سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / سبد خالی سینما و تلویزیون در موضوع فلسطین/ هنوز هم به «بازمانده» و «سی و سه روز» می‌نازیم

سبد خالی سینما و تلویزیون در موضوع فلسطین/ هنوز هم به «بازمانده» و «سی و سه روز» می‌نازیم

این روزها که صدای مقاومت بیش از پیش به گوش می‌رسد و دنیا نظاره‌گر جنایات رژیم صهیونیستی است؛ جای خالی سریال‌ها و فیلم‌هایی که صدای مقاومت باشد و جنایت اسرائیلی‌ها را به تصویر بکشد بیش از پیش احساس می‌شود.

روزهایی در غزه و فلسطین می‌گذرد که مظلومانه‌تر از همیشه است. پدران، مادران و کودکانی که زیر بمباران و گلوله‌های سهمگین رژیم صهیونیستی می‌کوشند صدایِ مقاومت‌ و پایداری را با صلابت‌تر از گذشته به گوش جهانیان برسانند. اما در این راستا نقش هنرمندان، فیلمسازان و مسئولین ذیربط در سینما و تلویزیون ویژه‌تر از بقیه اقشار است.

اتفاقات هنری که در قالب فیلم، سریال و آثار پویانمایی خالی‌تر از گذشته احساس می‌شود. وقتی جشنواره‌ای همچون حیفا و اورشلیم یا سریال‌های جاسوسی ضعیف اما با تبلیغ گسترده همچون «تهران» ساخته می‌شوند در سینما و تلویزیون ایران هنوز به «بازمانده»، «سی و سه روز» و «شکارچی شنبه» می‌نازیم.

چرا باز وظیفه فیلمسازان ایرانی بیش از بقیه است؟ چون خصومت رژیم صهیونیستی با ایران به بیش از چهار دهه می‌رسد که به صورت مستقیم یا نیابتی در حال جنگ با کشور ما هستند. روزی با ترور دانشمندان هسته‌ای و روزی هم جنگ رسانه‌ای در فضای‌مجازی!

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

خصومت اسرائیلی‌ها با ساخت یک سریال بی‌کیفیت و برگزاری چند جشنواره

حتی این خصومت را در برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی هم می‌توان مشاهده کرد؛ وقتی در جشنواره حیفا و اورشلیم بیشترین فرصت را در اختیار آثار ایرانی قرار می‌دهند.

حتی سریالی به نام «تهران» با بودجه مستقیم تلویزیون دولتی اسرائیل Kan 11 ساخته شد و آن‌قدر ضعف در فیلمنامه و کیفیت ساخت داشت که خیلی مورد استقبال قرار نگرفت. اما به واسطه حمایت‌های رژیم صهیونیستی سر از چند شبکه قدرتمند درآورد.

در این میان هنوز در میان ایرانیان آن شور، ذوق و دغدغه‌مندی‌ای کمتری وجود دارد و تک و توک آثاری همچون «گاندو» و «سرجوخه» ساخته شده‌اند که در کنار فضای جاسوسی و اکشن به تقابل اطلاعاتی ایران و اسرائیل نیم‌نگاهی داشته‌اند. سال‌هاست به استثنای این موارد برای تولید اثر درخوری درباره رژیم صهیونیستی نه صداوسیما و نه وزارت ارشاد برنامه‌ریزی نداشته و در این روزها که نیازمند چنین آثاری برای تبیین بهتر حقایق هستیم باز به «بازمانده» و امثالهم مراجعه می‌کنیم.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

فیلم «سی و سه روز»

هجمه آمریکایی‌ها در هالیوود به ایران با چند دیالوگ!

«بازمانده» اثر درخشان مرحوم سیف‌الله داد،‌ «سی و سه‌ روز» ساخته جمال شورجه، «شکارچی شنبه» پرویز شیخ‌طادی و سریال‌های «وفا» به کارگردانی محمدحسین لطفی و «چشمان آبی زهرا» سعید سلطانی مهمترین آثاری‌اند که سال‌های گذشته ساخته شده و به صورت مستقیم به موضوع رژیم صهیونیستی پرداخته است. همچنین «سرب» مسعود کیمیایی که در سال 1367 ساخته شد نیز داستانی مرتبط درخواست عزیمت یک زوج جوان یهودی ایرانی به اسرائیل است که دچار مشکلاتی می‌شوند.

اما در برخی کشورها همچون آمریکا آثار پرمخاطبی بعضاً ساخته‌اند که در حد چند دیالوگ هم سعی کردند چهره‌ای خشن از ایران به نمایش بگذارند. حتی برخی از موارد هم سعی کردند حقایق تاریخی ایران را وارونه جلوه دهند. به طور مثال در فیلم سینمایی «قندهار» دست به این کار زدند که داستانِ فیلم با صحنه‌های خراب‌کاری تأسیسات هسته‌ای شروع می‌شود.

استفاده از کمپانی‌های معروف فیلمسازی برای خاموشی صدای مقاومت

امروز کمپانی‌های معروف فیلمسازی که از حمایت رژیم صهیونیستی بهره می‌برند می‌کوشند تا حقیقت ظلم اسرائیلی‌ها با دروغ‌پردازی‌های خوش‌رنگ و لعاب پوشیده بماند. در حالی که امروز بیش از هر زمانی نیازمند فیلم‌هایی هستیم که زبانِ گویای مقاومت و مظلومیت مردم فلسطین و ظلم و قساوت اسرائیلی‌ها باشد. حتی در این زمینه زبانی همچون زبان پویانمایی و انیمیشن هم به کار می‌آید.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

قرار است باز هم «سرجوخه‌ها» ساخته شوند

البته پیگیری‌هایی که انجام شده قرار است فیلم‌های امنیتی ساخته شوند که همچون «سرجوخه» نشان دهد که اسرائیلی‌ها چطور با فریب دادن آدم‌ها به دنبال از بین بردن انسجام کشورها هستند خصوصاً ایران اسلامی که در این مجموعه تلویزیونی نشان داده شد. در سریال “سرجوخه” از موضوع اجتماعی اقتصادی ساده‌ای شروع شد و آرام آرام با رازهای بزرگی پا به عرصه پیچیده سیاسی امنیتی گذاشت.  چطور فریبِ گروه‌های مختلفی را می‌خورد که همه دست‌نشانده‌ رژیم صهیونیستی‌اند.

این نوع رفتار اسرائیلی‌ها را پیش‌تر محمدحسین لطیفی هم با ساخت سریالی به نام «وفا» نشان داد. ماجرای جوانی به نام «ژوبین پناهی» را نشان داد که به جرم جاسوسی برای اسرائیل در لبنان زندانی است؛ او به نحوی دیگر واردِ مسئله فریب خوردن و حربه‌های شومِ رژیم صهیونیستی شد.

پیگیری از مرکز صبا برای ساخت انیمیشن درباره جنایت اسرائیل

وقتی از مرکز صبا به عنوان یکی از مراکز فعال در ساخت آثار پویانمایی کشور پیگیری کردیم محمدرحیم لیوانی به عنوان رئیس مرکز به خبرنگار تسنیم گفت: ما همیشه سعی کردیم کارهای به روز و موفق در عرصه‌های مختلف بسازیم؛ از پرتره‌هایی برای شهدا و ساخت آثار خوبی برای امامان معصوم و پیامبران و همچنین افشای حقایق پشت پرده دشمنان اسلام همچون اسرائیل. کار کوتاهی در زمینه بحث اشغال و فلسفه صهیونیست‌ها به نام «دشت پرماجرا» ساخته شده که در قالب 15 قسمت به زودی آماده پخش خواهد شد.

وی افزود: در این انیمیشن سعی کردیم چهره اشغالگری را به طور خاص نشان دهیم خردسالان و کودکان می‌توانند مخاطب این انیمیشن باشند. کار سه بعدی که طراحی کاراکتر و فضای خوبی برای آن انجام شده و دو سال و نیم تقریباً روی آن کار اتفاق افتاده است. فکر می‌کنم اثر مهمی در این زمینه باشد.

لیوانی همچنین به ساخت فصل‌های دیگر این پویانمایی اشاره کرد و گفت: مسئله فلسطین و کودکان فلسطین برای ما همیشه مهم بوده که کار درباره‌شان تولید کنیم. این مهمترین پروژه ما به شمار می‌رود که فصل‌های آتی آن را هم کار خواهیم کرد. ان‌شاءالله 4 فصل 13 قسمتی را بتوانیم پیش‌ببریم که هدف‌گذاری ما است و فعلاً فصل اول آن به پخش خواهد رسید.

او همچنین خاطرنشان کرد: «دشت پرماجرا» در مرحله دوبله است و یک ماه دیگر پس‌تولید آن به طول می‌انجامد. بحث اصلی ما خصوصاً برای کودکان تماشای حقایقی است که برخی از رسانه‌ها سعی می‌کنند گونه‌ای دیگر برای این قشر که امروز بیش از همیشه به فضای‌مجازی دسترسی دارند، روایت کنند. ما به کودکان‌مان آموزش می‌دهیم همیشه مراقب نفوذی‌ها باشند و به کسی اعتماد نکنند. دشمن می‌تواند از غفلت ما سوء استفاده کند و با ساخت چنین آثاری این بصیرت‌افزایی می‌تواند اتفاق بیفتد.

لیوانی زبان انیمیشن و پویانمایی را زبان گویایی برای نمایش جنایات اسرائیلی‌ها دانست و افزود: هرکسی که بخواهد در این عرصه اثر نمایشی خلق کند چقدر خوب و شایسته است به سمت پویانمایی برود. چرا که زبان کودکانه بسیار اثرگذار خواهد بود البته با درنظر گرفتن گرافیک، شخصیت‌ها و کاراکترهای خوبی که می‌تواند شکل بگیرد.

سبد سینمایی و تلویزیونی که کماکان خالی‌است

به نظر می‌رسد در کنار تلویزیون که اندک مسیری را با چند فیلم و سریال طی کرده که بارها و بارها از شبکه‌های مختلف پخش شده است. اما نیاز است در کنار برنامه‌ریزی صدا و سیما برای ساخت چند اثر جدید و به روز، برای تنویر افکار عمومی و جلوگیری از تحریف هالیوود با ساخت پروژه‌های دروغین علیه فلسطین و جریان مقاومت از هنرمندان مطالبه‌گری کند تا فیلم‌های خوب و موفقی در این زمینه ساخته شوند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

فیلم بازمانده

در ادامه این کارنامه سینمایی و تلویزیونی را با هم مرور می‌کنیم:

بازمانده کماکان موفق‌تر از بقیه

فیلم “بازمانده” به کارگردانی “مرحوم سیف‌الله داد” بی‌تردید بهترین و تأثیرگذارترین فیلم با موضوع فلسطین است. داستان فیلم درباره زن و شوهر جوانی است که به همراه فرزند نوزادشان فرهان در بیت‌المقدس زندگی می‌کنند که صهیونیست‌ها به آنجا حمله می‌کنند و کانون این خانواده از هم می‌پاشد.

زندگی شیرین این خانواده به اشغال یک خانواده یهودی مهاجر در می‌آید و حتی فرزند آن خانواده بومی فلسطین هم مانند یک میراث به آن دو واگذار می‌شود. در واقع، فیلم«بازمانده» ماجرای اشغال فلسطین توسط صهیونیست‌ها را در قالب مالکیت نامشروع یک زن و شوهر عقیم بر فرزند دیگران روایت کرده است.

قناری و جانفشانی کودکان و نوجوانان فلسطینی

فیلم “قناری” به کارگردانی “جواد اردکانی” روایتی است درباره جانفشانی کودکان و نوجوانان فلسطینی در راه مبارزه برای آزادی کشورشان. داستان فیلم «قناری» درباره یک پسر خردسال فلسطینی است که دچار لکنت‌زبان است.

یک کشیش مسیحی به نام «پدر سیمون» برای کمک به رفع این مشکل، قناری کوچکی را به او هدیه می‌دهد و از او می‌خواهد برای قناری خود محیطی آرام و کم سر و صدا ایجاد کند تا قناری بتواند برایش آواز بخواند. تلاش این کودک برای یافتن محیط امن و آرام او را با مسائل مختلفی روبه رو می‌کند. قناری، در واقع نمادی است از صلح و آشتی و این فیلم استعاره‌ای است از صلح طلب‌بودن کودکان فلسطینی.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

هیام و قصه تجاوز صهیونیست‌ها

فیلم “هیام” به کارگردانی “محمد درمنش” ملودرام خانوادگی است که موضوع مقاومت فلسطین و تجاوز صهیونیست‌ها به حقوق مردم این سرزمین را از دریچه روابط انسانی به تماشا درآورده است.

فیلم “هیام” تلاش می‌کند تا با ترسیم این واقعیت که اشغال فلسطین برهم زننده زندگی‌های عاشقانه و به هجران کشاندن وصال‌ها است، مخاطب خود را نسبت به رژیم صهیونیستی و تصرف خاک فلسطین متنفر کند. البته در پایان فیلم، آزادی قدس نوید داده می‌شود؛ خروج هیام و شوهرش از بند و بلای صهیونیست‌ها، آینده‌ای روشن و قریب الوقوع را برای مردم فلسطین نشان می‌دهد.

بیگانگان و مصائب مردم فلسطین

فیلم «بیگانگان» به کارگردانی عباس رافعی نیز مصائب مردم فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر قدس را در قالب روایتی با پس زمینه‌ای عاطفی و عاشقانه ترسیم کرده است. جوانی به نام «حسام» عاشق دختری به نام «لیلا » می‌شود. آن دو قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، اما حمله صهیونیست‌ها به آن کشور و به وجود آمدن جنگ و سپس آواره شدن ساکنان شهر، باعث می‌شود که این دختر و پسر یکدیگر را گم کنند، اما پس از گذشت بیش از نیم قرن از این حوادث و در شرایطی که حسام و لیلا هر دو در سالخوردگی به سر می‌برند، اتفاقاتی رخ می‌دهد که زمینه پیوند آنها را فراهم می‌کند.

از نکات قابل توجه این فیلم، اشاره پررنگ آن به نقش انگلستان در شکل‌گیری رژیم صهیونیستی است. مخاطب در این فیلم با یک گروه از صهیونیست‌های تندرو به نام «هاگانا» آشنا می‌شود که به همراه انگلیسی‌ها نقش مهمی در اشغال منطقه حیفا در دوران تصرف کشور فلسطین داشتند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

شکارچی شنبه با روایت یک کودک اسرائیلی

این اثر به کارگردانی “پرویز شیخ طادی” درباره یک کودک اسرائیلی به نام «بنیامین» است که سرپرستی‌اش به پدربزرگش واگذار می‌شود. پدربزرگی که یک خاخام صهیونیست است و با توجیهات مذهبی سعی می‌کند نسل کشی و قتل عام دیگر نژادها، ازجمله فلسطینی ها را توجیه کند. کشتار فلسطینی‌ها برای او یک سرگرمی روزانه است و در همین حین این مرام را به نوه خود نیز تدریس می‌کند. فیلم به افشای بسیاری از مناسبات فاسد و ضدانسانی رایج در مجامع صهیونیستی می‌پردازد.

در «شکارچی شنبه» می‌بینیم که چگونه یک کودک ساده و بی‌آزار تحت آموزش های پدر بزرگش تبدیل به یک جانی خون آشام و متوحش می‌شود. فیلم «شکارچی شنبه» همچنین دارای پایانی تأمل برانگیز است. در پایان این فیلم شاهد به قتل رسیدن پدربزرگ به دست خود بنیامین هستیم؛ صحنه‌ای که می‌توان آن را نوعی پیش‌بینی سرنگونی رژیم صهیونیستی قلمداد کرد.

چشمان آبی زهرا و ماجرای اردوگاه‌های فلسطینی

این اثر به کارگردانی “سعید سلطانی” درباره جستجوی گروه پزشکی صهیونیست در اردوگاه‌های فلسطینی برای یافتن یک کودک است تا چشمان او را به جای چشمان فرزند یکی از مقامات بلندپایه صهیونیستی پیوند بزنند.

این فیلم روایتی نمادین از به وجود آمدن کشور جعلی اسرائیل است. به این معنی که تئودور، به عنوان یک کودک ناقص الخلقه، استعاره‌ای از رژیم صهیونیستی است که با دزدیدن اجزای سایرین در پی زنده نگاه داشتن خود است. این فیلم همچنین بر این واقعیت که رژیم صهیونیستی بزرگترین قاچاق کننده اعضای بدن کودکان است، صحّه می‌گذارد.

هفت سنگ و مبارزات مردم فلسطین

فیلم سینمایی “هفت سنگ” به کارگردانی عبدالرضا نواب صفوی هم بخش‌هایی از مبارزات مردم فلسطین علیه رژیم صهیونیستی را روایت می‌کند، نواب صفوی در تجربه دیگرش “قاعده بازی” که همزمان با «هفت سنگ» و در سال 1376 ساخته شد کوشیده بود در قالب یک درام حادثه‌ای و پرتعلیق علاوه بر نمایش مناسبات رژیم اشغالگر نمایش‌دهنده روحیه انقلابی مردم فلسطین باشد.

زخم زیتون محمدرضا آهنج

در فیلم سینمایی “زخم زیتون” به کارگردانی محمدرضا آهنج که سال 1383 ساخته شد، داستان تلاش یک مرد برای پیوستن به نیروهای انقلابی و مخالفت همسرش با مبارزه او به تصویر کشیده شده است.

تولدی دیگر یک درام عاشقانه

در فیلم سینمایی “تولدی دیگر” 1386 ساخته عباس رافعی که فیلمبرداری آن در لبنان انجام شده و بازیگران عرب در آن مقابل دوربین رفتند، فیلمساز در قالب یک درام عاشقانه از ظلمی که به مردم سرزمین فلسطین می‌شود و جدایی آنها از موطن اصلی‌شان پرداخته شده است.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

وفا و قصه‌ای جاسوسی

“وفا” داستان جوانی به نام ژوبین پناهی است که به جرم جاسوسی برای کشور اسرائیل در لبنان زندانی است. او به دلیل مشکلات روحی و روانی که پس از کشته شدن پدر و مادرش در انفجار بمبی در قبرس، پیدا کرده به بیمارستان منتقل می‌شود. در این زمان مأمور ویژه‌ای از طرف موساد و سازمان امنیت ملی اسرائیل برای ربودن او از آسایشگاه روانی وارد ایران می‌شود.

پوریا پورسرخ، هانیه توسلی، فرهاد قائمیان، فرهاد اصلانی، الیزابت امینی، رضا ایرانمنش و بازیگران لبنانی عدی رعد، حسن عدنان، گیریتا غون و آنجو حمید در فیلم تلویزیونی «وفا » به کارگردانی محمدحسین لطیفی بازی کرده‌اند.

برگی برای زیتون با نامه‌ای برای کودکان فلسطینی

فیلم تلویزیونی “برگی برای زیتون” به کارگردانی وحید درخشش‌فر درباره مدرسه است در قم که یک کلاس واحد برای دخترها و پسرها وجود دارد، مسابقه‌ای برپا می‌شود با عنوان نامه‌ای برای کودکان فلسطینی. از این رو معلم کمی در مورد اختلافات قدیمی بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها توضیح می‌دهد و از بچه‌ها می‌خواهد آنچه را دوست دارند، طی نامه خود به کودکان بنویسند.

پریسا گلدوست و محبوبه ارمیاتی در فیلم تلویزیونی «برگی برای زیتون» به ایفای نقش پرداختند.

سرزمین مادری و دانشجوی ایرانی فلسطینی

فیلم تلویزیونی “سرزمین مادری” به کارگردانی و تهیه‌کنندگی کامبیز کاشفی درباره یک  دانشجوی ایرانی المپیادی است که مقام اول را در المپیک کسب کرده می‌کند. اتفاقاتی می‌افتد که مشخص می‌شود اصلیت این دانشجوی ایرانی فلسطینی است.

سی و سه روز و قصه مقاومت و ایستادگی 

فیلم “سی و سه روز” بر اساس قصه مقاومت وایستادگی یک روستا”عیت الشعب” و اهالی آن در برابر پیشروی نیروهای اسرائیلی با تجهیزات پیشرفته است، روستایی که به نوعی مدخل و پل ورود به مناطق مرکزی لبنان قلمداد می‌شود. جمال شورجه داستان عروسی یک زوج را در روستایی مرزی روایت می‌­کند که همزمان می­‌شود با حضور دو افسر اسرائیلی در خاک لبنان و اسارت آنان به دست جوانان این کشور.

فیلمنامه این فیلم در چند مرحله مورد بازنویسی قرار گرفته است و در نهایت به دست یک فیلمنامه‌نویس لبنانی«هادی قبیسی» اصطلاحاً «آدابته» و مطابق با ویژگی­های کلامی ، رفتاری و عینی فضای لبنان ترسیم شده است.

بازیگران مصری، سوری و لبنانی نام آشنای فیلم توسط  آقای “منیر” که سابقه بازی در فیلم مصطفی عقاد – محمد رسول‌الله (ع)- را داشته است، انتخاب شده‌اند. “پیرداغر” بازیگر نقش مفتش در سریال «مدار صفر درجه» که در این فیلم نقش یک افسر عالی رتبه اسرائیلی را ایفا می‌کند و “دارین حمزه” دختر مسیحی مسلمان شده فیلم “کتاب قانون” و”حنان ترک” بازیگر زن مصری، از بازیگران اصلی این فیلم‌اند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

چند فیلم قدیمی/ «سرب» کیمیایی

سرب (سال ساخت: 1367)

مسعود کیمیایی نخستین فیلمسازی است که درباره­ مساله فلسطین فیلم ساخته است. وی موضوع مهاجرت یهودیان ایرانی به ارض موعود(اسرائیل) در سال 1330 را دست­مایه ساخت این فیلم کرده است.

آتش پنهان (سال ساخت: 1369)

آتش پنهان به کارگردانی حبیب کاووش، فیلمی است که مناسبات اسرائیل و رزمندگان فلسطینی را به نمایش می­‌گذارد. ژاکوب، یهودی لبنانی ­الاصل، در یک میهمانی، به همراه تعدادی از نزدیکانش به دست گروهی که به لباس رزمندگان فلسطینی درآمده­‌اند کشته می­‌شود. با افشا شدن هویت اصلی تروریست­‌ها، دو رزمنده­ فلسطینی در عملیات شهادت­‌طلبانه ستاد فرماندهی نیروهای اسرائیلی را منهدم می‌­کنند.

لبنان عشق من (سال ساخت: 1374)

فیلم سینمایی «لبنان عشق من» به کارگردانی حسن کاربخش داستان ماری، امدادگری فرانسوی است که همراه با نیروهای صلیب سرخ به کمک آسیب­‌دیدگان جنگ اسراییل و لبنان آمده است. او و همکارانش هنگامی که تعدادی از بچه­‌های بی‌سرپرست را از خیابان جمع کرده‌­اند، توسط نیروهای اسرائیلی در جاده متوقف می‌­شوند. اسراییلی‌­ها که حضور نیروهای صلیب سرخ را به عنوان شاهدان جنایت‌­های خود مزاحم می­‌بینند، آمبولانس را منفجر می‌کنند. اما ماری موفق به فرار می­‌شود.

قاعده بازی( سال ساخت: 1376)

یک هواپیمای 474 که از وین عازم تل‌آویو است، توسط نیروهای مبارز فلسطینی ربوده می­‌شود. دولت صهیونیست برای استفاده­ تبلیغاتی، ترجیح می­‌دهد که مسافران به نحوی از بین بروند اما مبارزان فلسطینی برای نجات جان مسافران نقشه­ صهیونیست­‌ها را خنثی می‌­کنند.

سریال , تلویزیون , صدا و سیما , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , سینمای ایران , کشور فلسطین ,

سریال «نگهبان قدس»- ماجرایی عجیب

سریال «نگهبان قدس»، به نویسندگی حسن یوسف و کارگردانی باسل الخطیب از تولیدات موسسه تولیدات تلویزیونی و رادیویی سوریه در سال 2020 است. این سریال، زندگی اسقف سوری، هیلاریون کاپوچی را که تا پایان عمر حامی فلسطین و با صهیونیسم مخالف بود روایت می‌کند.

اسقف کاپوچی یک مسیحی سوری بود که زندگی خود را وقف دفاع از قدس و حمایت از فلسطین کرد.

فعالیت‌های آزادی‌خواهانه اسقف کاپوچی تا جایی پیش رفت که رژیم اشغالگر قدس او را دستگیر و پس از آزادی، از ورود به فلسطین منع کرد.

این سریال زندگی یک شخصیت مذهبی مسیحی و دوره‌های زندگی او در لبنان، قدس، حلب و رم را به تصویر می‌کشد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روزی روزگاری در آمریکا

پاورقی

دشمنان از پیشرفت عملیات‌های ما تعجب می‌کنند

سید عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصار الله یمن و رزمندگان یمنی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.