سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آغاز اعتصاب بزرگ در آمریکا / ده‌ها هزار پزشک و ‌پرستار دست از کار کشیدند

آغاز اعتصاب بزرگ در آمریکا / ده‌ها هزار پزشک و ‌پرستار دست از کار کشیدند

ده‌ها هزار پزشک و‌ پرستار و کادر درمان در آمریکا در اعتراض به «حقوق ناچیز» خود و «قراردادهای کاری استثماری» دست از کار کشیدند. رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده‌اند این اعتصاب بزرگ‌ترین اعتصاب کادر درمان در تاریخ این کشور است.

دولت بایدن این روزها با چالش‌های بسیار مهمی در سیاست داخلی و خارجی خود روبه رو است. هفته گذشته با خیانت برخی جمهوری‌خواهان که به برکناری «مک کارتی» رئیس ‌مجلس نمایندگان آمریکا منجر شد دولت بایدن از بحران تعطیلی‌گریخت اما همان زمان رسانه‌ها نوشتند خطر بزرگ‌تری که دولت را تهدید می‌کند احتمال اعتصاب گسترده کادر درمان است که در تاریخ این کشور بی‌سابقه است. تارنمای سی‌ان‌ان در این زمینه گزارش داد، بیش از ۷۵ هزار نفر از کارکنان بخش مراقبت‌های بهداشتی که در صدها مرکز کنسرسیوم پزشکی «کیسر پرمننت» (به عنوان کارفرما) کار می‌کنند، قصد دارند در صورت عدم توافق بر سر مطالبات خود در قرارداد کاری جدید به مدت سه روز از ۴ تا ۷ اکتبر (۱۵-۱۲ مهر) اعتصاب کنند. رسانه‌های آمریکایی اعلام کرده بود کارکنان بخش بهداشت آمریکا خواستار افزایش دستمزد خود شده‌اند.

با شکست مذاکرات بین دو طرف اعتصاب بیش از 75 هزار عضو بزرگ‌ترین نهاد غیرانتفاعی مراقبت‌های بهداشتی آمریکا رسماً از چهارشنبه آغاز شد. این اعتصاب همراه بود با تظاهرات کادر درمان در برخی شهرهای آمریکا به گزارش ایسنا، معترضانی که در تظاهرات لس‌آنجلس بودند، گفتند که دستمزد کمتری دارند و بیش از حد کار می‌کنند.«آرماندو ولاسکو»، تکنیسین ‌اشعه ایکس به خبرگزاری فرانسه گفت: «از زمان شیوع بیماری همه‌گیر کرونا، ما تعداد زیادی از اعضای خود را از دست دادیم و هرگز آنها را جایگزین نکردیم. و اکنون ما در لبه پرتگاه هستیم، ما در پرتگاه هستیم.» یک‌پرستار به نام کتی لوزویا گفت که هزینه‌های زندگی در جنوب کالیفرنیا زندگی را بسیار دشوار کرده است. او گفت: «کارفرمای ما میلیاردها دلار سود گزارش کرده، بنابراین تنها چیزی که از مدیران عامل خود می‌خواهیم این است که این سودها را با نیروهای خط مقدم تقسیم کنند. تنها چیزی که ما می‌خواهیم یک قرارداد عادلانه است تا بتوانیم زندگی کنیم»

اعتصاب روز چهارشنبه، در سالی رخ می‌دهد که در آن آمریکا شاهد سطح بالایی از اعتصابات بوده زیرا کارگران با سطوح تورمی که در یک نسل دیده نشده بود، دست و پنجه نرم می‌کنند. قیمت‌های بالاتر، قدرت خرید خریداران را در سراسر این کشور کاهش داده است، در حالی که افزایش هوش مصنوعی مولد (AI) موجب نگرانی‌هایی در مورد خودکار شدن تعداد روزافزون مشاغل شده است.

چرخش بایدن به سمت ترامپ

خبر دیگر از آمریکا این که بایدن قرار است بر خلاف وعده‌های انتخاباتی خود سیاست «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور سابق این کشور در احداث دیوار مرزی در جنوب ایالت تگزاس را برای جلوگیری از ادامه هجوم مهاجران ادامه دهد.رسانه‌های آمریکا در این زمینه گزارش داده‌اند نزدیک به 20 مایل (معادل 32 کیلومتر) دیوار در شهرستان «استار» که در نزدیکی مرز با مکزیک قرار دارد ساخته خواهد شد. مسئولان پیش از این گزارش داده‌اند شمار زیادی از مهاجران غیرقانونی از همین منطقه وارد آمریکا می‌شوند.اداره گمرگ و حفاظت مرزی آمریکا در بیانیه‌ای که به خبرگزاری آسوشیتدپرس ارائه کرد از تصمیم بایدن دفاع کرد و گفت که از بودجه‌هایی که تاکنون برای ساخت این دیوار احداث شده برای توسعه این دیوار استفاده می‌کند.

شمار بالای مهاجرانی که به صورت غیرقانونی از مرزهای جنوبی وارد آمریکا می‌شوند به یکی از نقاط ضعف دولت بایدن در ماه‌های گذشته تبدیل شده است. آمارهای رسمی نشان می‌دهند تنها از منطقه «ریو گراند ولی» در ایالت نیومکزیکو 245 هزار نفر در سال جاری وارد آمریکا شده‌اند. این ارقام در حالی گزارش شده که انتظار می‌رود این آمار در ماه سپتامبر(شهریور) به بالاترین رقم خود رسیده باشد. مسئولان در چندین شهر آمریکا گفته‌اند که فشار ناشی از هجوم مهاجران را احساس می‌کنند. «اریک آدامز»، شهردار نیویورک پیش‌بینی کرده که هزینه اسکان بیش از 100 هزار نفری که از سال گذشته وارد این شهر شده‌اند به بالغ بر 12 میلیارد دلار طی سه سال آینده خواهد رسید.

مرگبارترین گذرگاه زمینی جهان

انتشار گزارش‌ها درباره تصمیم بایدن برای احداث دیوار در مرز با مکزیک همزمان شده است با گزارش نهاد مهاجرت سازمان ملل که اعلام کرد مرز آمریکا و مکزیک، مرگبارترین مسیر مهاجرت زمینی در جهان است.

به گزارش فارس، طبق آخرین گزارش ارائه شده از سوی سازمان بین‌المللی مهاجرت، مشخص شده است که هر ساله صدها نفر از مهاجران در تلاش برای رسیدن به آمریکا به واسطه عبور از بیابان‌های بسیار خطرناک در مرز مکزیک و آمریکا جان خود را از دست می‌دهند.

داده‌های به دست آمده نشان می‌دهد که یک‌هزار و ۴۵۷ مورد مربوط به مرگ ‌و میر و همچنین ناپدید شدن مهاجران در سراسر قاره آمریکا طی سال ۲۰۲۲ ثبت شده است که از این تعداد، نزدیک به ۶۸۶ مورد مرگ و میر و مفقودی مهاجران تنها در منطقه مرزی آمریکا و مکزیک بوده است. طبق گزارش‌ها آژانس سازمان ملل سال ۲۰۲۲ مرگبارترین سال ثبت شده در سراسر جهان برای مهاجرانی بوده است که قصد مهاجرت غیرقانونی به کشور دیگری را داشته‌اند. بر این اساس نیمی از مرگ و میرهای سال گذشته مهاجران در مرز ایالات متحده و مکزیک و در بیابان‌های «چی واوا» و «سونورا» اتفاق افتاده است.گزارش‌ها حاکی از آن است که به احتمال زیاد آمار واقعی افراد جان باخته و یا گمشده بسیار از آمار ارائه شده بیشتر است و این دوگانگی در آمار و ارقام تحت تأثیر داده‌های نادرست از سوی مقامات محلی ایالاتی از آمریکاست که با مکزیک مرز مشترک دارند.گشت مرزی آمریکا از سال ۱۹۹۸ بیش از هشت هزار مورد مرگ مهاجران در امتداد مرزهای ایالات متحده و مکزیک را ثبت کرده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

شکنجه در آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.