سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / هر چه برای ایران می‌خواست سر خودش آمد/ صندلی‌های خالی و خیابان‌های پر از معترض در هنگام سخنرانی نتانیاهو

هر چه برای ایران می‌خواست سر خودش آمد/ صندلی‌های خالی و خیابان‌های پر از معترض در هنگام سخنرانی نتانیاهو

در کنار اعتراضات مردمی علیه او، صندلی‌های خالی مجمع‌عمومی در هنگام سخنرانی بی‌بی، از حاشیه‌های مهم روز گذشته سازمان ملل بود.
روز گذشته، سخنرانی بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در حالی برگزار شد که هزاران معترض اسرائیلی در خیابان‌های مجاور در حال شعاردادن علیه او بودند.
 از زمانی که دولت نتانیاهو در ژانویه یعنی از حدود ۹ ماه پیش از بسته اصلاحات در سیستم قضائی رونمایی کرد، ده‌ها هزار اسرائیلی به تظاهرات هفتگی پیوستند و یکی از بزرگ‌ترین جنبش‌های اعتراضی در اسرائیل شکل گرفت.
مرکز این جنبش اعتراضی مرکز تجاری تل‌آویو بوده است، جایی که معترضان هر شنبه علیه کابینه نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو تظاهرات می‌کنند.
این اعتراضات اما محدود به تل‌آویو نماند و نیویورک و مقر سازمان ملل، صحنه تجمعات اعتراضی علیه نتانیاهو بود و به گفته ناظران، در هنگام سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل، صدای شعار معترضان حاضر در خیابان ۴۸ نیویورک به‌خوبی در محوطه بیرونی مقر سازمان ملل شنیده می‌شد.
این البته اولین اعتراضات علیه نتانیاهو و کابینه‌اش در ایالات متحده نبود. در روز دوشنبه و در هنگام ورود نتانیاهو به آمریکا، مخالفان وی در فرودگاه علیه او شعار سر دادند.
در کنار اعتراضات مردمی علیه او، صندلی‌های خالی مجمع‌عمومی در هنگام سخنرانی بی‌بی، از حاشیه‌های مهم روز گذشته سازمان ملل بود.
«باراک رافید» تحلیلگر امور دیپلماتیک در سایت عبری زبان واللا نوشت: مجمع‌عمومی سازمان ملل بسیار خسته‌کننده و خواب‌آور بود چرا که تعداد کمی از دیپلمات‌ها برای شنیدن سخنرانی نتانیاهو در سالن حضور داشتند. اکثر صندلی‌ها خالی بود به‌طوری‌که تعداد دیپلمات‌های خارجی حاضر در سالن به تعداد همراهان نتانیاهو بودند.
حالا همه آرزوهای نتانیاهو برای ایران، بر سر خودش آمده است. پیش از سفر سید ابراهیم رئیسی برای شرکت در مجمع‌عمومی سازمان ملل، رسانه‌های فارسی‌زبان صهیونیستی، خبر از فراخوان اپوزیسیون خارج‌نشین برای تجمعات در برابر مقر سازمان ملل می‌دادند. لابی‌‌های صهیونیستی نیز در تلاش بودند تا هیئت دولت‌های مختلف را با خود همراه سازند تا در زمان سخنرانی رئیس‌جمهور کشور ایران، سالن را ترک کنند.
حالا هر دو برنامه صهیونیست‌ها برای هیئت ایرانی نه‌تنها شکست خورد؛ بلکه هیئت اسرائیلی خود درگیر این تجمعات و سالن خالی شد تا تیر نتانیاهو بازهم به سنگ برخورد کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جواب کوبنده نماینده کویت در سازمان ملل به نماینده صهیونیستی

ويدئو/ مرگ بر آمریکا

تبعات شکست عملیات رژیم صهیونیستی علیه ایران

«لاپید یائیر» رهبر مخالفان نتانیاهو

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.