگذارند.

وی اضافه کرد: اینکه دولت های برخی کشورهای عربی به جای حمایت از فلسطین مظلوم در کنار رژیم اسرائیل قرار می گیرند خیانت به اسلام و آرمان قدس است. مردم کشورهای اسلامی باید راه خود را از آن ها جدا کنند چنانکه گروه های مقاومت فلسطینی هم اعلام کرده اند راه حل مساله فلسطین مذاکره نیست بلکه مقاومت و مقابله تا زمان آزادی قدس از چنگال رژیم غاصب صهیونیستی است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

گسترش اعتراضات دانشجویی در استرالیا

تجمعات دانشجویی حمایت از فلسطین دردیگر دانشگاه‌های استرالیا

انتفاضه دانشجویان فرانسوی در حمایت از فلسطین

اعتراضات جنبش دانشجویی فرانسه در حمایت از فلسطین حالا با نام پُرمُسَمای انتفاضه دانشجویی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.