سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / برنامه آینده نیروی دریایی ارتش حضور در قطب جنوب است/ بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است/ از سواحل مکران مستقیما به قطب جنوب وصل هستیم/ ناوگروه ۳۶۰ ارتش چگونه فرانسوی‌ها را شوکه کرد؟

برنامه آینده نیروی دریایی ارتش حضور در قطب جنوب است/ بهترین مقر برای کنترل موشک‌های بالستیک است/ از سواحل مکران مستقیما به قطب جنوب وصل هستیم/ ناوگروه ۳۶۰ ارتش چگونه فرانسوی‌ها را شوکه کرد؟

امیر ایرانی گفت: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشترک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.

به همت بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف امروز ( 8 مهر ماه) مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور دریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش برگزار شد.

افتتاح پایگاه در قطب جنوب، سفر ناوگروه ۸۶ و الحاق ناوشکن دیلمان از مباحثی بود که فرمانده نیروی دریایی ارتش در میان دانشجویان به آنها پرداخت.

امیر ایرانی در ابتدای این برنامه با تبریک هفته دفاع مقدس گفت: نقش نیروی دریایی راهبرد در دفاع مقدس بر راهبرد عدم غافلگیری در مقابل دشمن ( قبل از شروع جنگ) و راهبرد تثبیت موقعیت در جنگ بود.

وی با اشاره به سلسله عملیات اقتدار در دفاع مقدس، افزود: سلسله عملیات اقتدار همزمان با  شروع جنگ آغاز شد و اسکورت یگان های نفتکش خودی از خلیج فارس به دریای عمان و یگان های تجاری با کالای ویژه به بنادر کشور انجام شد.

امیر ایرانی گفت: اقتدار ما شما دانشجویان هستید و از صنعت و علم شما می‌توانیم خودمان را تغذیه کنیم.

وی با اشاره به دلایل حرکت ناوگروه ۸۶ از شرق، گفت: با استفاده از نرم افزار تمام شرایط مسیر ناوگروه ۸۶ را بررسی می کردیم و دلایل شروع حرکت از سمت شرق هم همین مورد بوده است.

امیر ایرانی گفت: الحمدلله اعضای ناوگروه ۸۶ در طول مسیر حتی یک خطا هم انجام ندادند. در طول توقف در کشور برزیل هم سیاسیون و هم مردمشان اعلام کردند تا به امروز همچنین سربازان دریایی را ندیده بودیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در قطب جنوب این فرصت برای ما هست که ورود کنیم، یکی از دلایل این کار این است که  از سواحل مکران مستقیما به قطب جنوب وصل هستیم. حضور در قطب جنوب نیز حضور عملی خواهد بود.

امیر ایرانی در پاسخ به سوالی راجع به افتتاح پایگاه در قطب جنوب، گفت: موقعیت قطب جنوب از چند بعد مهم است، یک بعد آن در حوزه نظامی است و بهترین مقر برای کنترل موشک های بالستیک است.

پیشتر فرمانده نیروی دریایی با اشاره به برنامه آینده نیروی دریایی ارتش که حضور در قطب جنوب است، گفته بود: برنامه ما در آینده این است که پرچم پر افتخار ایران را در قطب جنوب نیز بالا ببریم و یک کار مشترک نظامی و علمی در آن منطقه اجرا کنیم.

وی افزود: مهم این است که در قطب جنوب حضور مستقل و با اقتدار داشته باشیم. پایگاه هم از نظر ایجاد سازه و سرما و گرما و هم راه ارتباطی باید تامین شود.

فرمانده نیروی دریایی ارتش در ادامه تشریح حضور در قطب جنوب، گفت: بدنه کشتی ها هم باید برای این ماموریت آماده شود و یخ شکن شوند و بدنه تحرکی آن ها معمولا هسته ای است.

وی گفت: ناوشکن دیلمان آماده الحاق است که از ناوشکن دنا نیز جدیدتر است.

ناوگروه ۳۶۰ ارتش چگونه فرانسوی‌ها را شوکه کرد؟
امیر دریادار شهرام ایرانی در بخش دیگری از اظهارات خود گفت: طبق قانون خود دولت فرانسه اگر شناوری بخواهد از زیبایی‌های جزایر پولینزی با چشم غیرمسلح بهره ببرد می‌تواند نزدیک شود، ما هم به سواحل جزیره ورود کرده و اقدام به پرواز پهپاد از روی ناو‌ هم کردیم. در اینجا فرانسوی‌ها یک سیلی محکم خوردند و تا الآن هم در شوک هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش افزود: یک شوک دیگر به فرانسه وارد کردیم و گفتیم ما آمادگی اجرای یک رزمایش مشترک با ناوگان شما را داریم؛ می‌دانستیم آن‌ها چیزی ندارند، می‌خواستیم آن‌ها را تحقیر کنیم. آن‌ها دو روزی در شوک بودند پس از 48 ساعت جواب دادند ما در اقیانوس هند آمادگی داریم؛ گفتیم الآن ما هم در اینجا و هم در اقیانوس هند آمادگی داریم. دوباره 24 ساعت در شوک رفتند و گفتند اینجا که نمی‌توانیم الآن در اقیانوس هند هم آمادگی نداریم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

نماهنگ دیدنی ارتش مقدس

از مراسم ۲۹ فروردین تا ویژگی‌های ارتش.

وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.