سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جوانان فلسطینی بهتر از نخبگان نظامی مؤسسات معتبر جهانی می‌‌جنگند

جوانان فلسطینی بهتر از نخبگان نظامی مؤسسات معتبر جهانی می‌‌جنگند

وضعيت فعلي غزه گوياي آن است كه رژيم صهيونيستي نتوانسته به اهداف خود براي شكست حماس برسد. «سرلشکر فایز الدویری»، كارشناس نظامی در الجزيره نيز معتقد است كه رزمندگان القسام در غزه در نبرد زمینی بهتر از سربازانی که از معتبرترین مؤسسات نخبگان جهان فارغ‌التحصیل شده‌اند عمل می‌کنند.
يك ماه پس از آغاز جنگ همه‌جانبه ارتش پرادعاي رژيم صهيونيستي عليه غزه اكنون مشخص شده كه صهيونيست‌ها به طور قطع قادر به مهار نوار غزه و تضعیف جدی حماس نيستند. در بهترین حالت، رژيم صهيونيستي می‌تواند برای اشغال و کنترل غزه از زور و خشونت بيشتر استفاده کند، اما اين اشغال هرگز به معناي پايان ماجرا نيست، چون رژيم صهيونيستي در وضعيت اشغال غزه ناگزير به جنگ روزانه نامحدود با فلسطيني‌ها و نيروهاي مقاومت خواهد بود.
واقعیت کنونی غزه با عدم توانايي تل‌آويو براي شكست حماس در جنگ همه‌جانبه دريايي، زميني و هوايي گره خورده است. وضعيت فعلي غزه گوياي آن است كه اين منطقه پرجمعيت پس از جنگ نيز هيچ‌گاه به نفع صهيونيست‌ها تغيير نخواهد كرد. بر اساس گزارش اداره مرکزی آمار فلسطین، جمعیت غزه از 340 هزار نفر در سال 1970 به 1.13 میلیون نفر در سال 2000 و 1.6 میلیون نفر در سال 2010 افزایش یافته و اکنون غزه داراي بیش از 2.1 میلیون شهروند فلسطینی است. علاوه‌بر این، غزه دارای یکی از جوان‌ترین جمعیت‌ها- با بیشترین تعداد کودکان و جوانان- در جهان است. در همه سال‌هاي گذشته كه غزه شاهد نرخ افزايش جمعيت بوده، همزمان شاهد شديدترين جنگ‌ها هم بوده است. تجارب جنگ‌هاي قبلي عليه غزه نشان مي‌دهد كه هر جنگ به افزايش نرخ جمعيت و به تبع آن عمق جمعيتي اين محدوده منجر شده و هيچ‌گاه صهيونيست‌ها نتوانسته‌اند اين باريكه پرجمعيت را به كنترل كامل خود درآورند، چون در هر جنگ با سيل جمعيت بيشتر گذشته رو‌به‌رو شده‌اند. جنگ فعلي نيز منجر به افزایش بيشتر نرخ رشد جمعیت خواهد شد و شرايط آينده را براي صهيونيست‌ها دشوارتر از امروز خواهد كرد.
اكنون نيز كه پس از يك ماه، تل‌آويو نتوانسته واقعيت غزه را تغيير دهد، مشخص است كه اشغالگران چاره‌اي جز پذيرش شكست و عقب‌نشيني و يا درگير شدن در باتلاق جنگ فرسايشي غزه ندارند. روش جنگي نيروهاي فلسطيني در نوار غزه به گونه‌اي است كه جنگ را فرسايشي مي‌كند و صهيونيست‌ها هم توانايي درگيري طولاني مدت در جنگ را ندارند. در همه جنگ‌هاي قبلي هم اشغالگران تلاش كرده بودند تا نبردهاي نظامي به بيش از يك ماه كشيده نشود، چون توان ارتش صهيونيستي در نبردهاي بيش از يك ماه به سرعت به تحليل مي‌رود. «سرلشکر فایز الدویری»، كارشناس نظامی در برنامه تلويزيون الجزيره به روش خاص نيروهاي فلسطيني در نبرد با ارتش تل‌آويو اذعان دارد و معتقد است كه رزمندگان القسام در غزه در نبرد زمینی بهتر از سربازانی که از معتبرترین مؤسسات نخبگان جهان فارغ‌التحصیل شده‌اند عمل می‌کنند. افسر پیشین اطلاعات ارتش انگلیس نيز در برنامه بي‌بي‌سي اعلام كرد كه آمریکا و اسرائیل در جنگ غزه هیچ استراتژی ندارند؛ آنها شکست خواهند خورد! «کوبی ماروم»، ژنرال بازنشسته اسرائیلی هم در گفت‌وگو با روزنامه معاریو تاكيد كرد: «تردیدهایی وجود دارد که ارتش اسرائیل بتواند به اهداف تعیین شده توسط محافل سیاسی دست یابد. نبرد بسیار پیچیده است، ارتش اسرائیل پیش از این چنین چالش‌هایی ندیده و حتی نیروهای آمریکایی نیز هرگز آن را تجربه نکرده‌اند.» روزنامه عبری زبان‌ هاآرتص نيز در گزارشي نوشت كه مبارزان شاخه نظامی حماس (قسام) در حال تار و مار کردن نظامیان اسرائیلی در داخل غزه هستند. «رویبن یشای»، روزنامه‌نگار صهيونيستي در‌ هاآرتص افزود: «نگران جان نظامیانی هستم که وارد غزه شدند، شاید آنها هیچ وقت برنگردند!»
غزه در چه شرايطي مقاومت مي‌كند؟
ادامه مقاومت نيروهاي فلسطيني و عدم تغيير واقعيت غزه در جنگ يك ماهه اخير در حالي بوده است كه اين باريكه پرجمعيت در يك ماه جنگ سنگين اخير، شاهد شديدترين خسارات انساني و زيرساختي بود. براساس گزارش مركز اطلاع‌رساني فلسطين، بر اثر جنگ در يك ماه اخير، 2 درصد از جمعیت ساکنان غزه به طور مستقیم قربانی حملات شده و یا شهید و یا مجروح شدند، هر دقیقه یک مجروح و هر ساعت 15 شهید دیگر به بیمارستان‌های غزه منتقل می‌شوند، هر ساعت 6 کودک و 5 زن در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند، 70 درصد از ساکنان نوار غزه در نتیجه حملات و بمباران‌های رژیم صهیونیستی آواره و بي‌سرپناه شدند، 30 هزار تن مواد منفجره بر سر مردم غزه فروریخته شده یعنی به طور میانگین 82 تن در هر کیلومتر مربع، نیمی از بیمارستان‌های نوار غزه و 62 درصد از مراکز درمانی از خدمت خارج شدند، 50 درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه در نتیجه حملات و بمباران‌ها خسارت دیدند، 10 درصد از واحدهای مسکونی در نوار غزه به طور کامل تخریب شده یا دیگر قابل سکونت نیستند و 33 درصد از مدارس نوار غزه در نتیجه بمباران‌ها خسارت دیدند و 9 درصد این مدارس به طور کامل از خدمت خارج شدند. همچنين 14 درصد از مساجد نوار غزه خسارت دیدند و 5 درصد به طور کامل تخریب شدند.
خفقان و سانسور در تل‌آويو
به نظر مي‌رسد كه صهيونيست‌ها همچنان تلاش دارند تا از انتشار و علني شدن آمار واقعي تلفات خود جلوگيري كنند. در همين ارتباط نيز، منابع خبری رژیم صهیونیستی دوشنبه شب گزارش دادند که خبرنگار مشهور این رژیم به علت فاش کردن شمار کشته‌های ارتش تل‌آویو بازداشت شده است. «افرائیم مردخای» پس از آن که گفته که شاهد اجساد ده‌ها تن از نظامیان اسرائیلی بوده که روی هم در یکی از بیمارستان‌های تل‌آویو تل انبار شده بود، بازداشت شده است. او گفته بود که ارتش اسرائیل جسد را به خانواده‌ آنها تحویل نمی‌دهد. براساس آمار رسمي ارتش رژيم صهيونيستي، شمار کشته‌های نظامي ارتش در يك ماه گذشته تاکنون 348 نفر است که البته آمار حقیقی بسیار بیشتر از آن چیزی است که اعلام شده است.
همزمان وضعيت سياسي در تل‌آويو نيز تحت تاثير ابعاد و آثار شكست ارتش در عمليات طوفان الاقصي آشفته است و روز گذشته هزاران یهودی در نزدیکی اقامتگاه نتانیاهو، نخست وزير اين رژيم تظاهرات ضد دولتی برگزار کردند. آنها خواستار استعفای فوری نخست‌وزیر شدند. گفته شده این بزرگ‌ترین تجمع اعتراضي از زمان آغاز جنگ غزه است.
نشانه‌های شكست
به نظر مي‌رسد صهيونيست‌ها در اصلي‌ترين هدف خود يعني نابودي حماس دچار شكست كامل شده‌اند. «نیر کیبنس»، خبرنگار پایگاه خبری عبری زبان والا نيز گفته است اینکه بنیامین نتانیاهو با طرح ادعاهايي «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه را به عنوان هدف تعیین می‌کند، ثابت می‌کند که نابودی حماس دیگر جزو اهداف اصلي اسرائیل در جنگ نیست. همزمان در ادامه حمایت نظامی نامحدود آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنگ غزه، یک مقام آگاه در کاخ سفید فاش ساخت که واشنگتن درصدد ارسال بمب‌های هدایت شونده نقطه‌زن به ارزش 320 میلیون دلار برای اسرائیل است.
دم روباه
با وجود آن كه كارنامه جنايت‌هاي رژيم صهيونيستي در غزه از خون كودكان، زنان و بي گناهان سياه است، اما «جان کربی»، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی در شورای امنیت ملی کاخ سفید بامداد سه‌شنبه به حمايت از متحد خود، يعني تل‌آويو شتافت و مدعی شد كه چیزی که در غزه رخ می‌دهد، نسل‌کشی نیست. اين مقام آمريكايي براي دفاع از رژيم صهيونيستي در مصاحبه با شبکه «فاکس‌نیوز»، گفت: «از نظر ما نسل‌كشي در غزه رخ نمی‌دهد.» اين در حالي است كه سخنگوی سازمان بهداشت جهانی تایید كرده است كه حداقل نیم درصد از جمعیت غزه کشته شدند و نرخ کودک‌کشی به ۱۶۰ کودک در روز رسیده است. سازمان جهانی غذا هم اعلام کرد که ما در حال حاضر در غزه در شرایطی بسیار دشوار فعالیت می‌کنیم. به دلیل قطعی ارتباط تلفنی و اینترنتی در غزه، اوضاع در این باریکه نابسامان است. بحران غزه از دشوارترین بحران‌های جهانی است که با آن سر و کار داریم.
دکتر «اشرف القدره»، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه هم در کنفرانسی خبری آخرین آمار شهدا و مجروحان حملات 32 روزه دشمن صهیونیستی به غزه را شامل 10328 شهيد فلسطینی از جمله 4237 کودک، 2719 زن و 631 فرد مسن و سالخورده عنوان كرد. در اين گزارش همچنين شهادت 192 نفر از کادر درمان و پزشکی و نابودی 40 دستگاه آمبولانس، زخمی شدن 25956 فلسطینی از آغاز جنگ و قتل عام و کشتار 1071 خانواده فلسطینی در نوار غزه تایید شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

درگیری پلیس اسرائیل و معترضان به کابینه نتانیاهو در تل‌آویو

رژیم خبیث غاصب

حمایت از نمازگزاران در تحصن های دانشجویی آمریکا

ويدئو/ بگذارید نماز بخوانند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.