سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / «مالی» هم گم و گور شد اما غربگرایان دست از تحریف برنمی‌دارند

«مالی» هم گم و گور شد اما غربگرایان دست از تحریف برنمی‌دارند

مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی، دروغ‌پراکنی نشریات غربگرا برای سفید‌نمایی چهره رابرت مالی را تکرار کرد.
پیش از این برخی رسانه‌های غربگرا ضمن فضاسازی‌هایی مدعی شده بودند رابرت مالی در اثر فشار کاسبان تحریم در ایران، از تیم مذاکراتی آمریکا برکنار شده تا برجام پا نگیرد. در این زمینه تیتر برخی رسانه‌ها ظرف یکی دو ماه گذشته را مرور کنید:
– غائب بزرگ مذاکرات (روزنامه سازندگی) – روزنامه سازندگی: چه کسی مالی را فروخت؟
روزنامه سازندگی به بررسی نقش کاسبان تحریم و افراطیون داخلی و خارجی در برهم خوردن مذاکرات ایران و آمریکا پرداخته است. آیا رابرت مالی نماینده آمریکا در امور ایران اطلاعات مذاکرات و نتایج را از پیش در اختیار تهران قرار می‌داد؟
– روزنامه هم‌میهن: دست‌های پنهان در حذف دیپلمات
خبرآنلاین: گِرا از داخل ایران برای برهم زدن مذاکرات/ ابعاد تازه از برکناری راب مالی
خبرآنلاین به این فضا‌سازی بسنده نکرده و گفت‌و‌گویی را هم با مسیح مهاجری مدیرمسئول روزنامه جمهوری اسلامی ترتیب داد و از قول وی نوشت: «گروه فشار تلاش کرد برجامی سرنگیرد، بعد که سرگرفت، تلاش کرد به کمک ترامپ، صهیونیست‌ها، و ارتجاع عرب، آمریکا از برجام خارج بشود، البته ترامپ بیچاره خودش بنا نبود خارج شود، بلکه او را خارج کردیم. یعنی همین گروه فشار ما، او را از برجام خارج کرد. بنابراین در حال حاضر هم مسایل رابرت مالی و برکناری او را به کاسبان تحریم مربوط می‌دانند. می‌گویند اینها بودند که او را لو دادند، و این مسایل به وجود آمد.
(خبرنگار:) یعنی چی؟ کاسبان تحریم چگونه به چنین کاری اقدام کرده‌اند؟
– یعنی مالی مذاکراتی با برخی اشخاص داشته است، و مسایل را داشت با ایران به جایی می‌رساند. و شاید برخی مقامات آمریکایی هم، تا آن حد اطلاع نداشتند، ولی کاسبان تحریم ماجرا را لو دادند. گروه فشار اطلاعات درباره مذاکرات برجامی را درز داده‌اند.
(خبرنگار:) در داخل، گروه فشار چنین اقدامی انجام داده است؟
– بله اطلاعات را درز داده‌اند. گروه فشار، بعد هم که برجام را دوباره دولت روحانی داشت احیا می‌کرد، جلویش را گرفتند. در دو سال اخیر هم اجازه نداده‌اند برجام به سرانجامی برسد. بنابراین درباره بسیاری از مسایل این گروه فشار هست که تصمیم‌سازی و تعیین تکلیف می‌کند».
بازنشر ویدئوی این اظهارات از سوی خبرآنلاین در حالی است که گردانندگان خبرگزاری مذکور احتمالا از هویت واقعی رابرت مالی(رئیس میز ایران در وزارت خارجه آمریکا در امور ایران) و حمایت از جریان آشوب و براندازی خبر دارند و عجیب است که بخواهند سنگ یک حامی ارشد براندازی در ایران را به سینه بزنند، فردی که صراحتا اعلام کرد آمریکا در حمایت از آشوب در ایران مذاکرات را متوقف می‌کند و این درست برخلاف القائات محافل غربگرا می‌باشد.
غربگرایان و مدعیان اعتدال و اصلاحات، رابرت مالی را مایل به تعامل مثبت و توافق با ایران جا می‌زدند. اما او، پارسال هنگامی که اغتشاشات کلید خورد، آن روی واقعی خود را نشان داد. مالی ۲۶ مهر در گفت‌و‌گو با سی‌ان‌ان اظهار داشت: احیای برجام، حتی در دستور‌کار ما هم نیست. تمرکز دولت آمریکا در برهه کنونی، روی چیزهای دیگر است». او سپس در تاریخ ۹ آبان پارسال، در گفت‌وگو با بنیاد کارنگی مدعی شد: «تحریم‌های بیشتری علیه ایران اعمال می‌شود. دولت بایدن در حال حاضر با توجه به سرکوب معترضان در ایران، و حمایت جمهوری اسلامی از روسیه در اوکراین، وقتش را برای احیای برجام تلف نمی‌کند».
جهت اطلاع بیشتر عناصر مغرض یا غافل که سنگ «مالی» را به سینه می‌زنند، او همچنین ۲۳ آبان پارسال گفت: «دولت آمریکا اکنون تمرکز خود را به جای مذاکرات احیای توافق هسته‌ای، بر سیاست تحریم و فشار قرار می‌دهد. اقدامات نیروهای امنیتی علیه معترضان در ایران و همچنین فروش پهپاد به روسیه، از دلایل تغییر سیاست آمریکاست. مذاکرات احیای برجام دیگر در دستورکار نیست».
وی ۱۳ آذر هم در اجلاس «گفت‌وگوی مدیترانه» در رُم بر «تداوم تمرکز دولت جو بایدن بر ناآرامی‌ها در ایران» اذعان کرد و گفت «واشنگتن به جای تمرکز بر احیای برجام، بر حوادث داخلی ایران متمرکز است. ایالات‌متحده به جای تمرکز بر احیای برجام، بر حمایت از معترضان ایران متمرکز است. ایران علاقه‌ای به توافق ندارد و ما روی چیزهای دیگر تمرکز کرده‌ایم. اگر ایران به خواسته‌های غیرقابل قبول ادامه دهد، چرا باید بر احیای برجام تمرکز کنیم؟ در این مقطع ما بر توافق هسته‌ای تمرکز نخواهیم کرد».
همچنین فایل صوتی محرمانه‌ رابرت مالی که دو ماه قبل لو رفت، برنامه ناکام وی و دولت متبوعش درباره احیای برجام به روش مطلوب خودشان را برملا می‌کرد: «ایالات متحده به‌دنبال احیای برجام و سپس استفاده از آن به‌عنوان نقطه شروع اعمال فشار بیشتر بر ایران است».
گفتنی است 10-11 ماه پس از لافزنی‌های رابرت مالی، در حالی که خواب پنبه‌دانه‌ای وی و دیگر دولتمردان آمریکایی- نه درباره کلاهبرداری برجامی و نه پروژه براندازی- تعبیر نشده، و مالی هم به بایگانی دولتمردان ناکام آمریکا در زمینه پروژه براندازی پیوسته، دولت آمریکا ناچار شده با آزاد‌سازی ۶ میلیارد دلار وجوه مسدود شده ایران در کره‌جنوبی موافقت کند. اما غربگرایان به جای بها دادن به این موفقیت بزرگ ایران، همچنان با رابرت مالی و دیگر دولتمردان ناکام آمریکایی ابراز همدردی می‌کنند!

آمریکا باور نمی‌کرد که روسیه روزی خریدار تسلیحات مدرن ایران شود

محافل آمریکایی از این‌که روسیه خواستار خرید موشک از ایران است به دست و پا افتاده‌اند و این روند را نشانه اقتدار روزافزون ایران می‌دانند.
نشریه نیوزویک نوشت: وزیر دفاع روسیه در جریان سفر اخیر به ایران به خرید یک موشک جدید ساخت ایران چشم دوخته است، زیرا مسکو وعده می‌دهد روابط با تهران در بحبوحه تلاش‌های جنگی در اوکراین، به اوج جدیدی می‌رسد. ویدئویی از بازدید شویگو از نمایشگاه تولیدات نظامی ایران در تهران منتشر شده است، که در آن شویگو در کنار یک موشک کروز ایرانی با برد 1500 کیلومتر دیده
می‌شود.
جزئیات بسیار کمی در مورد توسعه این موشک و علاقه احتمالی روسیه به این فناوری وجود دارد. اما به گفته دیوید همبلینگ، کارشناس نظامی، این موشک کروز بسیار شبیه به قدس-3 مورد استفاده در یمن است که ممکن است محل آزمایش این نوع موشک بوده باشد. چنین موشک کروزی حتما برای روسیه مناسب خواهد بود. تصاویر منتشر شده از این بازدید نشان می‌دهد که شویگو از مهمات ضدهوایی «سرگردان» ایران موسوم به موشک 358 نیز دیدن کرده است.
ایران در حال توسعه توانایی‌های موشکی خود بوده و در اوایل ماه اوت آزمایش یک موشک کروز جدید با موتور رم جت را آغاز کرد.
دیوید همبلینگ به نیوزویک گفت: مانند سایر موشک‌های کروز، قدس-3 از یک موتور جت توربوفن کوچک نیرو می‌گیرد که سرعت آن را بسیار سریع‌تر از پهپادهای تهاجمی پروانه‌ای مانند شاهد-136 فروخته شده به روسیه می‌کند و به آن فرصت بیشتری برای عبور از خطوط دفاعی می‌دهد.  پهپادهای شاهد راهی کم‌هزینه به جای استفاده از موشک‌های گران‌قیمت است.
پهپادهای تهاجمی یک‌طرفه مانند شاهد بسیار کندتر از موشک‌های کروز حرکت می‌کنند و این مسئله رهگیری آنها را برای پدافند هوایی آسان‌تر می‌کند.
به گفته همبلینگ: «یک موشک کروز ارزان قیمت راهی مفید برای روسیه برای تکمیل ذخایر رو به کاهش خود و موشک‌های دیگر خواهد بود.»
کشورهای غربی تحریم‌هایی را علیه تهران و مسکو به دلیل تولید موشک اعمال کرده‌اند. اما تهران در ماه ژوئن امسال از موشک ‌هایپرسونیک «فتاح» رونمایی کرد که دارای برد 1400 کیلومتر (870 مایل) است و می‌تواند به تمام سپرهای دفاعی نفوذ کند. مقام ایرانی گفته که برد این موشک می‌تواند تا 2 هزار کیلومتر یا حدود 1250 مایل افزایش یابد.
در همین حال، الکسوس‌گرینکویچ، فرمانده نیروی هوایی ایالات متحده در خاورمیانه می‌گوید: چه‌کسی فکرش را می‌کرد که روزی فدراسیون روسیه برای قابلیت‌های نظامی به ایران مراجعه کند؟ اما امروز این اتفاق افتاده است. این یعنی روسیه در حال حاضر چیزی به ایران بدهکار است و همین مسئله، نگرانی‌ها را درباره سطح همکاری این دو افزایش می‌دهد.
به گزارش یورونیوز، وی مدعی شد: ارسال پهپادهای حامل بمب ایران به روسیه می‌تواند باعث کمک مسکو به مرگبار‌تر شدن برنامه نظامی تهران و در نتیجه افزایش خطر در خاورمیانه شود.
خلبانان آمریکایی تاکنون بارها با آن‌چه مانور‌های خطرناک خلبانان روس می‌خوانند، بر فراز سوریه مواجه شده‌اند. این درحالی است که آمریکا با ارسال جت‌های جنگنده به خلیج‌فارس با هدف حفاظت از کشتی‌های تجاری، حضور نظامی خود را در منطقه‌ افزایش داده است. تنگه هرمز گذرگاه صادرات
۲۰ درصد از نفت جهان است.
گرینکویچ می‌گوید: «من نگران روابط رو به رشد روسیه و ایران و همچنین پهپاد‌هایی که تهران در اختیار مسکو می‌گذارد هستم. چه‌کسی فکرش را می‌کرد که روزی فدراسیون روسیه برای قابلیت‌های نظامی به ایران مراجعه کند؟ اما امروز این اتفاق افتاده است. این یعنی روسیه درحال حاضر چیزی به ایران بدهکار است و همین مسئله نگرانی‌ها را درباره سطح همکاری این دو افزایش می‌دهد.»
الکسوس‌گرینکویچ می‌افزاید: «ممکن است همکاری‌ روسیه و ایران به سوریه هم بکشد. خواهیم دید به کدام سو پیش خواهد رفت. ما از نزدیک نظاره‌گر این همکاری هستیم. این روابط روبه رشد برای من یک نگرانی نظامی است.»

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

عجله کنید از بسیجی های اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

ويدئو/ عجله کنید از بسیجیهای اروپا و امریکایی عقب نمونیم!

گزارش تارنمای اینترسپت از شکنجه دانشجویان بازداشتی در آمریکا

شکنجه در آمریکا

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.