سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بیمه رایگان 32 میلیون ایرانی و تولید 95 درصد داروها در داخل کشور

بیمه رایگان 32 میلیون ایرانی و تولید 95 درصد داروها در داخل کشور

رئیس‌جمهور در افتتاحیه بیمارستان حکیم با‌اشاره به بیمه رایگان ۳۲ میلیون نفر در ایران گفت: شورای عالی امنیت غذایی را در این دولت راه‌اندازی کردیم.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی بعد از ظهر پنجشنبه در آیین گشایش رسمی بیمارستان خیرساز تخصصی و فوق‌تخصصی کودکان حکیم، با ابراز خشنودی از حضور در میان جمعی از خیرین کشور گفت: سلامت جسم، روح و روان موضوعی بسیار مهم است و همه دستورات و باید و نبایدهای شرع برای سالم زندگی کردن، سالم ماندن و سالم ‌اندیشیدن است تا فرد بتواند در پرتو این سلامتی به جامعه خیر برساند.

رئیس‌جمهور با‌اشاره به اهمیت غذای جسم و روان انسان، با بیان اینکه اگر سلامت تغذیه تامین شود، نوبت و نیاز به درمان نمی‌رسد، افزود: در دولت مردمی موضوع تامین سلامت و امنیت غذایی جامعه همواره به‌عنوان یک مسئله مهم مورد تاکید بوده و از جمله شورای‌عالی سلامت و امنیت غذایی که تا پیش از این دولت فعال نبود، در این دولت فعال شده است.

رئیسی اظهار داشت: اگر چه در مقوله سلامت تغذیه بیشتر سلامت غذای جسم مطرح است، اما اهمیت تغذیه روح و روان انسان کمتر از غذای جسم او نیست. آرامش عمومی و سلامت جامعه در اطمینان خاطر و سلامت تغذیه روحی و روانی آن است.

رئیسی با گرامیداشت یاد مجاهدت‌ها و از خودگذشتگی‌های کادر درمانی در مقاطع مختلف از جمله در دفاع مقدس و دوران شیوع کرونا، خاطرنشان کرد: امروز علاوه‌بر حوزه نرم‌افزاری و تربیت نیروی انسانی، در حوزه سخت‌افزاری در تولید لوازم و تجهیزات پیشرفته پزشکی مورد نیاز کشور گام‌های بلندی برداشته شده و در حوزه تولید دارو نیز بیش از 95 درصد داروهای مورد نیاز کشور در داخل تولید شده و ایران در زمینه صادرات داروی با کیفیت نیز حضور پررنگی دارد.

رئیس‌جمهور همچنین از احداث یک مرکز علم و فناوری به نام پرافتخار شهید سلیمانی در کنار این مرکز درمانی که حداقل 150 شرکت دانش‌بنیان در آن مستقر خواهند شد به عنوان اقدامی مفید و ارزشمند یاد کرد.

رئیس‌جمهور در ادامه بهره‌مندی 32 میلیون نفر از مردم از بیمه رایگان و همچنین افزایش 15 هزار تخت بیمارستانی در دو سال گذشته را از موارد افتخارآفرین برای کشور برشمرد و گفت: در سفر به شهریار از بیمارستانی بازدید کردیم که 30 سال در دست احداث بود و این موجب تأسف و شگفتی ما شد، ولی امروز این مرکز درمانی آماده بهره‌برداری است و طرح‌های نیمه‌تمام این‌چنینی توسط دولت در دست بهره‌برداری هستند.

رئیسی سلامت و آرامش کودکان و خانواده‌های آنها را بسیار مهم و ضامن سلامتی و نشاط جامعه قلمداد و با‌اشاره به اهمیت پیش‌بینی و پیشگیری در عرصه سلامت تصریح کرد: همراهی آموزش و پژوهش کنار درمان بیماران بسیار مهم بوده و اهمیت این امر از آن جهت است که باید مشکلات و بیماری‌های آینده نیز شناسایی و از آنها پیشگیری شود.

رئیسی همکاری خیرین با دولت در ساخت بیمارستان حکیم را از دیگر نکات برجسته این پروژه بزرگ بیمارستانی دانست و گفت: باید به مردم در عرصه‌های مختلف میدان داد؛ کارهای بزرگی توسط مردم انجام شده، می‌شود و خواهد شد و قطعا همکاری خیرین، مردم و فعالین حوزه سلامت در ساخت این بیمارستان مورد تقدیر و تشکر است.

رئیسی اهمیت توجه به نقش مردم در رفع مشکلات کشور را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: هر جا مردم به میدان آمدند موفق بودیم و حتی در حوزه اقتصادی نیز نباید صرفا سخن از بخش خصوصی زده شود و باید در عمل به مردم میدان داد.

رئیس‌جمهور افزود: دولت مردمی باید در عمل محقق شود و دولت باید مرتفع‌کننده موانع فعالیت‌ها و تلاش مردم باشد.

رئیسی به تشریح اهمیت همکاری خیرین و دولت پرداخت و اظهار داشت: حضور خیرین در کنار دولت به‌معنای حضور کارفرما در کنار پیمانکار نیست، بلکه ما این امر را یک مشارکت راهبردی می‌دانیم و دولت نیز باید تعهدات خود را در پروژه‌های مشترک با خیرین بموقع و در زمان مقرر به سرانجام برساند.

پیش از سخنان رئیس‌جمهور بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه به حوزه سلامت در دولت سیزدهم را متفاوت از قبل توصیف و از افزایش 75 درصدی همکاری دولت با خیرین حوزه سلامت در حوزه‌هایی چون پژوهش، بهداشت و درمان خبر داد.

بیمارستان حکیم از امکانات مدرنی برخوردار بوده و خدمات گسترده‌ای ارائه می‌دهد که شامل 19 درمانگاه تخصصی، بخش اورژانس شامل تریاژ، سی‌پی‌آر، زون‌های تحت نظر یک و دو و زون سرم‌تراپی و اتاق عمل سرپایی، بخش تصویربرداری شامل دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ام‌آرآی، کاردیوگرافی، بخش اسکوپی، بخش جراحی با هشت اتاق عمل و سی‌اس‌آر یا استریل مرکزی، چهار بخش بستری به همراه یک بخش دیالیز، بخش‌های مراقبت‌های ویژه شامل شصت و سه تخت ان‌اس‌سی‌یو و ان‌آی‌سی‌یو و بی‌آی‌سی‌یو و بخش جراحی ویژه با سه اتاق عمل، اتاق عمل هیبرید خاص و آنژیو می‌شود.

همچنین این بیمارستان با توجه به نیازهای جسمی و روحی کودکان طراحی شده است. معماری داخلی آن دارای عرصه‌های تفریحی و المان‌های متنوع است که با نگاه هنرمندانه به کاهش استرس کودکان در فضای بیمارستان کمک می‌کند. فضای سبز و نور طبیعی، دسترسی‌های راحت عمودی و افقی، گستردگی امکانات و خدمات رفاهی و درمانی برای کودک و همراهان از مهم‌ترین ویژگی‌های طراحی این بیمارستان است.

این بیمارستان دارای تصفیه‌خانه بیولوژیکی است که آن را در جایگاه اولین بیمارستان سبز کشور قرار داده است.

پیام تسلیت رئیسی

در پی وقوع حمله تروریستی در سوریه

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در پیامی با تسلیت وقوع حادثه تروریستی به رئیس‌جمهور، دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه تصریح کرد: این اقدام مجرمانه نشان داد که مخالفان امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود ادامه می‌دهند که ملت مظلوم سوریه در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

متن کامل پیام رئیس‌جمهور به شرح زیر است؛

جناب آقای بشار اسد

رئیس‌جمهور سوریه

السلام عليکم و رحمهًْالله و برکاته

وقوع حمله ناگوار تروریستی اخیر در حمص که منجر به شهادت و مصدومیت تعداد زیادی از افسران جوان این کشور شد موجب تاسف و تالم این‌جانب، دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران گردید.

ادامه حملات و اقدامات تروریستی در سوریه طی ماه‌های اخیر، ناشی از تداوم حمایت اطلاعاتی، امنیتی و لجستیکی از تروریست‌ها با هدف ممانعت از شکل‌گیری ثبات، استقرار و امنیت کامل در این کشور است.

کمک به ایجاد فضای تنفسی برای تداوم بقا و عملیات تروریست‌های داعشی و تکفیری در سوریه، اقدامی همسو و مکمل تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه حاکمیت ملی سوریه است.

بی‌تردید مسئولیت این رخداد غم‌انگیز متوجه حامیان خارجی گروه‌های تروریستی از جمله ‌اشغالگران سرزمین‌های سوریه است که از اعمال حاکمیت ملی بر تمامیت ارضی سوریه و مبارزه موثر با تروریسم ممانعت می‌کنند. از نهادهای مسئول بین‌المللی به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد انتظار می‌رود که به مسؤلیت خود در این زمینه عمل نمایند.

این اقدام مجرمانه نشان داد که مخالفان امنیت، ثبات و توسعه در منطقه، همچنان به رویکرد تروریستی و وحشیانه خود ادامه می‌دهند که ملت مظلوم سوریه در طول سالیان گذشته از آن رنج برده است.

در پايان این حادثه را به جناب‌عالی، دولت، ارتش و ملت کشور دوست و برادر جمهوری عربی سوریه و کلیه بازماندگان شهدا تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال برای مجروحان شفای عاجل خواهانم.

سید ابراهیم رئیسی

رئیس‌جمهوری اسلامی ایران

ابلاغ اصلاحیه

قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل 123 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، قانون اصلاح ماده (5) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی اصلاحی 5 بهمن 1401 را که در جلسه علنی روز چهارشنبه 22 شهریور 1402 مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ 29 شهریور 1402 به تایید شورای نگهبان رسیده، برای اجرا به وزارتخانه‌های کشور، راه و شهر‌سازی، امور اقتصادی و دارایی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

۱۰ درصد تخت‌های بیمارستانی کل کشور

طی دو سال اخیر ساخته شده است

محسن منصوری پنجشنبه در جریان بازدید از روند تکمیل بیمارستان نیمه تمام شهرستان پیشوا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: موضوع سلامت افراد جامعه از اهمیت ویژه‌ای برای دولت سیزدهم برخوردار است به طوری که در دو سال گذشته از عمر دولت سیزدهم بیش از ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در مناطق مختلف کشور افتتاح شده است.

وی افزود: این تعداد تخت بیمارستانی بیش از ۱۰ درصد تمام تخت‌های بیمارستانی است که تا ابتدای کار دولت‌، یعنی ۱۵۰ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شده که بیش از ۱۶ هزار تخت آن در دولت سیزدهم است.

وی با‌اشاره به تلاش دولت در تکمیل طرح‌های نیمه تمام گفت: امروز دولت سیزدهم تلاش دارد تا طرح‌های نیمه تمام درمانی در کمترین زمان تکمیل و به بهره‌برداری رسد که نمونه آن را می‌توان در افتتاح بیمارستان حکیم طبی کودکان ۲ مشاهده کرد که با حضور رئیس‌جمهور افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

منصوری تصریح کرد: علاوه‌بر این‌، بیمارستان شهدای تجریش به نام غدیر و بیمارستان

حضرت مهدی(عج) نیز به بهره‌برداری رسید. وی با‌اشاره به اهتمام دولت در رفع نیازهای درمانی شهرستان‌های استان تهران گفت: کلنگ احداث بیمارستان شهریار حدود

۳۳ سال پیش به زمین زده شده بود که با دستور رئیس‌جمهور، عملیات احداث آن به سرعت پیگیری شد و طی یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و پس از آن، بیمارستان اسلامشهر نیز افتتاح خواهد شد.

معاون اجرائی رئیس‌جمهور اظهار داشت: به موازات تکمیل و بهره‌برداری از این بیمارستان‌ها، کار تکمیل بیمارستان‌های پیشوا و مفتح ورامین به سرعت دنبال می‌شود تا طی دو سال باقیمانده از عمر دولت سیزدهم، نیازهای شهرستان‌های استان تهران به خصوص جنوب شرق تهران رفع شود.

وی گفت: بیمارستان نیمه تمام پیشوا در ابتدا با مشکلاتی از جمله مسائل حقوقی زمین، عدم تعیین پیمانکار و نیز عدم تعیین ردیف ملی اعتبارات مواجه بود که طی بازدید رئیس‌جمهور و کارهای کارشناسی، گره‌های اجرای این طرح باز شد و با تزریق اعتبار مناسب، عملیات احداث آن با سرعت دنبال می‌شود.

توسعه زیرساخت ورزشی

موجب تقویت ورزش قهرمانی می‌شود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت: توسعه زیرساخت ورزشی، موجب تقویت و همه گیر شدن ورزش قهرمانی و عزت بیشتر برای ایران اسلامی می‌شود.

محسن منصوری شامگاه پنجشنبه در آئین افتتاح مجتمع ورزشی شهرستان پیشوا گفت: یکی از حوزه‌های مهم مورد توجه و تأکید رئیس‌جمهور، بخش ورزشی است از این رو، آیت‌الله رئیسی به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی، دستور احداث ورزشگاه بزرگ ملی در شهر تهران را صادر کرده تا سرانه کشور از وسعت بیشتری برخوردار شود.

وی افزود: همزمان با توسعه زیرساخت‌های ورزشی در شهر تهران، احداث امکانات ورزشی در شهرستان‌ها نیز مورد توجه قرار می‌گیرد تا ورزش قهرمانی تقویت شده و استعدادهای بالقوه‌ای که در مناطق مختلف کشور حضور دارند، در رشته‌های متعدد بتوانند برای کشور افتخارآفرینی کنند.

منصوری گفت: سرمایه‌گذاری در بخش ورزشی، نسبت به سایر حوزه‌ها از بازدهی و سوددهی کمتری برخوردار است و افراد می‌توانستند سرمایه خود را در جای دیگر هزینه کنند تا سود ظاهری را کسب کنند ولی قطعا سود ‌اندک این بخش به دلیل توسعه زیرساخت‌های ورزشی و فرهنگی از برکت زیادی برخوردار خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت تلاش دارد در آورده اقتصادی و تعیین مدل‌های مختلف مشارکتی و تنظیم آن، انگیزه لازم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای حضور در این بخش ایجاد شود.

معاون اجرایی رئیس‌جمهور افزود: در شهرستان پیشوا که از نرخ مهاجرت بالایی برخوردار بوده و از مناطق مهم استان تهران محسوب می‌شود،تلاش می‌شود تا با تکمیل طرح‌های نیمه تمام و ایجاد زیرساخت‌های مناسب، زمینه رشد و توسعه آن را فراهم ‌آوریم.

شهرستان پیشوا با بیش از ۸۰ هزار نفر جمعیت

در ۴۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.

نقش کلیدی هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی

در تجهیز بزرگ‌ترین بیمارستان اختصاصی کودکان

در جنوب تهران

دکتر صادق‌نیت رئیس‌بیمارستان کودکان حکیم گفت: با توجه به افزایش جمعیت شهر تهران به ویژه در منطقه جنوبی نقش این بیمارستان در ارائه خدمات به شهروندان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: بیمارستان حکیم با حمایتی که از جانب هیئت امنای صرفه‌جویی ارزی در معالجه بیماران داشته تجهیزات پیشرفته‌ای را دارد و تاکنون توانسته بیش از

۶۰ تا ۷۰ درصد نیازها را تامین کند.

رئیس‌بیمارستان کودکان در پایان گفت: حکیم قسمت مهمی از تجهیزات بیمارستان کودکان حکیم بخش‌های ویژه NICU و ICU‌، مرکز تصویربرداریMRI و CT و همچنین آنژیوگرافی‌هایی است که برای نوزادان و کودکان تهیه کرده‌ایم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نگاه غرب به آفریقا برای تامین منافع خود است؛ ما آفریقا را برای آفریقا می‌خواهیم

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

ابر پروژه چندمنظوره‌ای که اروپایی‌ها نتوانستند ولی مهندسان ایرانی ساختند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.