سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / پرسش‌های دانش آموز دختر کرمانی از نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی

پرسش‌های دانش آموز دختر کرمانی از نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت نظام در نشستی با دانش آموزان به تبیین مسائل روز جامعه پرداخت.

در نشست تبیینی در قالب پرسش و پاسخ  در یکی از دبیرستان‌های دخترانه ناحیه ۲ کرمان؛ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر اینکه نوجوانان و دانش‌آموزان نباید نسبت به مسائل روز بی‌تفاوت باشند، خطاب به آینده سازان این کشور تصریح کرد: شما از همین سن می‌توانید تاثیرگذار باشید، اوایل انقلاب دانش‌آموزان نقش موثری در مسائل اجتماعی و سیاسی داشتند، به ویژه در زمان هر انتخابات بحث و تحلیل می‌کردند و نظر می‌دادند.

جلیلی دوران دانش‌آموزی را طلایی خواند و با اشاره به اینکه ۱۲ سال رفت‌ و آمد در آموزش‌ و پرورش رشد را رقم می‌زند، خاطرنشان کرد: باید طوری برنامه‌ریزی کنید که در پایان ۱۲ سال، خارج از اینکه نتیجه کنکور چه باشد، احساس رضایت کنید.

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی بینش را در کنار دانش دارای اهمیت زیادی خواند و ابراز داشت: زمانی که دانشگاه می‌رفتم، حتی در مقطع دکترا، مباحثی وجود داشت که فکر کردم کاش این‌ها را در زمان دانش‌آموزی یاد می‌گرفتم چراکه یک بینش عمیق پیش روی ما قرار می‌داد، البته آسان هم بودند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام مدرسه الگو را راهی برای لذت از درس و مدرسه دانست و عنوان کرد: باید مدرسه الگو داشته باشیم تا جوان ما از درس لذت ببرد و احساس کند این همان چیزی است که می‌خواهد و دوست دارد برای آن وقت بگذارد.

جلیلی، عدالت آموزشی را دارای اهمیت خواند و با تاکید بر اینکه حداقل استاندارد‌های آموزشی را باید برای همه دانش‌آموزان فراهم کنیم، بیان کرد: شرایط نباید متفاوت باشد، استعداد کسی که در دورترین منطقه درس می‌خواند هم باید شکوفا شود.

در این نشست جلیلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به پرسش‌های دختران دانش آموز درباره مسائل اقتصادی مسائل روز و درسی پاسخ داد و نقش و اهمیت دانش آموزان را بسیار مهم دانست و گفت: اکنون ۳۶ هزار شهید دانش آموز در کشور داریم و بسیاری از دانشمندان هسته‌ای ما بسیاری از افراد اثرگذار انقلاب از دوران دانش‌آموزی فعال بودند و دانش آموزان در دوران انقلاب و دفاع مقدس نقش آفرینی کردند.

 

 

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

کتاب یاران هادی ، شهید ابراهیم هادی

کتاب سه دقیقه در قیامت

سلام خدا بر امیرسپهبد شهیدعلی صیاد شیرازی

صیاد دل ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.