سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / توضیحات دانشگاه شریف پیرامون قطع همکاری با علی شریفی زارچی

توضیحات دانشگاه شریف پیرامون قطع همکاری با علی شریفی زارچی

سوابق آموزشی، پژوهشی، اجرایی، اجتماعی و صنعتی هر یک از اعضای هیئت علمی دانشگاه، زمانی در روندهای استخدامی و ارتقاء علمی، قابل استناد از سوی فرد و بررسی از سوی دانشگاه است که به انضمام تشکیل پرونده علمی، به دانشگاه ارائه شود

روابط عمومی دانشگاه صنعتی شریف اطلاعیه‌ای درباره حواشی تصمیم اخیر هیئت جذب درباره قطع همکاری با علی شریفی‌ زارچی منتشر کرد که به نوعی اولین واکنش رسمی دانشگاه نسبت به این اتفاق محسوب می‌شود. در این اطلاعیه آمده است:

متاسفانه، شریفی‌زارچی پس از دریافت مصوبه، در یک اقدام غیرحرفه‌ای و با استفاده از دسترسی‌های خود در فضای مجازی، مدعی شدند که در تاریخ ۱۴۰۰/۱۲/۲۳ از طریق یکی از سامانه‌های دانشگاه، درخواست تبدیل وضعیت استخدامی داده‌ شده است. 

در حالی که سامانه مذکور منحصراً برای درخواست ترفیع سالانه و تمدید قرارداد اعضای هیئت علمی پیمانی در ۵ سال اول است و برای تبدیل وضعیت استخدامی نیاز به تشکیل پرونده فیزیکی و ارائه همه مستندات مورد نیاز است و به همین سبب درخواست مورد اشاره، حتی در دانشکده نیز بررسی نشده بود. 

سوابق آموزشی، پژوهشی، اجرایی، اجتماعی و صنعتی هر یک از اعضای هیئت علمی دانشگاه، زمانی در روندهای استخدامی و ارتقاء علمی، قابل استناد از سوی فرد و بررسی از سوی دانشگاه است که به انضمام تشکیل پرونده علمی، به دانشگاه ارائه شود تا نقش این عضو هیئت علمی در یکایک مستندات علمی ارائه‌شده، توسط کمیسیون‌های تخصصی مربوطه مورد بررسی و ممیزی قرار گیرد. 

در غیر این‌صورت، این سوابق فارغ از میزان اعتبار، تاثیری در وضعیت اداری-استخدامی و یا ارتقاء علمی ایشان ندارد. این فرآیند، یک فرآیند حرفه‌ای، مرسوم، و تخصصی در عموم دانشگاه‌ها است و در مورد تک‌تک اعضاء هیئت علمی به‌صورت یکسان اجرا می‌شود.

عضو هیئت علمی در دانشگاه به کسی اطلاق می‌شود که صرفاً از طریق فراخوان عمومی وزارت متبوع به هیئت جذب دانشگاه معرفی و فرآیند مربوطه را در درون دانشگاه طی کرده و تاییدیه‌های لازم را از نهادهای مصرح در قانون اخذ کرده باشد. 

دانشکده‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه، در هر نیم‌سال، ممکن است برای رفع نیازهای آموزشی خود، افرادی را برای ارائه یک درس، به‌صورت موقت و به‌عنوان استاد مدعو، دعوت به همکاری نمایند که این موضوع در چارچوب اختیارات قانونی ایشان است و ارتباطی با فرآیندهای هیئت جذب دانشگاه ندارد. اطلاق عنوان «استاد دانشگاه صنعتی شریف» به برخی اشخاص که در هر نیم‌سال تحصیلی به‌عنوان استاد حق‌التدریس مدعو به دانشگاه دعوت می‌شوند، به هیچ عنوان صحیح نیست.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دروغ ۱۳ درباره مهاجرت دانشجویان دانشگاه شریف

برخی کاربران به دروغ مدعی مهاجرت همزمان ۱۳ دانشجوی دانشگاه شریف به آمریکا شدند.

اسنادی از دیکتاتوری مدعیان اصلاحات در اخراج اساتید برجسته و تزریق افراد بی‌صلاحیت

این روزها برخی رسانه‌ها و چهره‌های اصلاح‌طلب همنوا با رسانه‌های معاند با اسم رمز «اخراج اساتید دانشگاه» مشغول متهم کردن دولت به سیاسی‌کاری هستند، اما کارنامه دیکتاتوری علمی خود آنها خواندنی است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.