آیا قرآن کتاب هدایت بسوی مهدویت عج است ؟
پس چرا قرآن پژوهان از آیات مهدویت و سور مهدوی عج سخنی به میان نمی آورند؟؟
آیا قرآن به جز ذکر ولی الله (محضر ولی خدا)آیات دیگری هم دارد ؟
امام صادق علیهالسلام میفرماید قرآن ماموریت دارد همگان را هدایت کند بسوی امام عج« یهدی الی الامام »
**خب چرا علما در باره مهدویت در قرآن سکوت کرده اند؟؟؟
**آیا قرآن برای بوسیدن هنگام سفر،بدرقه مسافر، و روی داشبرد خودرو گذاشتن و نمایشی سر سفره عقد به دست گرفتن هست؟؟**یا مجموعهای از آیات الهی است و نقشه راه و برنامه خداست برای حرکت جمعی بسوی« اصحاب صراط السوی و من اهتدی »است؟؟؟
**حقیقت ماجرا چیست؟
***«من اهتدی» مگر امام مهدی سلام الله علیه وعجل الله تعالی فرجه نیست؟؟
***مگر خداوند به رسول الله صل الله علیه و آله وسلم نفرموده همگی در حرکت و چشم انتظار مهدی عجل الله تعالی فرجه باشید؟؟؟
امام صادق فرمودند ؛ منظور از الصِّرَاطِ السَّوِیِّ؛ حضرت قائم
عج است و هرکس که به فرمانبرداری از او راه یابد، هدایتشده است. نظیر این آیه، آیهی دیگری است که خداوند در آن میفرماید: وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ و َآمَنَ وَ عَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَی؛ آیه ۸۲طه،که منظور از راه یافتن در اینجا، راه یافتن به ولایت ما میباشد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۳۲۴ بحار الأنوار، ج۲۴، ص۱۵۰/ تأویل الآیات الظاهرهًْ؛ ص۳۱۷/ البرهان.
امام سجّاد (علیه السلام)- از امام سجّاد (علیه السلام) روایت است که فرمود: «امامان (از خاندان ما همه معصوم هستند و عصمت در چهره و ظاهر نیست تا شخص بهواسطهی آن شناخته شود و معصوم فقط از جانب خدا معیّن و مشخّص میشود». سؤال شد: «ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)! معصوم یعنی چه»؟ فرمود: «معصوم کسی است که به ریسمان الهی چنگ زده و ریسمان خدا همان قرآن است. و آن دو، تا روز قیامت از هم جدا نمیشوند و امام بهسوی قرآن هدایت میکند و قرآن بهسوی امام هدایت میکند و این معنی کلام خداست که میفرماید: إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ».
آیا قرآن کتاب هدایت بسوی مهدویت عج است ؟
پس چرا قرآن پژوهان از آیات مهدویت و سور مهدوی عج سخنی به میان نمی آورند؟؟
آیا قرآن به جز ذکر ولی الله (محضر ولی خدا)آیات دیگری هم دارد ؟
امام صادق علیهالسلام میفرماید قرآن ماموریت دارد همگان را هدایت کند بسوی امام عج« یهدی الی الامام »
**خب چرا علما در باره مهدویت در قرآن سکوت کرده اند؟؟؟
**آیا قرآن برای بوسیدن هنگام سفر،بدرقه مسافر، و روی داشبرد خودرو گذاشتن و نمایشی سر سفره عقد به دست گرفتن هست؟؟**یا مجموعهای از آیات الهی است و نقشه راه و برنامه خداست برای حرکت جمعی بسوی« اصحاب صراط السوی و من اهتدی »است؟؟؟
**حقیقت ماجرا چیست؟
***«من اهتدی» مگر امام مهدی سلام الله علیه وعجل الله تعالی فرجه نیست؟؟
***مگر خداوند به رسول الله صل الله علیه و آله وسلم نفرموده همگی در حرکت و چشم انتظار مهدی عجل الله تعالی فرجه باشید؟؟؟
آیه ۱۳۵ – سوره طه
قُلْ كُلٌّ مُتَرَبِّصٌ فَتَرَبَّصُوا فَسَتَعْلَمُونَ مَنْ أَصْحابُ الصِّراطِ السَّوِيِّ وَ مَنِ اهْتَدى.
الصّادق (علیه السلام)- الصِّرَاطُ السَّوِیُّ هُوَ القائم (عجل الله تعالی فرجه ) وَ الْهُدَی مَنِ اهْتَدَی إِلَی طَاعَتِهِ وَ مِثْلُهَا فِی کِتَابِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدی قَالَ إِلَی وَلَایَتِنَا (آیه ۸۲ – سوره طه
وَ إِنِّي لَغَفَّارٌ لِمَنْ تابَ وَ آمَنَ وَ عَمِلَ صالِحاً ثُمَّ اهْتَدى)
امام صادق فرمودند ؛ منظور از الصِّرَاطِ السَّوِیِّ؛ حضرت قائم
عج است و هرکس که به فرمانبرداری از او راه یابد، هدایتشده است. نظیر این آیه، آیهی دیگری است که خداوند در آن میفرماید: وَ إِنِّی لَغَفَّارٌ لِّمَن تَابَ و َآمَنَ وَ عَمِلَ صَالِحًا ثُمَّ اهْتَدَی؛ آیه ۸۲طه،که منظور از راه یافتن در اینجا، راه یافتن به ولایت ما میباشد.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۹، ص۳۲۴ بحار الأنوار، ج۲۴، ص۱۵۰/ تأویل الآیات الظاهرهًْ؛ ص۳۱۷/ البرهان.
***مهدویت درقرآن حقیقتی انکار ناپذیر است..
*** قرآن خوان ها،قران پژوهان،حفاظ قران، قاریان قرآن… چکار می کنید؟؟؟
.
آیه ۹ سوره اسراء
إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ يَهْدِي لِلَّتِي هِيَ أَقْوَمُ وَ يُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِينَ الَّذِينَ يَعْمَلُونَ الصّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً كَبِيراً
اين قرآن، به راهىكه استوارترين راههاست، هدايت مىكند و به مؤمنانى كه كارهاى شايسته انجام مىدهند بشارت مىدهد كه براى آنها پاداش بزرگیست.
الصّادق ِ الْعَلَاءِبْنِسَیَابَهًَْ عَنْ أَبِیعَبْدِ اللَّهِ ،،إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ قَالَ یَهْدِی إِلَی الْإِمَامِ.
امام صادق (علیه السلام)- علاءبنسیابه گوید: امام صادق (علیه السلام) فرمود: «إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ؛ یعنی بهسوی امام هدایت میکند».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۸ الکافی، ج۱، ص۲۱۶/ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۱۴۴/ بصایرالدرجات، ص۴۷۷/ تأویل الآیات الظاهرهًْ، ص۲۷۳/ العیاشی، ج۲، ص۲۸۲ نورالثقلین/ البرهان
۲ -۳(اسراء/ ۹)
الباقر ( عَنِ الْفُضَیْلِ عَنْ أَبِیجَعْفَرٍ (إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ قَالَ یَهْدِی إِلَی الْوَلَایَهًِْ.
امام باقر (علیه السلام)- فضیل گوید: امام باقر (علیه السلام) فرمود: إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ؛ یعنی بهسوی ولایت هدایت میکند.
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۹۸ بحارالأنوار، ج۲۴، ص۱۴۵/ العیاشی، ج۲، ص۲۸۳/ نورالثقلین/ البرهان
.
السّجّاد ( عَنْ عَبَّاسِبْنِیَزِیدَبْنِالْحَسَنِ الْکَحَّالِ عَنْ أَبِیهِ عَنْ مُوسَیبْنِجَعْفَرٍ عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَلِیِّبْنِالْحُسَیْنِ (قَال الْإِمَامُ مِنَّا لَا یَکُونُ إِلَّا مَعْصُوماً وَ لَیْسَتِ الْعِصْمَهًُْ فِی ظَاهِرِ الْخِلْقَهًِْ فَیُعْرَفَ بِهَا فَلِذَلِکَ لَا یَکُونُ إِلَّا مَنْصُوصاً فَقِیلَ لَهُ یَا ابْنَ رَسُولِاللَّهِ (فَمَا مَعْنَی الْمَعْصُومِ فَقَالَ هُوَ الْمُعْتَصِمُ بِحَبْلِ اللَّهِ وَ حَبْلُ اللَّهِ هُوَ الْقُرْآنُ لَا یَفْتَرِقَانِ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَهًِْ وَ الْإِمَامُ یَهْدِی إِلَی الْقُرْآنِ وَ الْقُرْآنُ یَهْدِی إِلَی الْإِمَامِ وَ ذَلِکَ قَوْلُ اللَّهِ عزّوجلّ إِنَّ هذَا الْقُرْآنَ یَهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ.
امام سجّاد (علیه السلام)- از امام سجّاد (علیه السلام) روایت است که فرمود: «امامان (از خاندان ما همه معصوم هستند و عصمت در چهره و ظاهر نیست تا شخص بهواسطهی آن شناخته شود و معصوم فقط از جانب خدا معیّن و مشخّص میشود». سؤال شد: «ای فرزند رسول خدا (صلی الله علیه و آله وسلم)! معصوم یعنی چه»؟ فرمود: «معصوم کسی است که به ریسمان الهی چنگ زده و ریسمان خدا همان قرآن است. و آن دو، تا روز قیامت از هم جدا نمیشوند و امام بهسوی قرآن هدایت میکند و قرآن بهسوی امام هدایت میکند و این معنی کلام خداست که میفرماید: إِنَّ هَذَا الْقُرْآنَ یِهْدِی لِلَّتِی هِیَ أَقْوَمُ».
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۰۰ بحارالأنوار، ج۲۵، ص۱۹۴/ معانی الأخبار، ص۱۳۲/ نورالثقلین/ البرهان
.
علیبنإبراهیم ( وَ یُبَشِّرُ الْمُؤْمِنِینَ یَعْنِی آلُ مُحَمَّدٍ (الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبِیرا.
علیّبنابراهیم (رحمة الله علیه)- وَ یُبَشِّرُ المُؤْمِنِینَ؛ یعنی آل محمّد (الَّذِینَ یَعْمَلُونَ الصَّالِحاتِ أَنَّ لَهُمْ أَجْراً کَبِیرا. سوره اسرا،ایه ۹)
تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۸، ص۱۰۰ القمی، ج۲، ص۱۴/ البرهان