سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / بن‌بست آمریکا در ایستگاه ترامپ-بایدن!/ انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ سمبلی از نبرد بازندگان

بن‌بست آمریکا در ایستگاه ترامپ-بایدن!/ انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا؛ سمبلی از نبرد بازندگان

بایدن و ترامپ، به نمادهای زوال و نابودی آمریکا تبدیل شده اند و اینکه آن ها همچنان در قدرت بمانند، صرفا ابعاد این تراژدی و بحران را برای آمریکا و آمریکایی ها عمیق‌تر خواهد کرد.
 “میت رامنی”، از سیاستمداران شناخته شده حزب جمهوریخواه به تازگی در موضع گیری، از ترامپ و بایدن انتقادات شدیدی را مطرح کرده و از آن ها خواسته که صحنه قدرت سیاسی در آمریکا را ترک کنند و دیگر برای انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا نامزد نشوند. میت رامنی به صراحت حضور این دو فرد به عنوان نامزدهای اصلی انتخابات ریاست جمهوری 2024 آمریکا را بن بستی بزرگ برای آمریکا و نوعی عقبگرد برای این کشور توصیف کرده است.

با این حال، نکته قابل تامل در این رابطه این است که همزمان با گرم شدن تنور رقابت های انتخاباتی در آمریکا، طیف قابل ملاحظه ای از رسانه ها و تحلیلگران آمریکایی و بین المللی نیز دیدگاه هایی همسو با آنچه اخیرا میت‌رامنی مطرح کرده را مورد اشاره قرار می دهند و خواهان کناره گیری ترامپ و بایدن از رقابت های انتخابات آتی آمریکا هستند. در این چهارچوب، این طیف ها به طور خاص در توضیح استدلال خود به 3 مولفه عمده و محوری نیز اشاره می کنند.

یک: بایدن-ترامپ؛ نمادهای افول آمریکا
نخستین استدلالی که بسیاری از تحلیلگران و رسانه های غربی با محوریت آن از ترامپ و بایدن می خواهند که در انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا شرکت نکنند و راه را برای افراد دیگر باز کنند این است که این دو فرد عملا به نمادهای افول و زوال موقعیت و جایگاه بین المللی آمریکا تبدیل شده اند.

از یک سو، جو بایدن با رفتارهای عجیب و غریب خود در مجامع عمومی و یا دست دادن و صحبت کردن با افراد خیالی و خوابیدن در نشست های مهم و از سوی دیگر، دونالد ترامپ با سیلی از رسوایی های اخلاقی و اقدام علیه منافع ملی آمریکا و تحریک به شورش در این کشور، نشان داده اند که گزینه های مطلوبی برای ریاست جمهوری آمریکا نیستند و مهمتر از همه اینکه تصویر بین المللی آمریکا که همواره سعی داشته خود را به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه بین‌المللی نشان دهد را نیز به کشوری در حال سقوط تبدیل کرده اند.

به بیان ساده تر، خودِ بایدن و ترامپ، به نمادهای زوال و نابودی آمریکا تبدیل شده اند و اینکه آن ها همچنان در قدرت بمانند، صرفا ابعاد این تراژدی را برای آمریکا و آمریکایی ها عمیق تر خواهد کرد.

دو: بایدن-ترامپ و مواجهه با چالشِ سلامتی فیزیکی و ذهنی
یکی دیگر از استدلال هایی که ناظران و تحلیلگران مختلف با استناد به آن از ضرورت کناره گیری بایدن-ترامپ از گردونه رقابت های انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا سخن می گویند، مواجهه هر دو نفر با چالش سلامتیشان است. هم بایدن و هم ترامپ افرادی سالخورده هستند و برخی به طور خاص به این مساله اشاره دارند که امکان دارد این افراد در دوره ریاست جمهوری خود فوت شوند و رای دادن فعلی به آن ها، عملا نوعی رای‌دادن ضمنی به معاونانشان خواهد بود.

*نشریه “اسپکتیتور” در گزارشی به طور خاص با توجه به سالخورده بودن و چالش های سلامتِ فیزیکی و ذهنی که بایدن و ترامپ با آن ها رو به رو هستند، این دو فرد را گزینه های نامطلوبی برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ارزیابی کرده است.

معادله ای که عملا نوعی چالش ذهنی را برای رای دهندگان آمریکایی ایجاد می کند و البته که آینده معادلات سیاسی در آمریکا را نیز با چالش های جدی رو به رو می سازد. جالب اینکه اخیرا کامالا هریس اعلام کرده آماده است تا در شرایط اضطراری، کرسی ریاست جمهروی آمریکا را به دست گیرد. ایرادِ این موضع گیری از سوی فردی نظیر کاملا هریس تا حد زیادی حامل این چالش است که وی در آمریکا مشهور است که از سیاست بین‌المللی هیچ نمی داند و در این زمینه فردی کاملا تازه کار محسوب می شود. البته که ترامپ نیز به نحوی مشابه با این مشکل مواجه است.

سه: بایدن-ترامپ و قربانی‌شدن مردم آمریکا در جریان انتخابات 2024 آمریکا
در نهایت باید گفت که ناظران و تحلیلگران مختلف به این مساله نیز اشاره می کنند که هم بایدن و هم ترامپ به عنوان دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا، بیش از آنکه منافع مردم آمریکا را در جریان انتخابات این کشور مد نظر داشته باشند، صرفا معطوف به منافع حزبی و انجام تسویه حساب های شخصی با یکدیگر هستند.

معادله ای که سبب می شود تا مردم آمریکا در قالب انتخابات آتی این کشور بزرگترین قربانیان باشند. از این رو، در انتخاباتی که سیاست بازی های بایدن-ترامپ و یا احزاب دموکرات و جمهوریخواه، بر منافع ملی آمریکا می‌چربد، نباید از حرکتِ رو به جلوی آمریکا سخن گفت و البته که رخ دادن پسرفت برای این کشور نیز می تواند ایجاد کننده چالش های به مراتب گسترده تری باشد.

*نشریه گاردین در گزارشی به قلم سایمون تیسدال، بایدن و ترامپ را سیاستمدارانی منسوخ شده برای آمریکا ارزیابی می کند که بایستی هر چه سریع تر از قدرت کناره‌گیری کنند. تیسدال در گزارش خود به طور خاص به این نکته اشاره می کند که مردم آمریکا نباید قربانی جدل های پوچ بایدن-ترامپ شوند.

از این رو، آمریکا با رقابت بایدن و ترامپ در جریان انتخابات ریاست جمهوری سال 2024 آمریکا عملا در ایستگاه پوچی و بن بست است. استدلالی که با تکیه بر آن بسیاری از تحلیلگران و رسانه های غربی از ضرورت کاندید‌نشدن مجدد بایدن و ترامپ برای انتخابات مذکور سخن گفته اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

از شعار زن، زندگی، آزادی در اروپا و آمریکا چه خبر؟!‌

سردار احمدرضا رادان، فرمانده فراجا

بازداشت بیش از ۱۵۰۰ دانشجو در آمریکا

خیزش سراسری ضدصهیونیستی در دانشگاههای سراسر آمریکا، تلویزیون سی ان ان آمریکا اعلام کرد

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.