سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / گر باد نبودی که سر زلف ربودی… 

گر باد نبودی که سر زلف ربودی… 

گر باد نبودی که سر زلف ربودی…

۱- در اولین روز از آغاز جنگ تحمیلی، جیمی کارتر رئیس‌جمهور وقت آمریکا در یک کنفرانس خبری که به گفته شبکه تلویزیونی CNN با شتاب برپا شده بود
گفت: «‌اميدواريم مسئولان ايران بر سر عقل آمده باشند»! و فردای آن روز‌، صدام در حالی که لبخند موذیانه‌ای
بر لب داشت، در يكي از مناطق ‌اشغالي جنوب كشورمان با خبرنگاران خارجي كه به آن نقطه آورده شده بودند به مصاحبه ايستاد و بعد از پاسخ به چند سؤال خطاب به آنان گفت؛
«بقيه سؤالات را حداكثر يك هفته ديگر در مصاحبه بعدي كه در تهران خواهيم داشت پاسخ مي‌دهم»!
۲- محاسبات كلاسيك و فرمول‌هاي شناخته‌شده و رايج نظامي نيز همين نظريه را تاييد مي‌كرد. جنگ احزاب بود و همه دشمنان ريز و درشت اسلام به ميدان آمده بودند. موشك‌هاي اسكاد بي،‌تانك‌هاي تي۷۲ و جنگنده‌هاي ميگ ۲۹ روسي، چيفتن‌هاي انگليسي، ‌تانك‌هاي لئوپارد آلماني، بمب‌هاي شيميايي آلماني و انگليسي، موشك‌هاي سايد بايندر و هواپيماهاي آواكس آمريكايي، موشك‌هاي اگزوسه و جنگنده‌هاي ميراژ ۲۰۰۰ و سوپراتاندارد فرانسوي، نصب قيف‌هاي ليزري روي ميگ‌هاي ۲۹ روسی و ميراژهاي
۲۰۰۰ فرانسوي از سوي متخصصين آمريكايي، دلارهاي سعودي، كويتي و اماراتي- گفتني است در تمامي آن هنگامه فقط سوريه در كنار ايران بود- و… همه دشمنان با هرچه در اختيار داشتند وارد كارزار شده بودند، انگار عاشوراي ديگري بود حتي گروهك‌هاي ضدانقلاب نظير منافقين و نهضتي‌ها و ملي‌گراها و ماركسيست‌ها و… كه در قد و قواره اين ميدان نبودند نیز با پرتاب سنگ به اردوگاه حسين(ع) در اين آوردگاه سهيم شده بودند.
۳- و اما، در این سوی ماجرا و در همان اولین روز آغاز جنگ (۳۱ مهرماه ۱۳۵۹) حضرت امام – رضوان‌الله تعالی علیه- در یک پیام رادیویی خطاب به ملت ایران، فرمودند؛ «‌یک دزدی آمده است یک سنگی ‌انداخته و فرار کرده، رفته است… ملت ایران گمان نکنند ارتش ایران نمی‌تواند جلوی اینها را بگیرد. خیر، ارتش ایران و قوای مسلّح ما، پاسدارهای عزیز ما، قادر بر این معنا هستند…‌».
۴- سر‌انجام، مقاومت جانانه مردم و رزمندگان اسلام كه با پاي جان به ميدان آمده بودند به بار نشست و اين جنگ كه قرار بود ايران اسلامي را تجزيه و تكه‌تكه کند به تنها جنگ ۳۰۰ سال گذشته تبديل شد كه حتي يك وجب از خاك مقدس اين مرز و بوم نيز، از دست نرفت. معجزه بود. معجزه استقامت در راه خدا آن هم با دست خالي در مقايسه با همه توانی که همه دشمنان به میدان آورده بودند….
۵- پس از آن امام راحل ما(ره) با خداي مهربان به مناجات ايستاد؛
«خدايا، تو مي‌داني كه استكبار جهانخوار گل‌هاي باغ رسالت تو را پرپر نمود. خدايا! در جهان ظلم و ستم و بيداد، همه تكيه‌گاه ما تويي و ما تنهاي تنهائيم و غير از تو كسي را نمی‌شناسيم و غير از تو نخواسته‌ايم كه كسي را بشناسيم. ما را ياري كن كه تو بهترين ياري‌كنندگاني. خدايا، تلخي اين روزها را به شيريني فرج حضرت بقيه‌الله -‌ارواحنا لتراب مقدمه الفداء- و رسيدن به خودت جبران فرما».
۶‌- باز هم از حضرت امام است که به یقین این روزها را می‌دیده‌اند. بخوانید!
«هر روز ما در جنگ بركتي داشته‌ايم كه در همه صحنه‌ها از آن بهره جسته‌ايم. ما انقلابمان را در جنگ به جهان صادر نموده‌ايم، ما مظلوميت خويش و ستم متجاوزان را در جنگ ثابت نموده‌ايم، ما در جنگ، پرده از چهره تزوير جهانخواران كنار زديم، ما در جنگ، دوستان و دشمنانمان را شناخته‌ايم، ما در جنگ به اين نتيجه رسيده‌ايم كه بايد روي پاي خودمان بايستيم، ما در جنگ ابهت دو ابرقدرت شرق و غرب را شكستيم، ما در جنگ ريشه‌هاي انقلاب پربار اسلامي‌مان را محكم كرديم، ما در جنگ حس برادري و وطن‌دوستي را در نهاد يكايك مردمان بارور كرديم، ما در جنگ به مردم جهان و خصوصا مردم منطقه نشان داديم كه عليه تمامي قدرت‌ها و ابرقدرت‌ها ساليان سال مي‌توان مبارزه كرد‌».
۷- و از رهبر معظم انقلاب است که «‌هشت سال دفاع مقدس
ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برهه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زمانی نیست؛ گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ عظیمی است که تا مدت‌های طولانی ملت ما می‌تواند از آن استفاده کند… ما در جنگ، بسیار جان‌های عزیز را از دست دادیم و خسارت‌های مادّی و معنوی زیادی هم تحمل کردیم؛ اما چیزی در دل این ملت جوشید که برکات و ارزشش برای امروز و فردای این ملت، از همه چیز بالاتر است و آن، احساس اتّکاء به نفس، احساس عزّت، احساس استقلال، احساس خودباوریِ ملیِ عظیم و احساس اعتقاد به این بود که اگر یک ملت حول محور ایمان به خدا و عمل صالح جمع شوند، معجزاتِ نشدنی یکی پس از دیگری قابل شدن خواهد شد»… و به قول شیخ ‌اشراق، شهاب‌الدین سهروردی؛
گر عشق نبودی و غم عشق نبودی
چندین سخن نغز که گفتی که شنودی
گر باد نبودی که سر زلف ربودی
رخساره معشوق به عاشق که نمودی؟!

حسین شریعتمداری

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ادامه سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا

سرکوب اعتراضات ضدصهیونیستی دانشجویان آمریکا در دانشگاههای سراسر آمریکا

لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا برای سرکوب و بازداشت اتوبوسی دانشجویان

دولت بایدن با لشکرکشی به دانشگاه کلمبیا‌، مخالفت با رژیم صهیونیستی صدها نیروی پلیس و نیروی امنیتی عملاً اشغال و ده‌ها دانشجو را بازداشت کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.