سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اربعین / اخبار موکب / آماری شنیدنی از حضور زائران کودک در پیاده‌روی اربعین

آماری شنیدنی از حضور زائران کودک در پیاده‌روی اربعین

دو ماه قبل را که یادمان نرفته. رسانه‌های آن ورآبی هر چه در چنته داشتند رو کردند که مثلا چی؟ مردم عاشق امام حسین و اهل بیتش نباشند! بعضی ترفندهایشان هم در نوع خود واقعا خنده‌دار بود. اما عبرت ماه محرم کم نبود، عبرت اربعین هم اضافه شد آن هم چه عبرتی. فقط دو سه رقمی که از حضور زائران ایرانی در پیاده روی اربعین منتشر شده برایشان بس است.

بسته خبرخوب این روزهای ما به برکت قدم عاشقان اباعبدالله، به قداست عمود به عمود مسیر آسمانی نجف تا کربلا حال و هوای اربعینی پیدا کرده و از هر دری که بگوییم باز هم حسن ختامش می‌شود اربعین. چه وقتی قرار است با یک خبراز دانش بنیان‌ها کیف‌تان را کوک کنیم چه وقتی خبرخوب ما از چهاردیواری یکی از زندان‌های ایران باشد، باز هم حسن ختامش می‌شود اربعین حسینی. این شما و این بسته خبرهای خوب به وقت هفتم شهریور ۱۴۰۲.

۵۰درصد زائران خروجی از مرزها در رده سنی ۱۵ تا ۳۵ سال هستند

*پرچم دهه هشتادی ها و هفتادی ها بالاست 

دو ماه قبل را که یادمان نرفته. رسانه‌های آن ورآبی هر چه در چنته داشتند رو کردند و خودشان را کشتند که مثلا چی؟ مردم عاشق امام حسین و اهل بیتش نباشند! بعضی ترفندهایشان هم در نوع خود واقعا خنده‌دار بود. توجیهات و استدلال‌هایی که در قوطی هیچ عطاری پیدا نمی‌شد. اما عبرت ماه محرم برایشان کم نبود، عبرت اربعین هم اضافه شد آن هم چه عبرتی. فقط دو سه رقمی که از حضور زائران ایرانی در پیاده روی اربعین منتشر شده برایشان بس است. اولی اینکه پرچم دهه هشتادی‌ها و دهه هفتادی‌ها بالاست چرا که به گفته معاون اول رییس جمهور ۵۰درصد زائران خروجی از مرزها را جوانان ۱۵تا ۳۵ساله تشکیل داده‌اند. البته نه اینکه امسال جوانان رکورد‌دار حضور در اربعین هستند بلکه تقریبا در ۱۰ سال گذشته قشرجوان پرچم‌دار حضور در راهپیمایی اربعین حسینی بوده است اما گویا آمار امسال از سال‌های قبل هم بیشتر بوده است.

آمار سامانه سیاح از حضور کودکان در پیاده روی اربعین

*ثبت یک رکورد تازه از عاشقان اباعبدالله(ع)

حالا بشنوید از یک خبر دیگر که رکورد زنی حضور کودکان در پیاده روی اربعین است. به گفته محمد مخبر معاون اول رییس جمهور ۱۸درصد زائران پیاده روی اربعین کودکان هستند.. به عدد همه پاهای کوچکی که قدم می‌گذارد در مسیر نجف به کربلا باید افتخار کرد به این عشق ازلی که کوچک و بزرگ نمی‌شناسد. اتفاقا قدم این زائران کوچک است که برکت و عظمت پیاده روی اربعین را بیشتر و بیشتر می‌کند. امسال این مسیر آسمانی بیش از ۱۰ هزار کودک زیر ۵ سال دارد. این آمار در حالی در سامانه سماح ثبت شده است که شاید بسیاری از زائران، بدون ثبت‌نام در سماح به پیاده‌روی اربعین بروند.

تولید اسپری بینی یک شرکت دانش بنیان برای پیشگیری از ابتلا به بیماری های ویروسی  زائران اربعین

*دانش بنیان‌ها برای زائران اربعین چه کردند؟

این چند وقت در بسته خبرخوب، دانش بنیان‌ها رکورد‌دار خبرها و اتفاقات ناب بوده‌اند و حالا سر و کله آنها در اخبار خوب اربعینی هم پیدا شده. محققان شرکت‌های دانش بنیان ارادت خود به اباعبدالله و عاشقان اباعبدالله را با تولید یک دارو نشان دادند تا مبادا تن زائران امام حسین به ناز طبیبان نیازمند شود. این محصول که قبل از اربعین وارد بازار شد، یک اسپری بینی است که از خشک شدن مخاط بینی جلوگیری می‌کند و در پیشگیری و درمان بیماری‌های ویروسی از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا هم کاربرد دارد.

اسم تحفه دانش بنیان‌ها برای زائران اربعینی اسپری بینی «کُلدانیز» است که زائران با مصرف آن یک طورهایی نسبت به بیماری‌های ویروسی بیمه می‌شوند. «مهدی روحی رازلیقی»؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفته که این محصول کاملا طبیعی بوده و فاقد هرگونه عوارض جانبی است. زائران می‌توانند روزی سه یا چهاربار از این اسپری استفاده کنند. طبق برنامه‌ریزی متولیان تولید‌کننده این داروی مهم، با توزیع مناسب این محصول در سطح تمامی داروخانه‌های کشور، زمینه استفاده مردم از آن فراهم شده و نکته خیلی مهم در خصوص این داروی ضد ویروسی شکستن دوباره یک انحصار است. تا پیش از این، این محصول فقط توسط دو شرکت آمریکایی و اتریشی در دنیا تولید می‌شد.

موافقت با مرخصی ۴۱۰ زندانی واجدالشرایط برای حضور در پیاده روی اربعین

*۴۱۰ زائر اربعین فقط از زندان میاندوآب

اصلا تعجب نکنیدکه بسته خبرخوب امروز ما اینقدر وصل شده به اربعین آنقدر که حتی یک سر خبرهای علمی‌مان هم گره می‌خورد به عشق به اباعبدالله (ع). اما خبرهای خوب امروز از قلب زندان‌های ایران هم متصل می‌شود به مسیرآسمانی تجف تا کربلا.

از اداره کل زندان‌های آذربایجان خبررسیده که با اعزام ۴۱۰ زندانی واجد الشرایط به مرخصی برای شرکت در پیاده روی اربعین موافقت شده. می‌بینید! اربعین خیلی از معادلات را به هم می‌زند. آنقدر که زندان‌ها را هم خالی می‌کند و به تعداد قدم‌های زائران از عمود یک تا عمود ۱۴۵۲ اضافه می‌شود. اتفاقا امام حسین(ع) هوای این زائران را بیشتر از بقیه دارد. دل شکسته‌تر از بقیه‌اند. چون از چهاردیواری زندان قدم در این مسیر گذاشته‌اند و شکی نیست که امام حسین دست‌شان را پر می‌کند از کرم بی‌حسابش.

اقتصاددادنان می گویند اگر رشد سالانه اقتصادی کشوری در 2 سال متوالی بالای 3 درصد باشد، آن کشور از شرایط رکود اقتصادی خارج شده است

*مژده بده که اقتصاد ایران از رکود خارج شد

اما آخرین خبربسته خبرخوب ما از آن خبرهای مسرت بخش اقتصادی است که می‌گوید بوی بهبود ز اوضاع جهان می‌شنویم. با وجود همه تحریم‌ها،کارشکنی‌ها و مشکلات مژده بدهید که بانک مرکزی اعلام کرده اقتصاد ایران از رکود خارج شده است. بر اساس گزارش‌های بانک مرکزی رشد اقتصادی ایران طی 2 سال گذشته به طور میانگین 4.2 درصد و این رقم در چهارسال منتهی به 1400 معادل 6 دهم درصد بوده است. اگر از این آمارها سر در نمی‌آورید خودمانی برایتان می‌گوییم که اقتصاددادنان گفته‌اند اگر رشد سالانه اقتصادی کشوری در 2 سال متوالی بالای 3 درصد باشد، آن کشور از شرایط رکود اقتصادی خارج شده است و با توجه به آمار می‌توان گفت، اقتصاد کشور با گذر از سال‌های سخت، دوران رکود را پشت سر گذاشته است. به امید اینکه به زودی زود تاثیر خروج از رکود اقتصادی به بهبود معیشت مردم بینجامد و مشکلات اقتصادی کمتر شود.

*خوش خبر باشید!

و اما سخن پایانی، خبرهای خوبتان را در قالب دلخواه خود (عکس، متن، فیلم، صوت و…) تولید کنید و آن را با هشتگ #خبر_خوب در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنید تا هم دیگران را در حال خوش خودتان شریک کنید و هم ما بتوانیم اخبار شما را بازنشر کنیم. اگر هم تمایل داشتید در هریک از شبکه‌های اجتماعی که فعال هستید، خبرتان را از طریق اکانت khabar_khoub_iran@ یا شماره تلفن ۰۹۳۳۰۸۲۶۳۱۲ برای ما بفرستید. در این جشنواره فرقی نمی‌کند در ایتا و بله و روبیکا و گپ باشید یا در تلگرام و اینستاگرام و توئیتر و واتساپ؛ مهم این است که سهمی در حال خوش اطرافیان‌تان داشته باشید.

منتظر خبرهای خوب شما هستیم. خوش‌خبر باشید.

پایان پیام/

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

آهنگ / سرانجام

السلام علی الحسین

چه کار کنیم از شب قدر بیشتر بهره مند بشیم؟

معرفت مولانا امیرالمومنین علیه السلام فقط از مسیر قرآن میسر است

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.