سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تایمز دوباره صدها هزار انگلیسی معترض را هوادار ایران خواند

تایمز دوباره صدها هزار انگلیسی معترض را هوادار ایران خواند

تایمز دوباره صدها هزار انگلیسی معترض را هوادار ایران خواند!

 روزنامه تایمز انگلیس ضمن نسبت دادن دوباره تظاهرات‌های چندصد هزار نفری و ضدصهیونیستی به ایران، نوشت: گروه‌های مرتبط با جمهوری اسلامی و حامیان رژیم ایران در تظاهرات در انگلیس، اعلامیه‌هایی را پخش کردند که در آنها به اظهارات رهبر جمهوری اسلامی برای «نابودی اسرائیل» استناد شده است.

این روزنامه چاپ لندن که دو هفته قبل مدعی شده بود تظاهرات چندصد هزار نفری در لندن را ایران ترتیب داده(!) مجدداً نوشت: حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حامیان فلسطین در لندن درپی درگیری جاری در غزه شرکت کرده‌اند.

براساس این گزارش، مقام‌های انگلیسی که نگرانند دولت جمهوری اسلامی بر سر درگیری‌های اخیر میان حماس و اسرائیل، در بریتانیا ایجاد تنش کند، چندین گروه‌ مستقر در بریتانیا را شناسایی کرده‌اند که مستقیماً با تهران ارتباط دارند.

تایمز می‌افزاید: حامیان رژیم ایران در راهپیمایی‌های حمایت از فلسطین، اعلامیه‌هایی را با استناد به درخواست رهبر جمهوری اسلامی برای «ریشه‌کن کردن» اسرائیل پخش کرده‌اند. در اعلامیه‌هایی که در تظاهرات روز شنبه هفته گذشته (ششم آبان) حامیان فلسطین در مرکز لندن پخش شد، از توصیف رهبر ایران

درباره اسرائیل استفاده شده بود که اسرائیل را «رژیم غاصب صهیونیستی» خوانده که باید مثل «سرطان» ریشه‌کن شود. این اعلامیه‌ها حاوی این ادعا بوده‌اند که جنبش مقاومت فلسطین «پرانرژی‌تر، زنده‌تر و آماده‌تر از همیشه» است. معترضان همچنین عکس‌هایی از خامنه‌ای در دست داشته‌اند.

تایمز نوشت: مخالفان جمهوری اسلامی بر این باورند که وفاداران رژیم ایران برای دامن‌زدن به ناآرامی‌ها در بریتانیا تظاهرات‌های طرفداری از فلسطین را سازماندهی کرده و به آنها می‌پیوندند. جمهوری اسلامی از ابتدای شکل‌گیری خود خواهان «نابودی» اسرائیل بوده است. حساب‌های رسمی رهبر ایران در شبکه‌های اجتماعی از تظاهرات اعتراضی گسترده در بریتانیا در اعتراض به اسرائیل استقبال کرده‌اند.

روزنامه تایمز هفته گذشته نیز در گزارشی نوشت: پلیس بریتانیا هشدار داده جمهوری اسلامی در حال بهره‌برداری از اعتراضات طرفداران فلسطینی‌ها در بریتانیا است و عوامل جمهوری اسلامی با دامن‌زدن به این اعتراضات، درپی ایجاد ناآرامی بوده‌اند.

شبکه ایران اینترنشنال با اشاره به ادعای تایمز عنوان کرد: درپی انتشار گزارش تایمز، رهبر جمهوری اسلامی با اشاره به تجمعات جهانی که طی سه هفته گذشته در حمایت از فلسطینیان در جنگ حماس و اسرائیل برگزار شده، گفت: «یک ابلهی پیدا می‌شود می‌گوید اجتماع مردم در انگلیس، کار ایران است. لابد بسیج لندن و بسیج پاریس این کار را کرده‌اند؟! روزنامه کیهان نیز درباره گزارش تایمز نوشت: «این ادعا بیش از اینکه اتهام باشد، افتخاری برای جمهوری اسلامی است.» این روزنامه ادعا کرد: تظاهرات هواداران فلسطینیان، با وجود فضای شدید سرکوب پلیس و نیروهای امنیتی انگلیس و اخراج افراد معترض از محل کار‌شان صورت گرفت.

تایمز همچنین نوشته است: براساس اطلاعات دولتی در بریتانیا، تهران با یک گروه از مؤسسات برای اعمال قدرت نرم، ایجاد نفوذ و ایجاد تنش در بریتانیا ارتباط دارد. تصور می‌شود شبکه گسترده‌تری متشکل از مساجد، مؤسسات خیریه و سایر سازمان‌ها، پیوندهایی با رژیم تهران دارند. مقامات بریتانیایی به‌طور خاص در مورد گروه‌هایی ابراز نگرانی کرده‌اند که از سپاه پاسداران تمجید می‌کنند.

 

 

مسئله اول جهان چرا جایی در برخی روزنامه‌ها ندارد؟!

 

«فلسطین امروز نه فقط مسئله اول جهان اسلام، بلکه مسئله اول تمام جهان است. اما هنوز در ایران برخی رسانه‌ها کمترین واکنش‌ را به رخداد‌های مربوط به فلسطین دارند».

روزنامه جوان ضمن طرح این انتقاد نوشت: تقریباً تحلیلگران مستقل دنیا معتقدند اگر اسرائیل به توافقات پیمان اسلو و «گفت‌وگو‌های بی‌شمار» پس از آن پایبند بود و تجاوز به سرزمین‌های فلسطینی و شهرک‌‌سازی در زمین‌های آنان را ادامه نمی‌داد، خشم ‌فروخفته فلسطینی‌ها اینچنین برافروخته نمی‌شد. کار را آنان که اهل گفت‌وگو بودند، به این‌جا رساندند؛ و هنوز هم بر همان خر سوارند. اکنون فلسطین دیگر مسئله اول جهان اسلام نیست که مسئله اول تمامی جهان است. با این‌حال، هنوز در ایران برخی کمترین واکنش‌ها را به رخداد‌های مربوط به فلسطین دارند. روی سخن بیشتر به روزنامه‌هاست. منظور هم فقط نوع واکنش تقریباً هیچ به رخداد ۱۳ آبان در این روزنامه‌ها نیست. از اول طوفان‌الاقصی به هر بهانه‌ای تیتر‌ها و عکس‌های صفحات اول را از کودکان به‌خون‌غلتیده غزه چرخاندند، به سمت بحث‌های حزبی و شخصیت‌پرستی‌های معمول‌شان.

قضیه فلسطین در برخی رسانه‌های ما بی‌رنگ شد. دیگر از روزگاری که یک شهید فلسطینی برای رسانه‌های ایرانی به منزله یک پرچم برافراشته در حرکت به سوی نابودی اسرائیل بود، کمتر خبری هست و اخبار داعش و آل‌سعود آن روز‌هایی را که حتی انفجار یک بمب دست‌ساز در سرزمین‌های اشغالی ارزش تیتر یک داشت، از ما گرفت.

اما روزنامه‌هایی که خبر‌های صفا و دوستی را به خبر‌های جنگ غزه و قتل‌عام و نسل‌کشی مسلمانان ترجیح می‌دهند، معمولاً با همه انواع اخبار رویکردی کینه‌ورزانه دارند. یکی از این روزنامه‌ها که در روی‌کارآمدن رئیس‌دولت یازدهم نقش‌مثبت بازی می‌کرد، بعد‌ها در چندین سال هیچ خبری از او را پوشش نمی‌داد، گویی کشور رئیس‌جمهور ندارد! اما در موقعیتی دیگر این رفتار کینه‌ورزانه به تمامی روزنامه‌های آن جریان سیاسی، ساری شد. در ۹ آبان ۱۳۹۶ این روزنامه‌ها سخنان رئیس‌جمهور وقت را پوشش ندادند. چرا؟! چون در مجلس گفت: «دنیا مگر دیوانه است با آمریکایی که مذاکره دیروز(برجام) را زیرپا می‌گذارد، پای میز مذاکره بیاید.»

با این سوابق درخشان در کار اطلاع‌رسانی آزاد و غیرجانبدارانه در این روزنامه‌ها چه انتظار از پوشش هر روزه و واقعی مسئله فلسطین و رخداد‌هایی مثل ۱۳ آبان؟! تحلیلگر اصلی این روزنامه‌ها هر روز نظریه خود را درباره

«عبور از وضع موجود» تکرار می‌کند و آن‌هم «آزادی رسانه‌ها» است. اما سوابق کینه‌ورزی و قفل‌کردن رسانه‌ها با رئیس‌جمهوری که خود بر سرکار آوردند و کینه‌ورزی با نظام که نمود آن اکنون در فلسطین رخ می‌نماید، نشان می‌دهد آن «آزادی رسانه» را برای کار دیگری می‌خواهند! اکنون هر آزاده‌ای در هر گوشه از جهان به صدا درآمده و نمی‌تواند سکوت کند و حتی جانیان بالفطره‌ای مثل رئیسان‌جمهور اسبق آمریکا نیز برای پرکردن جای خالی عریضه، اظهاراتی در دفاع از مظلومیت فلسطینی‌ها می‌کنند، اما روزنامه‌هایی در ایران هستند که آن آزادگی مختصر جهانی را هم از دست داده‌اند. مسئله فلسطین، مسئله عشق مردمی رنج‌دوران‌کشیده به آزادی و استقلال است و هرکس آن را درک نمی‌کند، عقلش از آزادگی تهی و قلبش با جلبک انباشته شده است و حالا باید گفت اگر دین ندارید، لااقل آزاده باشید، مثل همه مردم جهان!

 

 

گزارش اکونومیست از فشار فزاینده متحدان ایران به آمریکا

 

«جنگ غزه کابوس جو بایدن از ایران را تشدید کرده و ایران در حال افزایش فشار بر آمریکاست».

نشریه اکونومیست با انتشار این تحلیل نوشت: هنگامی که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا، پس از حمله حماس به اسرائیل، ناوهای هواپیمابر را به خاورمیانه اعزام کرد، یک کلمه به ایران و متحدانش گفت: «نکن». از آن زمان تاکنون حملات راکتی، پهپادی و موشکی به اسرائیل و نیروهای آمریکایی از سوی شبکه شبه‌نظامیان متحد ایران در سراسر منطقه صورت گرفته‌، اما تاکنون به یک آتش درگیری منطقه‌ای تبدیل نشده است.

در ۳ نوامبر، سیدحسن نصرالله، رهبر حزب‌الله، قدرتمندترین گروه شبه‌نظامی مورد حمایت ایران، در لبنان سخنرانی کرد اما به نظر می‌رسید که وی از تشدید تنش فوری عقب‌نشینی کرد.

با این حال، در بحبوحه مبارزات خونین غزه بین اسرائیل و حماس، رقابت گسترده‌تر و بالقوه خطرناک‌تر با ایران در حال افزایش است. دولت بایدن پس از کنار گذاشتن رویکرد فشار حداکثری بر ایران در دوره ترامپ، در ماه‌های اخیر بی‌سروصدا به دنبال کاهش تنش‌ها بود. اما امروز ایران نه‌ تنها حملات حماس را جشن گرفته، بلکه از طریق نیروهای نیابتی‌ خود منافع آمریکا را تهدید نیز کرده است. همچنین به نظر می‌رسد که ایران با همکاری ضمنی روسیه و حتی چین، در یک گروه آزاد از خودکامه‌ها عمل می‌کند. این شرایط، سؤالات جدی را در مورد اینکه آیا بایدن می‌تواند استراتژی جدیدی برای خاورمیانه خلق کند یا خیر، ایجاد می‌کند.

از ۷ اکتبر، رویکرد ایران افزایش تنش بدون ایجاد یک رویارویی همه‌جانبه بوده است. ایران می‌گوید که هیچ دخالت مستقیمی در برنامه‌ریزی یا اجرای جنایات حماس نداشته است، ادعایی که بیانیه‌های عمومی آمریکا و اسرائیل عمدتاً بر آن تأیید دارند. حملات پراکنده علیه اسرائیل توسط جنگجویان حوثی طرفدار ایران در یمن، و حملات پهپادی به پایگاه‌های آمریکایی در عراق و سوریه توسط شبه‌نظامیان محلی در آنجا، دما را بدون رسیدن به نقطه جوش افزایش داده است. نصرالله خاطرنشان کرد که خشونت تنظیم‌شده حزب‌الله که عمدتاً شامل حملات موشکی به شمال اسرائیل می‌شود، با تخلیه اجباری اسرائیلی‌ها از نزدیک مرز لبنان و ایجاد عدم اطمینان نظامی، همچنان به اقتصاد اسرائیل آسیب وارد می‌کند.

ایران در حال حاضر در تلاش برای به حداکثر رساندن تعاملات دیپلماتیک است. وزیر امور خارجه ایران، به اندازه بلینکن در رایزنی‌های منطقه‌ای فعال بوده است. بسیاری از کشورها از ایران می‌خواهند که هم برای مهار درگیری و هم کمک به آزادی گروگان‌ها اقدامی صورت دهد. ایران امیدوار است که نفوذ خود را تقویت کند و برنامه‌های مورد حمایت آمریکا برای پیوندهای نزدیک‌تر بین آمریکا، اسرائیل و کشورهای خلیج‌فارس ذیل توافق ابراهیم را خدشه‌دار کند. ایران با خرسندی، شاهد فشار روزافزون بر روی اردوگاه طرفدار آمریکاست. اسرائیل و کشورهای عربی، سفرای خود را از پایتخت‌های یکدیگر فراخواندند. تظاهرات طرفداران فلسطین در غرب، در حال افزایش است. ده‌ها هزار نفر در واشنگتن دی‌سی راهپیمایی کردند و خواستار آتش‌بس شدند.

با این حال برای ایران خیلی زود است که به خود مغرور شود. در آمریکا یک تغییر سریع و بالقوه عمیق در سیاست در قبال ایران در حال انجام است. این یک مشکل عصبی از زمان سرنگونی شاه در سال ۱۹۷۹ بوده است.

۴۴ سال پیش در این ماه، فعالان دانشجویی اسلامگرا ۵۲ نفر را در سفارت آمریکا در تهران گروگان گرفتند. باراک اوباما از طریق برجام به دنبال خنثی کردن خطرناک‌ترین جنبه دشمنی آمریکا و ایران یعنی برنامه هسته‌ای رو به رشد ایران، بود. این توافق در سال ۲۰۱۸ توسط دونالد ترامپ کنار گذاشته شد و وی در عوض شروع به اعمال تحریم‌ها کرد. دولت بایدن پس از تلاش ناکام برای بازگرداندن توافق هسته‌ای، دیپلماسی مهارشده را انتخاب کرد.

 

 

سی‌ان‌ان: اسرائیل نگران حملات سایبری قدرتمند ایران است

 

رئیس پدافند سایبری رژیم صهیونیستی، نسبت به افزایش شدت حملات سایبری ایران ابراز نگرانی کرد.

گابی پورتنوی، رئیس اداره سایبری اسرائیل، به شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت: من بسیار نگرانم که جمهوری اسلامی ایران درگیری پنهانی طولانی‌مدت خود با اسرائیل در عرصه سایبری را با حملات جدی‌تر به زیرساخت‌های اسرائيل شدت بخشد.

گابی پورتنوی گفت: «آنها می‌دانند که می‌توانند در فضای سایبری، آزادانه‌تر از فضای فیزیکی عمل کنند. ما تا حد ممکن برای این موضوع آماده‌ایم.

به گزارش صدای آمریکا، «پورتنوی هشدار داد که هرگونه تشدید تنش در فضای سایبری، برای ایران هزینه‌ خواهد داشت و هکرهای اسرائیلی می‌توانند با حملات تلافی‌جویانه اقدام کنند. اما او که مسئول امور پدافند سایبری، و نه تهاجم سایبری، است، هدفش را جلوگیری از تبدیل شدن فضای سایبری به جبهه دیگری در جنگ بین اسرائیل و حماس، برشمرد».

سی‌ان‌ان می‌گوید: براساس مصاحبه‌هایی که با کارشناسان امنیت سایبری داشته است، در طول چهار هفته پس از حملات حماس به اسرائیل، هکرهایی که گمان می‌رود ایرانی بوده‌اند مسئولیت هک تعداد زیادی از دوربین‌های امنیتی در اسرائیل را برعهده گرفته‌اند و ویدئویی آموزشی را درباره چگونگی ساخت کوکتل‌مولوتف برای حمله به سفارت‌های اسرائیل و آمریکا منتشر کرده‌اند.

سی‌ان‌ان افزود: جدای از حملات راکتی و پهپادی به نیروهای اسرائیل که شبه‌نظامیان حزب‌الله لبنان انجام می‌دهند و حملات مشابه دیگر، نیروهای نیابتی جمهوری اسلامی علیه نیروهای آمریکایی در سوریه و عراق، نشان دادن تهدیدهای دیجیتالی راه دیگر جمهوری اسلامی برای قدرت‌‌نمایی در طول جنگ حماس و اسرائيل است.

پورتنوی همچنین مدعی شد که هکرهای وابسته به حزب‌الله، دوربین‌های امنیتی خصوصی در اسرائیل را هک کردند تا حرکت سربازان اسرائیلی را در هفته‌های اخیر ردیابی کنند.

سی‌ان‌ان می‌گوید: به نظر می‌رسد هدف هکرهای ظاهرا ایرانی، انتشار روایت‌هایی در رسانه‌ها از آسیب‌پذیری اسرائیل و آمریکا در برابر حملات سایبری باشد. اما رشته فعالیت‌های سایبری اخیر ایران نگرانی‌هایی را در میان مقامات آمریکایی و اسرائیلی ایجاد کرده است. آنها نگران هستند که جمهوری اسلامی می‌تواند از توانایی هکری قابل توجه خود برای ضربه زدن به منافع اسرائیل و آمریکا بهره ببرد و در عین حال از رویارویی فیزیکی مستقیم با اسرائیلی‌ها اجتناب کند.

مقامات آمریکایی می‌گویند که از زمان حمله حماس، با تبادل اطلاعات در مورد هرگونه تهدید سایبری، روابط نزدیک خود با اسرائیل در عرصه سایبری را افزایش داده‌اند.

کریستوفر ری، رئیس اف‌بی‌آی، نیز نسبت به تشدید احتمالی تنش در فضای سایبری ابراز نگرانی کرده است. او سه‌شنبه در سنا گفت: «انتظار می‌رود که حملات سایبری به منافع و زیرساخت‌های حیاتی آمریکا که اکنون می‌بینیم ایران و بازیگران غیردولتی انجام می‌دهند، در صورت گسترش درگیری اسرائيل و حماس بدتر شود، همان‌طور که تهدیدات حملات فیزیکی بدتر خواهد شد.»

یکی از مقامات ارشد آژانس امنیت سایبری و امنیت زیرساخت آمریکا به نام اریک گلدشتاین به سی‌ان‌ان گفت: درخصوص تهدیدها، مقامات آمریکایی «تغییری» را علیه سازمان‌های آمریکایی شناسایی نکرده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نادر‌ترین سردار

مراسم یاد بود مرحوم نادر طالب‌زاده در حوزه هنری

تعبیر رهبر معظم انقلاب از عملیات «وعده صادق»

عملیات وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.