سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / فرار به جلو برای پاک کردن ردپای بانیان مشکلات موجود

فرار به جلو برای پاک کردن ردپای بانیان مشکلات موجود

فرار به جلو برای پاک کردن ردپای بانیان مشکلات موجود
در ادامه فرافکنی مدعیان اصلاحات، یکی از فعالان این طیف در گفت‌و‌گویی، سعی در فراموش‌‌سازی عملکرد ضعیف دولت دوازدهم و مجلس دهم و تاثیر آن بر کاهش مشارکت در انتخابات 98 و 1400 داشت.
طیف تندرو مدعی اصلاحات طی چند ماه اخیر خط تخریب انتخابات را در پیش گرفته است. کمتر روزی است که رسانه‌های منتسب به این طیف اقدام به تخریب دولت سیزدهم و مجلس یازدهم نکنند و بر طبل قهر با صندوق‌های رای نکوبند. روز گذشته نیز یکی از فعالین این طیف در گفت‌و‌گویی با روزنامه اعتماد عنوان می‌کند: «متاسفانه رويكردي كه حداقل طي 2 انتخابات اخير مشاهده شده دقيقا در نقطه مقابل افزايش مشاركت‌هاي عمومي است. مردم با بهت و نگراني به يكديگر نگاه كرده و نسبت به چشم‌انداز آينده احساس نگراني مي‌كنند. مردم در انتخابات‌هاي اخير نشان داده‌اند كه شيوه‌هاي حاكميت درخصوص انتخابات را برنتابيده و حاضر نيستند در آن مشاركت كنند. اين روند باعث كاهش مشاركت در انتخابات سال‌هاي 98 و 1400 به پايين‌ترين سطوح خود شد. اين در حالي است كه در كشور تركيه به‌عنوان همسايه ايران مشاركت بالاي 80 و 90 درصدي ثبت شده است. اما در شهرهاي بزرگ و كلانشهرهاي ايران ميزان مشاركت‌ها به زحمت به محدوده 30 درصدي رسيده بود.»
این طیف که عموما سابقه سیاه خود در انتخابات پرشور سال 1388 را فراموش کرده‌اند و هیچ‌گاه از کودتای مخملین خود علیه مردم‌سالاری و رای مردم در آن سال صحبت به میان نمی‌آورند با فرار به جلو سعی در به فراموشی سپردن عملکرد غیرقابل دفاع دولت یازدهم و دوازدهم و مجلس دهم دارند. آنان حرف از مشارکت انتخابات ریاست‌جمهوری ترکیه می‌زنند ولی نانجیبی و بحران‌آفرینی در انتخابات 88 و تلخ کردن شیرینی مشارکت 85 درصدی بر ملت را فراموش کرده‌اند.
درست در همین روزهایی که بحث نحوه استقبال از یک ستاره فوتبال داغ است، افتضاح مجلس اصلاح‌طلب دهم در زمان حضور فدریکا موگرینی مسئول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز به‌عنوان یکی از نمادهای تحقیر ملی در شبکه‌های اجتماعی بازنشر داده می‌شود. این تنها نمونه‌ای از لیست رانتی مدعیان اصلاحات در انتخابات مجلس دهم و عملکرد ضعیف آن مجلس بود.
در رد دلیل مضحک آنان درباره کاهش مشارکت در انتخابات مجلس 98 و ریاست‌جمهوری 1400 نیز همین بس که انتخابات سال 98 درست پس از عملکرد بسیار ضعیف دولت دوازدهم در باب قیمت بنزین که منجر به اغتشاشات آبان 98 شد و انتخابات 1400 در پایان دولت روحانی که کشور را در بدترین وضعیت اقتصادی پس از انقلاب تحویل داد برگزار شد.
این فرار به جلو در این روزها روش روتین مدعیان اصلاحات در قبال هر مسئله‌ای بوده و هست. آنان از دولتی که تنها دو سال از عمرش گذشته با عنوان شکست‌خورده یاد می‌کنند ولی هیچ‌گاه از هشت سال عملکرد غیرقابل دفاع دولتی که با شعار بهبود اقتصادی و رابطه با دنیا بر سر کار آمد و با بدترین شرایط اقتصادی و بدترین شکل سیاست خارجی و دیپلماسی دولت را تحویل داد سخن به میان نمی‌آورند.
گزارش دو ژنرال ارشد صهیونیست از گرفتاری اسرائیل در بحران ترکیبی
دو مسئول امنیتی ارشد رژیم صهیونیستی با تهیه گزارشی درباره سناریوهای خطرناک پیش‌روی این رژیم در مرحله آینده، حزب‌الله را بزرگ‌ترین تهدید برای اسرائیل دانستند که هر تقابلی با آن می‌تواند کابوس جنگ «چند جبهه‌ای» را برای اسرائیلی‌ها رقم بزند.
به گزارش الف، «عاموس یادلین» (رئیس‌سابق سرویس اطلاعات نظامی اسراپیل و مدیر مرکز مطالعات امنیت داخلی) به همراه «اودی ابیتال» (ژنرال ذخیره ارتش اسرائیل) گزارش مشترکی درباره 5 خطر و سناریو امنیتی که پیش روی این رژیم است شامل موارد زیر تهیه کردند:
-تشدید وضعیت امنیتی: طبق این سناریو در خلال اعیاد «یهودی» تنش میان اسرائیلی‌ها و فلسطینیان در قدس بالا می‌گیرد و اسرائیل باید بر اوضاع مسلط شود. همچنین اسرائیل باید موج عملیات‌های فلسطینیان در کرانه باختری را مهار کرده و جلوی تشدید اوضاع زندان‌ها را نیز بگیرد.
-تشدید تنش‌ها در عرصه فلسطین: طبق این سناریو عرصه فلسطین در برابر اسرائیلی‌ها شعله‌ور خواهد شد و جنبش حماس نقش اصلی را در انفجار اوضاع ضد اسرائیل دارد.
-تشدید تنش‌ها در مرزهای شمالی: بر این اساس ممکن است حزب‌الله لبنان در صدد ترتیب دادن حمله‌ای علیه اسرائیل باشد.
-تقابل در چند جبهه: در این سناریو فرض بر آن است که انفجار اوضاع فلسطین مقابل اسرائیلی‌ها، منجر به تشدید درگیری در چند جبهه شود.
-اما سناریو پنجم وقوع یک جنگ فراگیر و چندجبهه‌ای علیه اسرائیل است.
این 2 مسئول نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی در ادامه گزارش خود تاکید کردند: با وجود اینکه دشمنان ما امیدوارند اسرائیل از درون نابود شود، اما همچنان خطر آغاز یک جنگ چندجبهه‌ای علیه اسرائیل وجود دارد که جنگی بزرگ و فراگیر خواهد بود.
در ادامه این گزارش آمده است: 50 سال پیش در جنگ یوم کیپور، اسرائیل با حمله مشترک از جنوب و شمال رو‌به‌رو شد که تهدیدی جدی برای آن بود. این حمله پس از آن صورت گرفت که مصر و سوریه به مزیت عملیاتی و استراتژیک آشکار حمله همزمان از چند جبهه پی بردند، بنابراین آن را به طور غیرمنتظره‌ای انجام دادند.
عاموس یادلین و اودی ابیتال با‌ اشاره به پیامدهای فاجعه‌بار جنگ همه‌جانبه برای جبهه داخلی رژیم صهیونیستی اعلام کردند، آسیب‌پذیرترین عرصه اسرائیل که می‌تواند یک درگیری همه‌جانبه را در داخل ایجاد کند، قدس و سپس کرانه باختری است و درگیری از این مناطق به دیگر شهرها گسترش پیدا کرده و گروه‌های مختلف به این درگیری‌ها می‌پیوندند.
تشدید تنش‌ها با ایران منجر به وقوع جنگ با حزب‌الله می‌شود و بعد از آن شلیک موشک‌ها از ایران و سوریه و عراق و یمن علیه اسرائیل آغاز می‌گردد. این احتمالات با ظهور نشانه‌های آشکاری از فرسایش بازدارندگی اسرائیل، به‌ویژه در مواجهه با حزب‌الله در سایه بحران داخلی که اسرائیل تجربه می‌کند، بیشتر می‌شود.
به طور کلی اسرائیل با یک سری تهدیدات جدی از جانب عرصه‌های مختلف مواجه است؛ آن هم در شرایطی که درگیر یک بحران داخلی است که منجر به شکاف داخلی و آسیب به روابط با واشنگتن شده و آمادگی ارتش را نیز تحت تاثیر قرار داده است.
جلسه‌ محرمانۀ گروهک‌های برانداز خارج از کشور تحت رصد اطلاعاتی ایران
دستگاه‌های امنیتی کشور با‌ اشراف کامل نسبت به ضدانقلاب خارج‌نشین، اقدام به افشای جلسه و نشست گروهک‌های برانداز خارج از کشور در دانشگاه سواس لندن در روز4 و 5 تیرماه و اسامی شرکت کنندگان این جلسه محرمانه داشتند.
این نشست که در تاریخ 4 و 5 تیرماه باحضور برخی از عناصر برانداز خارج نشین همچون مارشال گانس (استاد دانشگاه‌هاروارد)، فاطمه حقیقت‌جو‌، نگین شیرآقایی در موسسه و دانشگاه امنیتی سواس لندن به منظور هماهنگی دوره‌های آموزشی و جذب نیرو برگزار شد یکی از مهم‌ترین دوره‌ها برای ایجاد ‌آشوب و بحران در کشور بود که از ابتدا تحت رصد اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی کشور قرار داشت.
در این دوره‌ها برخی از عناصر ضد انقلاب همچون رضوان مقدم با نام مستعار بهار، فاطمه حقیقت‌جو با نام بنفشه، مجتبی‌هاشمی با نام مجیک حضور و فعالیت داشتند.
در این زمینه دستگاه‌های اطلاعاتی با اعلام هشدار در مورد شرکت در این دوره‌ها در شامگاه 15 شهریور این پروژه را در نطفه خفه کرده و تعدادی از عناصر آموزش دیده بازداشت و مابقی تحت رصد اطلاعاتی سربازان گمنام امام زمان (عج) در وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قرار دارد.
این ضربه به شاکله و پیکره براندازان خارج نشین که مورد حمایت سرویس‌های جاسوسی غربی نیز هستند نشان از ‌اشراف اطلاعاتی دستگاه‌های امنیتی کشور و هوشیاری کامل و عمق نفوذ آنان در برابر توطئه‌های شوم براندازان خارج نشین و حامیان غربی آنان دارد.
لازم به ذکر است که در روزهای گذشته عبدالله مهتدی سرکرده گروهک تروریستی کومله که در روزهای اغتشاشات مدام تاکید می‌کرد «دنبال تجزیه‌طلبی نیستیم» حالا اما در جدیدترین صوتی که از او افشا شده توضیح می‌دهد که جریان ضدایرانی چطور قصد نابودی ایران با اتحاد گروه‌های تجزیه‌طلب را داشته‌اند.
بخشی از این صوت به توضیح اختلافات سران پیمان موسوم به همبستگی می‌گذرد؛ از این‌که رضا پهلوی از بی‌احترامی مصی علی‌نژاد ناراحت شده و گفته «دیگر نمی‌آیم» اما بخش قابل تأمل در جایی است که مهتدی توضیح می‌دهد «اگر یک هفته صبر می‌کردند کار تمام بود» و دلیل موفقیت‌آمیز نبودن این پروژه ناکافی بودن تجربه سیاسی آنان بوده است.
وی که قصد داشت با سوءاستفاده از التهابات سال گذشته پروژه تجزیه ایران را پیش ببرد نه‌تنها در راستای این هدف موفقیتی کسب نکرده بلکه بارها شاهد تجزیه ائتلاف‌های ضدایرانی بوده که در آن حضور داشته در ادامه این جلسه به فردی با نام کاک حمید توضیح می‌دهد که «سران حزب رادیکال عرب و بلوچ» نزد او آمده و خواسته‌اند در آن منشور «جایی هم برای آنان باز کند».
رئیس‌کومله در ادامه « به شرفش» قسم می‌خورد که چطور قصد داشته بزرگ‌ترین ائتلاف ضدایرانی را دور خود جمع کند اما اعتراف هم می‌کند که «بزرگ‌ترین فرصت تاریخی را از دست» داده‌اند.
سرکرده این گروهک تروریستی از این‌که « همه تلاش» خود را کرده راضی است اما می‌گوید: « جمهوری اسلامی از مخالفانش عاقل‌تر و دوراندیش‌تر بود» که توانست ائتلاف ضدایرانی را نابود کند.
وی پس از افشای فایل صوتی مذکور، با حیرت و وحشت، نسبت به افشای این فایل واکنش نشان داد.
استاد امور بین‌الملل دانشگاه تگزاس: عربستان به این نتیجه رسید که باید با ایران تعامل داشته باشد
استاد روابط بین‌الملل و رئیس‌ دپارتمان امور بین‌الملل دانشگاه تگزاس اِی‌ اَند اِم
عنوان داشت: عربستان به این نتیجه رسید که باید با ایران تعامل داشته باشد.
«گریگوری گاوز» در نشستی در موسسه کشورهای عربی خلیج(فارس) در واشنگتن (AGSIW) درباره تحرکات دیپلماتیک اخیر عربستان سعودی و موقعیت آن به عنوان یک بازیگر منطقه‌ای و جهانی و آینده روابط ایالات متحده و عربستان سعودی بحث کرد.
وی در این نشست عنوان داشت: نخستین موج از سیاست خارجی پادشاه عربستان و پسرش بن‌سلمان شکست خورد. دخالت در یمن بیشتر یک نوع سیاست قلدربازی در منطقه بود. این سیاست شکست خورد.
این استاد روابط بین‌الملل همچنین افزود: با آغاز سال 2017 نیز دولتی در آمریکا روی کار آمد که از این ایده حمایت می‌کرد که ما از وزن (به اصطلاح) سنگین خود علیه ایران استفاده می‌کنیم و به ایران درسی حسابی خواهیم داد ولی هیچ‌کدام جواب نداد و چه بسا نتیجه معکوس داد.
او در ادامه افزود: عربستان در یمن راه به جایی نبرده است، تحریم قطر جواب نداد و تلاش‌ها برای به لرزه در آوردن داخل لبنان ثمره‌ای نداشت و به ویژه سیاست تندروانه علیه ایران نیز جواب نداد.
گاوز تصریح کرد عربستان تا حدی یادگیری داشته و حالا تلاش می‌کند تا سیاستش را پس از چندین سال شکست با واقعیت‌ها تنظیم کند.
وی در پایان عنوان داشت: در سطح جهانی هم فکر می‌کنم که ما از یک دوره نظام غیر معمول تک قطبی خارج شده‌ایم واقعا در دهه 90 و دهه اول هزاره سوم میلادی(2000 الی 2010)چالشی برای آمریکا به عنوان قدرت جهانی وجود نداشت. متناسب با افول جهان تک قطبی قدرت‌های متوسط مانند عربستان نیز گزینه‌ها و سیاست‌های جدیدی خواهند داشت.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آقای خاتمی! همراهی با مردم یا همکاری با دشمن؟!

فتنه ۸۸ نتانیاهو آقای خاتمی و دوستان مدعی اصلاحات ایشان را «‌بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در داخل ایران معرفی کرد‌

طنز/ کجاش عیب داره ؟!

خالص‌سازی‌ مدعیان اصلاحات

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.