سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / زمزمه‌های اعزام نظامیان انگلیسی به جنگ اوکراین مقام آمریکایی: جنگ جهانی سوم شروع می‌شود

زمزمه‌های اعزام نظامیان انگلیسی به جنگ اوکراین مقام آمریکایی: جنگ جهانی سوم شروع می‌شود

همزمان با شکست ضدحمله اتفاق افتاد

زمزمه‌های اعزام نظامیان انگلیسی به جنگ اوکراین مقام آمریکایی: جنگ جهانی سوم شروع می‌شود

همزمان با شکست ضد حمله اوکراین رسانه‌ها از احتمال اعزام نظامیان برخی کشورهای ناتو به اوکراین خبر می‌دهند؛ موضوعی که هم روسیه و هم نماینده کنگره آمریکا درباره تبعات جبران‌ناپذیر آن هشدار دادند.

جنگ اوکراین به بن‌بست خورده است. ضد حمله شکسته خورده و کیف طی سه ماه گذشته ده‌ها هزار نظامی خود را از دست داده است.همین هفته گذشته «سیمور هرش» خبرنگار معروف آمریکایی از قول یک مقام اطلاعاتی آمریکایی نوشت: اوکراین شکست خورده و روسیه به پیروزی رسیده است. نشریه آمریکایی نیویورک تایمز در ارزیابی از وضعیت جنگ در اوکراین نوشته‌ است، در مدت اخیر خط مقدم نبرد به ندرت تغییری به خود دیده و اکنون کار اوکراین برای رقم زدن یک تحول دشوارتر از هر زمان شده است. «بیزینس اینسایدر» نیز در گزارشی با بررسی روند کُند ضد حمله اوکراین که با انتقادهایی مواجه شده است، نوشت: ضدحملات اوکراین شک و تردیدهایی درباره توانایی ارتش آمریکا و غرب و کارایی آموزش‌هایشان در میدان نبرد را مطرح کرده است. علی‌رغم اذعان رسانه‌ها و نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر شکست کیف در جنگ بایدن همچنان اصرار دارد که اوکراین باید تسلیح شود. در همین راستا «جو بایدن» بامداد دیروز (یکشنبه) علی‌رغم استقبال از توافق کوتاه ‌مدت دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات بر سر لایحه بودجه که دولت فدرال به واسطه آن برای مدت 45 روز دیگر باز خواهند ماند، اما از رد پیشنهادش در خصوص گنجاندن میلیاردها دلار بودجه در لایحه بودجه برای کمک به اوکراین برای نبرد با روسیه، ابراز ناامیدی کرد. شبکه روسی راشاتودی گزارش کرد، بایدن در بیانیه‌ای کوتاه، درست ‌اندکی پس از آن‌که کنگره لایحه بودجه فدرال را به تصویب درآورد، گفت: «ما تحت هیچ شرایطی نمی‌توانیم اجازه دهیم که حمایت آمریکا از اوکراین قطع شود» بایدن 24 میلیارد دلار اضافی برای اوکراین درخواست کرده بود تا از جریان بی‌وقفه کمک‌ها به این کشور اطمینان حاصل کند اما منتقدان استدلال کرده‌اند که واشنگتن، اولویت‌های مهم‌تری دارد و باید تدابیر قوی‌تری در برابر سوءاستفاده از کمک‌های ارسالی به کیف داشته باشد.

اعزام نیرو به اوکراین

از سوی دیگر به دنبال شکست ضد حمله اوکراین اکنون برخی کشورهای عضو ناتو از اعزام نیرو به اوکراین خبر می‌دهند موضوعی که می‌تواند به تشدید جنگ منجر شود. در همین راستا وزیر دفاع جدید انگلیس اعلام کرد برای آموزش نظامیان کیف در میدان نبرد، تعدادی از خدمه نیروی زمینی این کشور را به اوکراین اعزام می‌کند.

به گزارش فارس، «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس در گفت‌وگو با تلگراف توضیح داد که استقرار نیروی نظامی انگلیس در اوکراین هم‌اکنون تحت بحث و گفت‌وگو با سران ارتش لندن قرار دارد تا برنامه آموزش نظامیان اوکراینی از خارج، به داخل این کشور و در میدان جنگ با روسیه منتقل شود. به نوشته این روزنامه، وزیر دفاع انگلیس همچنین از کارخانه‌ها و شرکت‌های تسلیحاتی این کشور خواست که تأسیساتی را در خاک اوکراین برای تولید تجهیزات نظامی احداث کنند.شاپس همچنین خبر داد که در جریان سفر به کیف با «ولودیمر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین درباره چگونگی دفاع نیروی دریایی انگلیس از کشتی‌های تجاری حامل غلات در دریای سیاه صحبت کرده است.تلگراف درباره این اظهارات وزیر دفاع انگلیس نوشت: «هر دوی این اقدامات، تنش‌زایی قابل توجه و دخالت انگلیس در جنگ اوکراین با روسیه خواهد بود» شاپس همچنین به این روزنامه گفت که دولت انگلیس در حال یافتن راه‌هایی برای کمک به اوکراین برای عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) است.به نوشته تلگراف، بیش از ۲۰ هزار نظامی اوکراینی- به عنوان بخشی از عملیات موسوم به اینترفلکس به رهبری انگلیس- از آغاز سال ۲۰۲۲ در این کشور تحت آموزش نظامی قرار گرفته‌اند. به دنبال انتشار اظهارات وزیر دفاع انگلیس «مارجوری تیلور‌گرین» عضو کنگره آمریکا استقرار احتمالی سربازان انگلیسی در اوکراین را محکوم و تاکید کرد که چنین اقدامی به تشدید درگیری‌ها و در نهایت به جنگی جهانی تبدیل می‌شود. به گزارش ایرنا، مارجوری تیلور‌گرین در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: می‌خواهند جنگ جهانی سوم را آغاز کنند. ایالات متحده نمی‌تواند مشارکت کند. ما باید از مرز خود دفاع کنیم!!!» «دیمیتری مدودف» نایب ‌رئیس ‌شورای امنیت روسیه نیز در واکنش به این مسئله اعلام کرد که برای ارتش این کشور نظامیان انگلیسی مشغول به آموزش نظامی در خاک اوکراین، «اهداف نظامی مشروع» هستند. به گزارش «رویترز»، وی در پُستی در تلگرام در واکنش به اظهارات «گرانت شاپس» وزیر دفاع جدید انگلیس درباره اعزام نیروهای نظامی به اوکراین برای آموزش نظامیان این کشور نوشت: «(این) مربیان آنها را به یک هدف قانونی برای نیروهای مسلح ما تبدیل خواهد کرد. به خوبی درک می‌کنند که آنها بی‌رحمانه نابود خواهند شد البته نه به عنوان مزدور، بلکه به عنوان متخصصان انگلیسی ناتو».

مدودف به اظهارنظرهای اخیر برخی از مقام‌های آلمانی درباره ارسال موشک‌های «تاروس» به اوکراین هم واکنش نشان داد.مقام ارشد روسیه در پیام تلگرامی تصریح کرد: «آنها می‌گویند این اقدام مطابق با قوانین بین‌المللی است. خوب در این صورت، حملات به کارخانه‌های آلمانی تولیدکننده این موشک‌ها هم اقدامی مطابق با قوانین بین‌المللی خواهد بود. این ترسوها دارند به طور فعالانه ما را به سمت جنگ جهانی سوم هل می‌دهند»

احمق‌ها صلح کنید!

مشاور سابق پنتاگون نیز درخصوص جنگ اوکراین و روسیه و حمایت‌های نظامی غرب از کیف گفت که آمریکا تنها دو راه دارد؛ یا اوکراین را ترک کند، یا نیروهای خود را به آنجا بفرستد. به گزارش ایسنا، این اظهارات از سوی داگلاس مک‌گرگور، مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مطرح شده است. او در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت که واشنگتن یا باید شکست در اوکراین را به دلیل خطر تشدید تنش‌ها بپذیرد، یا نیروهای خود را به این کشور بفرستد.با این حال، به نظر مک‌گرگور گزینه دوم بدترین گزینه است. به اعتقاد او، ایالات متحده برای چنین سناریویی آماده نیست. او نوشت: «ما به نقطه‌ای رسیده‌ایم که یا باید بگوییم که دیگر نمی‌توانیم کاری انجام دهیم چون اقدامات بسیار بیشتر خطرات جنگ مستقیم با روسیه را در پی دارد، یا اینکه بگوییم عمیق‌تر درگیر می‌شویم و اینکه حرف از استفاده از نیروهای زمینی خودمان بزنیم.» این مشاور سابق پنتاگون در ادامه نوشت: «ما آماده نیستیم.‌ای احمق‌ها، صلح کنید!»

‌نگرانی غرب از پیروزی «رابرت فیکو» در اسلواکی

خبر دیگر این که پیروزی «رابرت فیکو» در انتخابات پارلمانی اسلواکی زنگ خطر را در متحدان اوکراین به صدا درآورده است، سیاستمدار چپ‌گرایی که مخالف تحریم‌ها علیه روسیه و کمک‌های تسلیحاتی به اوکراین است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ایران به شورای امنیت: هرگز آغازگر جنگ علیه اسرائیل نبوده‌ایم

تهران هرگز شروع کننده جنگ علیه رژیم اسرائیل نبوده است.

یورش پلیس به دانشگاه کلمبیا

سازمان‌دهندگان تظاهرات‌های دانشجویی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.