سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / ایران می‌خواهد ما را از منطقه اخراج کند توان موشکی ایران تهدید‌کننده آمریکاست

ایران می‌خواهد ما را از منطقه اخراج کند توان موشکی ایران تهدید‌کننده آمریکاست

فرمانده سابق تروریست‌های سنتکام گفت که ایران در طول ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی قابلیت‌ها و ظرفیت موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است.

ژنرال «فرانک مک کنزی» فرمانده سابق سازمان تروریستی سنتکام (ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا (در خاورمیانه، شرق آفریقا و آسیای مرکزی)) روز یکشنبه در مصاحبه با یک رسانه‌ آمریکایی اظهار داشت که مسئله‌ای که امروز ایالات متحده را تهدید می‌کند، توانایی موشکی ایران است.

ژنرال «فرانک مک کنزی» که از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۲ فرمانده سنتکام بود، در گفت‌و‌گو با شبکه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» با تهدید خواندن ایران گفت: «ایران به دنبال سیاست بیرون راندن ایالات متحده و دیگر کشورهای غربی از منطقه هست و  این سیاست تغییر نکرده است. همه اینها اهداف اصلی ایران هستند. آنها از نظر تاکتیکی نیز کارهای بسیاری برای کاهش تحریم‌ها انجام خواهند داد.»

ژنرال مک‌کنزی در ادامه با ‌اشاره به قدرت موشکی ایران گفت: «ایران در ۱۰ سال گذشته به طور قابل توجهی قابلیت‌ها و ظرفیت موشک‌های بالستیک خود را افزایش داده است. آنها هزاران موشک، موشک‌های برد کوتاه کروز و همچنین انواع پهپاد دارند.»

وی ادامه داد: «این یک افزایش قابل توجه در توانایی‌های ایران است که ما گاهی اوقات از آن غافل می‌شویم‌ زیرا به موضوع هسته‌ای نگاه می‌کنیم که البته این موضوع مهم است، اما مسئله‌ای که امروز ما را تهدید می‌کند، توانایی موشکی ایران است.»

خبرگزاری آمریکایی «یونایتدپرس» به دنبال رونمایی از موشک‌ هایپرسونیک «فتاح» گزارشی درباره نگرانی واشنگتن درخصوص ناتوانی در برابر این موشک‌ها منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، مقامات دفاعی آمریکا هشدار داده‌اند، تسلیحات ‌هایپرسونیک توسط سامانه‌های زمینی و فضایی موجود قابل شناسایی و ردیابی نیستند.

«مایکل‌گریفین» معاون سابق تحقیقات و دفاع مهندسی، وزارت دفاع آمریکا چندی قبل در جلسه استماع کنگره گفته بود که ایالات متحده سامانه‌‌ای ندارد که بتواند دارندگان موشک ‌‌هایپرسونیک را به شیوه‌ای مشابه در معرض خطر قرار دهد. وی خطاب به قانونگذاران آمریکایی اظهار داشت: «ما دفاعی برابر این سامانه‌های موشکی نداریم.»

به گزارش فارس، موشک ‌هایپرسونیک فتاح هزار و ۴۰۰ کیلومتر برد دارد و قادر است از تمامی سامانه‌های سپر موشکی عبور کند و این سامانه‌ها را منهدم کند. این نوع موشک‌ جزو جدیدترین تسلیحات و تجهیزات هستند که امروزه توسط کشورهایی همچون آمریکا، روسیه و چین تولید و به‌کارگرفته می‌شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.