سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رئیسی اخلاق‌مدار و حاشیه‌پرهیز است

رئیسی اخلاق‌مدار و حاشیه‌پرهیز است

اینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اخلاق‌مداری همراه با توسعه روابط خارجی را بخشی از عملکرد موفق دولت سیزدهم برشمرد و گفت: اتمام پروژه‌های ناتمام در کنار توجه رییس جمهور به اقتصاد سبب بازآفرینی اعتماد مردم شد.

علی خضریان در گفت‌وگویی یکی از اقدامات مهم دولت سیزدهم، همگرایی بیشتر بین دولت و مجلس خواند و گفت: دلیل آن انتخاب فردی در سال ۱۴۰۰ به عنوان رییس جمهور بود که پیش از این در قوه قضاییه هم ثابت کرد علاقه‌ای برای ورود به مناقشات و حاشیه سازی بین قوا ندارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مواضع و سخنان رییس جمهور در ۲ سال گذشته نشان داد که وی از تریبون برای جبهه گیری علیه قوا استفاده نمی‌کند یا از الفاظ ناهمگون برای خارج کردن منتقدان خود بهره برداری نخواهد کرد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره دولت سیزدهم تصریح کرد: ایشان یک سال پس از فعالیت دولت به همدلی و وفاق بین مجلس و دولت اشاره کردند و به هر دو قوه تاکید فرمودند که این وفاق را حفظ و مواظبت کنند لذا این رویکرد برای همه ما در مجلس و دولت تکلیف است.

وی همدلی مجلس و دولت را ناشی از اخلاق‌مداری رییس جمهور در دولت سیزدهم خواند و گفت: این اخلاق‌مداری با حضور آیت الله رییسی در حکومت داری ایجاد شد تا تنش‌های مدیریتی که پیش از این در عالی ترین سطوح رخ می‌داد، کنار گذاشته شود و این رویکرد در استیضاح آقای فاطمی امین(وزیر سابق صمت) به خوبی مشاهده شد که رییس جمهور پس از عدم رای اعتماد به ایشان در جلسه هیات دولت بر همدلی بین مجلس و دولت تاکید کردندو بر خلاف تفکر برخی از نمایندگان این موضوع را به چماقی علیه مجلس تبدیل نکردند.

خضریان ادامه داد: نتیجه اخلاق‌مداری آیت الله رییسی در دولت سیزدهم تا آنجا پیش رفت که اگر اختلافاتی هم بین دولت و مجلس وجود داشت، در فضای رسانه‌ای منعکس نشد به شکاف بین مجلس و دولت ختم نشود و حتی تغییر برخی از وزرا هم سبب نشد تا آیت الله رییسی رویکرد مقابله با مجلس را در پیش بگیرد. چرا که منویات رهبر معظم انقلاب سرلوحه کاری ایشان قرار داشت.

رییس جمهور با سفرهای استانی اعتماد مردم به دولت را بازآفرینی کرد

وی با اشاره به سفرهای استانی رییس جمهور در ۲ سال گذشته عنوان کرد: رییس جمهور در این مدت با انجام بیش از ۵۰ سفر استانی شعار مردمی بودن دولت را محقق کرد و با حضور در بین مردم، اعتماد مردم به دولت بازآفرینی شد که در ادامه تحولات مهمی را در کشور آغاز کرد. چرا که دشمن با جنگ ترکیبی و تحریم اقتصادی به دنبال ناامید کردن مردم بود که این رویکرد خنثی شد.

خضریان درباره دیگر دستاوردهای سفرهای استانی رییس جمهور یادآور شد: یکی از نکات مهم سفرهای استانی رییس جمهور، انجام آن به وقت ضرورت بود و کارشناسی دقیق در این بخش چرخه تولید در بخش‌های مختلف کشور را به راه انداخت تا برنامه‌های مغفول مانده دولت قبل در دستور کار دولت سیزدهم قرار گیرد.

وی ادامه داد: همچنین افتتاح ۷۳ بیمارسـتان بـا ۴ هزار ۱۶۶ تخت و تکمیل بسیاری از پروژه‌های ناتمام در سفرهای استانی از جمله محورهای مهم در این حوزه است. به عبارتی پروژه‌هایی که در دولت نهم، دهم، یازدهم و دوازدهم نیمه تمام رها شده بود، دولت سیزدهم نسبت به اتمام آنها همت کرد.

سخنگوی مجمع نمایندگان استان تهران با اشاره برنامه دولت در سفرهای استانی که احیاء کارخانه‌ها به جای ایجاد کارخانه جدید، تصریح کرد: این رویکرد سبب شد کارخانه‌های ریشه داری که مردم نسبت به آن علاقه خاصی دارند، دوباره احیاء شده و هویت آن منطقه در کنار موضوع تولید زنده شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس درباره پیگیری‌ها دولت در اجرای پروژه‌های ملی تصریح کرد: بهبود شرایط شرکت‌های دانش بنیان، رونق بخشیدن به اقتصاد دریا، حوزه صنعت و معدن و خدمات بهداشتی در کنار افتتاح ۷۳ بیمارسـتان بـا ۴ هزار ۱۶۶ تخت و تکمیل بسیاری از پروژه‌های ناتمام در شهرها و استان‌های مختلف کشور، بخشی از فعالیت رییس جمهور و وزرا در سفرهای استانی است.

توسعه روابط جمهوری اسلامی با کشورهای همسایه وعربی، رژیم صهیونیستی را در منطقه منزوی کرد

وی درباره نقش رییس جمهور در مناسبات جهانی و منطقه‌ای و گفت و گو با قدرت ها بزرگ یادآور شد: تعامل با کشورهای همسایه، منطقه و سایر کشورهای جهان همراه با عضویت در گروه‌های اقتصادی درچارچوب منافع ملی کشور از جمله دستاوردهای مهم دولت در ۲ سال اخیر است.

خضریان با تاکید بر اینکه سفرهای خارجی رییس جمهور بدون هدف نبوده و تعاملات سیاسی و اقتصادی در آن دیده شده است، عنوان کرد: رییس جمهور از همان ابتدا به این نکته تاکید داشتند که سیاست خارجی دولت نباید به برجام محدود شود و رویکرد دولت نشان از بهبود روابط فراتر از مرزها و قاره آسیا داشت تا آمریکای لاتین و آفریقا هم به جمع کشورهای در حال تعامل برای توسعه در بخش‌های مختلف کشور قرار گیرد.

نماینده مردم تهران ادامه داد: در حدود ۲۰ سفر خارجی رییس جمهور، توسعه روابط با کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین، آسیای مرکزی و قفقاز، توسعه روابط با چین و روسیه در کنار عضویت در سازمان‌های بین المللی از جمله شانگهای و بریکس، فعال شدن بازارچه ها با افغانستان، پاکستان و فعال سازی کمیسیون‌های مشترک اقتصادی با چین و عراق از جمله دستاوردهای مهم دولت در این ۲ سال گذشته است.

وی تاکید کرد: دولت سیزدهم در کنار دستاوردهای مهمی که کسب کرد، از مذاکره با غرب نیز غافل نشد و به موازی با آن مسیرهای مهم سیاسی و اقتصادی را در دستور کار قرار دیپلماسی سیاسی و اقتصادی خود قرار داد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس از سرگیری روابط تهران – ریاض در دولت سیزدهم پس از ۷ سال تیره بودن روابط را آغازی بر ایجاد صلح پایدار در غرب آسیا برشمرد و گفت: این سیاست به پایان یک نزاعی انجامید که خلاف منافع جنگ افروزان بود و سبب می‌شود امنیت در کنار رشد و توسعه اقتصادی برای دو کشور فراهم شود و دوست و دشمن به این دستاورد مهم اذعان دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: پیش از سال ۱۴۰۰ کشورهایی نظیر کویت، امارات، قطر و برخی دیگر از کشورها حاشیه خلیج فارس ارتباط مناسبی با جمهوری اسلامی نداشتند ولی از ۲ سال پیش توسعه روابط با این کشورها با رشد همراه بود تا گرایش کشورهای عربی برای تعامل با ایران بیشتر شود که این موضوع به توسعه تعاملات اقتصادی و امنیتی در منطقه منجر خواهد شد.

خضریان توسعه روابط جمهوری اسلامی با کشورهای عربی را سبب منزوی شدن رژیم صهیونیستی عنوان کرد و یادآور شد: این انزوا به دلیل تغییر ریل سیاست خارجی جمهوری اسلامی با هدف توسعه روابط با کشورهای منطقه و همسایگان ایجاد شد که یکی از اتفاقات مهم دولت است.

دولت گلوگاه‌های فساد را شناسایی کرد

خضریان در ادامه سخنان خود به دستاوردهای اقتصادی دولت در ۲ سال گذشته اشاره کرد و گفت: اصلاحات نظام مالیاتی و گمرکی، وصول درآمدهای مالیاتی، شناسایی گلوگاه‌های فساد و مقابله با آنها در حوزه مالیات ستانی، کاهش نرخ تورم، مهار رشد نقدینگی، افزایش سرمایه گذاری، طراحی ۴۸ پروژه بزرگ ملی با ۱۷.۳ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری به عنوان پیشران‌های پیشرفت کشور در دو حوزه صنایع پتروشیمی و فلزی ـ معدنی از جمله دستاوردهای دولت در ۲ سال گذشته است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سال ۱۴۰۲ با عنوان مهار تورم و رشد تولید نامگذاری شد، عوامل تاریخی و ساختاری تورم توسط دولت احصا شد و برنامه‌های عملیاتی متناظر با عوامل آن شناسایی و مورد پیگیری قرار گرفت که این برنامه به تولید، تأمین، توزیع و تخصیص ارز کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی و نهاده‌های دامی،کنترل قیمت اقلام خوراکی و بهداشتی منجر شد.

عضو هیات رییسه کمیسیون اصل نود مجلس ابراز امیدواری کرد که موضوع رشد مسکن بهتر از گذشته در ادامه برنامه‌های دولت سیزدهم قرار بگیرد تا یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم یکبار برای همیشه رفع شده و زخم مردم از بی توجهی که دولت‌های قبل به این موضوع داشتند، ترمیم شود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

دولت دنبال تقویت مشارکت مردم در امور اجرایی کشور است

دیدار رئیس جمهور با دانشجویان

رییسی: تسهیل، تسریع و تکریم مردم، وظیفه همه مدیران کشور است

آیت الله ابراهیم رئیسی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.