سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / زباله‌های رادیواکتیو آمریکا عامل بروز سرطان در جنوب الانبار عنوان شد

زباله‌های رادیواکتیو آمریکا عامل بروز سرطان در جنوب الانبار عنوان شد

یکی از مسئولان عالی‌ر‌تبه در استان الانبار عراق از زباله‌های رادیواکتیو آمریکا گفت که عامل شیوع سرطان در مناطق اطراف پایگاه عین‌الاسد هستند.

یکی از مسئولان عالی‌رتبه در استان الانبار عراق دیروز(18 شهریور) گزارش داد، با قرار گرفتن اهالی مناطق غربی این استان در معرض آلودگی‌های رادیواکتیو نیروهای آمریکایی مستقر در پایگاه عین‌الاسد در غرب الانبار، بیماری سرطان و نارسایی کلیوی در این مناطق گسترش یافته است. آن‌طور که ایسنا نوشته، این منبع گفته است، آمار نگران‌کننده‌ای از شیوع بیماری سرطان و نارسایی کلیوی ناشی از زباله‌های رادیواکتیو آمریکا نزدیک این پایگاه به ثبت رسیده است. این منطقه روزانه موارد بسیاری از سرطان و نارسایی کلیه را ثبت می‌کند و بیم از دست دادن کنترل بیماری وجود دارد. خبر دیگر آنکه، مهر نوشت، «عدنان الکنانی» کارشناس امنیتی عراق تأکید کرده است، آمریکا و رژیم صهیونیستی به‌دنبال اجرای طرحی در کشورهای منطقه با هدف فتنه‌انگیزی و بحران‌زایی هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

لشکرکشی پلیس آمریکا به دانشگاه کلمبیا برای سرکوب و بازداشت اتوبوسی دانشجویان

دولت بایدن با لشکرکشی به دانشگاه کلمبیا‌، مخالفت با رژیم صهیونیستی صدها نیروی پلیس و نیروی امنیتی عملاً اشغال و ده‌ها دانشجو را بازداشت کرد.

اسرائیل در گرداب 

عملیات سهمگین «وعده صادق»، درگیر شدن مرابطین اسرائیل در منطقه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.