سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / موشکباران پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه از سوی مقاومت عراق

موشکباران پایگاه‌های اشغالگران آمریکایی در سوریه از سوی مقاومت عراق

همزمان با اعلام رسانه‌ای سفر وزیر خارجه آمریکا به عراق، پایگاه «تل بیدر» در استان الحسکه سوریه که محل استقرار نظامیان آمریکایی است مورد هدف رزمندگان مقاومت اسلامی عراق قرار گرفت.
شبکه «النجباء»، روز یک‌شنبه (14 آبان)، عراق در خبری فوری اعلام کرد که مقاومت اسلامی عراق، پایگاه «تل بیدر» در الحسکه سوریه محل استقرار نظامیان آمریکایی را هدف قرار داد. این شبکه خبری، جزئیات بیشتری در این‌باره ارائه نکرد. این پایگاه نظامیان اشغالگر آمریکا در سوریه پیش از آن نیز توسط مقاومت اسلامی عراق، هدف حملات پهپادی قرار گرفته بود. حملات اخیر مقاومت عراق همزمان شد با این‌که منبع دولتی در عراق گفت که «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، روز یکشنبه به بغداد می‌رود. گفتنی است، پیشتر نیز مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرده بود که پایگاه نظامیان آمریکایی در الشدادی در جنوب شهر الحسکه سوریه را هدف قرار داده است.
خبر دیگر آن‌که کتائب حزب‌الله عراق به شدت به سفر آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا به این کشور واکنش نشان داد. «ابوعلی العسکری»، مسئول دفتر امنیتی کتائب حزب‌الله عراق، اعلام کرد: «در سایه جنایات آمریکا-اسرائیل علیه کودکان و زنان غزه با حمایت کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها، انسان نبودن و دست داشتن آنان در ارتکاب جنایات وحشیانه در فلسطین، برای همه دنیا آشکار شده است.» وی ضمن مخالفت شدید با سفر بلینکن به عراق بیان کرد: «در این‌جا لازم است به چند نکته اشاره کنیم؛ نخست این‌که سفر بلینکن یهودی وزیر خارجه آمریکا و به عبارت بهتر وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به عراق امام علی و امام حسین (علیهما السلام) غیرقابل قبول است و اگر بیاید ما با آن با اقدامات و تنش بی‌سابقه برخورد خواهیم کرد. دوم این‌که پس از تشدید اقدامات نظامی مقاومت اسلامی عراق در این هفته، ما در راستای به تعطیلی کشاندن منافع آمریکا در عراق و کل منطقه حرکت خواهیم کرد و این روندی است که طی هفته‌های آتی در صورت ادامه جنگ ما به سمت آن حرکت خواهیم کرد. سوم اینکه درباره بستن سفارت آمریکا و ممانعت از ورود آمریکایی‌ها به کشورمان به شیوه خاص(غیر مسالمت‌آمیز) برخورد خواهیم کرد زیرا برخورد مسالمت‌آمیز با قاتلان بزدل و حقیر میسر نیست. چهارم این‌که مطرح کردن بحث خروج نیروهای خارجی در این مقطع زمانی تلاشی انحرافی و با هدف بستن دستان مقاومت و منحرف کردن نگاه افکار عمومی از غزه است. اخراج این نیروها از عراق اجتناب ناپذیر است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خیزش دانشگاه‌های آمریکا علیه محور شرارت آمریکایی-اسرائیلی

خیزش سراسری در دانشگاه‌های مختلف آمریکا و دیگر نقاط جهان

تعبیر رهبر معظم انقلاب از عملیات «وعده صادق»

عملیات وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.