سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایران به ریاست مجمع گفتگوی همکاری آسیا برگزیده شد

ایران به ریاست مجمع گفتگوی همکاری آسیا برگزیده شد

جمهوری اسلامی ایران در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل به ریاست مجمع گفتگوی همکاری آسیا موسوم به ACD برگزیده شد.

 در هجدهمین نشست وزرای امور خارجه مجمع گفتگوی همکاری آسیا موسوم به ACD در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در  نیویورک، حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان رئیس جدید این مجمع انتخاب شد.

 امیرعبداللهیان پس از انتقال ریاست مجمع به جمهوری اسلامی ایران طی سخنانی تعهد تهران به چندجانبه گرایی را یادآوری نمود و بر نقش نهادهای چند جانبه همچون ACD در ایجاد  تفاهم و شراکت مابین کشورها برای فایق آمدن بر مشکلات جهانی و نیز ایجاد فرصت برای رشد و توسعه تاکید کرد.

وزیر امور خارجه  آسیا را مهد تمدن‌ها و فرهنگ‌های کهن دانسته و همکاری‌های چند جانبه را  ابزاری برای به فعلیت رساندن پتانسیل‌های عظیم این قاره قلمداد نمود.

امیرعبداللهیان شعار دوران ریاست ایران را “یک آسیای پیوسته تر و توانمندتر از طریق فناوری‌های جدید و در حال ظهور” اعلام کرد و  از وزرای کشورهای عضو دعوت نمود در نشست بعدی وزرای امور خارجه مجمع در سال 2024 در تهران شرکت نمایند.

یادآور می شود  ریاست مجمع در دوسال گذشته برعهده بحرین بوده است. سی و پنج کشور آسیایی عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا هستند که دو دهه پیش با شعار گفتگو تاسیس گردید. مقر این مجمع در کویت است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

پیام تبریک رهبر انقلاب به قهرمانان کشتی آزاد و فرنگی

قهرمانی تیم های کشتی فرنگی و آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، حضرت

هیچ مکان اقتصادی و جمعیتی را هدف قرار ندادیم

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جمع سفرای خارجی مقیم تهران:

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.