سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / مستنداتی از عشق اهالی غزه به «اهل بیت» علیهم‌السلام+عکس

مستنداتی از عشق اهالی غزه به «اهل بیت» علیهم‌السلام+عکس

در نوار غزه که پای بگذارید خیابانی را نمی‌توانید ببنید که نشانه‌ها و شواهدی دال بر ارتباط ملت فلسطین و عشق آنها به «اهل بیت  علیهم‌السلام وجود نداشته باشد.

مساجد، مراکز، مدارس، مهد کودک‌ها،خیابان‌ها همه و همه نام «اهل بیت علیهم السلام را بر خود حمل می‌کنند تا نشان آشکار و عیانی بر عشق آنها به این خاندان باشد.

 

«رامز الحلبی»، مبلغ و خطیب مساجد شهر غزه می‌گوید که در میان مردم گرایشی آشکار و فطری به «اهل بیت علیهم السلام به چشم می‌خورد، به گونه‌ای به ندرت خانه‌ای را می‌بینید که در آن اعضای خانواده یکی از نام‌های علی و فاطمة و حسین و حسن را نداشته باشند و این بیانگر عشق و محبت آنها به «اهل بیت علیهم السلام و تلاشی برای به دست آوردن خیر و برکت آنهاست.

 

الحلبی افزود: همچنین در شهر و کوی‌های غزه جایی را نمی‌توانی بیابی که در آن مسجدی به نام حضرت علی یا امام حسین یا حضرت فاطمة زهراء علیهم السلام نامگذاری نشده باشد.

این مبلغ و خطیب فلسطینی در ادامه از تلاش غرب به سرکردگی آمریکا، شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی برای ایجاد اختلاف در میان امت اسلامی و ضربه زدن به وحدت آن به هر طریق ممکن سخن گفت و تاکید کرد که آنها در تمام این تلاش‌ها با شکست مواجه شدند تا به این باور برسند که بر این امت به هیچ طریق جز ضربه زدن از داخل و فعال کردن نقش مزدوران غلبه نخواهند کرد.

 

وی توضیح داد: به همین منظور دشمنان لشکری از سیاستمداران و اندیشمندان و دانشمندان و روحانیون مزدوری که وجدان خود را به شیطان فروختند، تدارک دیدند تا به دشمنان امت خدمت کنند و این ستون پنجم فتنه انگیزی‌های طایفه‌ای و مذهبی خود را آغاز و تلاش کرد، شیعیان را به طور عام و ایران را به طور خاص به عنوان دشمنان واقعی امت نشان دهد.

 

اما الحلبی تاکید کرد که اما بدون تردید این لشکر مزدور نخواهد توانست تغییری در بیداری و آگاهی امت انجام دهند.

از سوی دیگر «خالد الهجین»، یکی از مبلغان و خطبای مساجد شمال نوار غزه نیز گفت: آنچه در دین اسلام آشکار و عیان است، این است که عشق به اهل بیت برای تمام مسلمانان از هر قشر و طایفه‌ای فریضه‌ای واجب است، چون آنها رهبران و امامان جهان اسلام هستند.

 

الهجین  تاکید کرد که منبع حکمت و صبر و زهد و شجاعت «اهل بیت علیهم السلام هستند و آنها پایه و اساس علوم فقهی و شرعی می‌باشند.

وی در ادامه به مقوله‌ای معروف از ابو حنیفه، از بزرگان اهل سنت اشاره کرد که گفته اگر آن دو سال نبود پسر نعمان از بین رفته بود که در واقع اشاره‌ای از سوی او به تحصل دو ساله‌اش در مکتب امام جعفر صادق علیه السلام بود.

 

ا

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

سخنگوی یونیسف: گورستان‌هایی در غزه دیدم که مملوء از کودک بود

طوفان الاقصی

لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا برای سرکوب و بازداشت اتوبوسی دانشجویان

دولت بایدن با لشکرکشی به دانشگاه کلمبیا‌، مخالفت با رژیم صهیونیستی صدها نیروی پلیس و نیروی امنیتی عملاً اشغال و ده‌ها دانشجو را بازداشت کرد.

یک دیدگاه

  1. از هوشیاری دوستان صراط عشق بسیار ممنونم که یرای رفع شبهه و جدا شدن برخی از متدینین از مظلومان فلسطینی، سند مکتوب و تصویری و صوتی ذکر کرده اند!
    خیلی خوب است استفاده کردیم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.