سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / هیأتی‌‌‌‌‌ها در خط‌مقدم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان/ تعطیلات‌نوروزی که در جهاد گذشت+فیلم

هیأتی‌‌‌‌‌ها در خط‌مقدم کمک‌رسانی به سیل‌زدگان/ تعطیلات‌نوروزی که در جهاد گذشت+فیلم

هیأتی‌ها از نخستین روزهای وقوع سیل در استان‌های کشور باوجود تعطیلات‌نوروز، در قالب گروه‌های جهادی برای کمک‌رسانی عازم مناطق سیل‌زده شدند.

 ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ بر اثر بارندگی‌های شدید در استان‌های شمالی ایران، از جمله گلستان و مازندران سیل جاری شد و موجب خسارت‌های مالی برای ساکنین این استان‌ها شد. در استان گلستان، شهرهای گنبدکاووس، آق قلا، بندر ترکمن و گمیشان و … که در مسیر رودخانه‌های قره‌سو و گرگان رود قرار داشتند خسارت دیدند.

از روز ۵ فروردین سال ۱۳۹۸ همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی ورود سامانه بارشی متراکم در جنوب و غرب ایران، بر اثر بارندگی‌های شدید در شهرهای استان لرستان از جمله معمولان، دورود، خرم‌آباد، پلدختر و ویسیان سیل ایجاد شد. این سامانه بارشی در دو موج در تاریخ‌های ۵ تا ۹ و ۱۱ تا ۱۳ فروردین موجب ایجاد سیلاب و خسارت در شهرستان‌های استان لرستان شد. همچنین در این روز،‌ بر اثر بارندگی‌های شدید در شهر شیراز نیز سیل ناگهانی جاری شد.

از نخستین روزهای وقوع سیل در استان‌های شمالی کشور و همچنین شهر شیراز، استان لرستان و استان خوزستان باوجود تعطیلات نوروزی، اقشار مختلف مداحان، هیأتی‌ها و گروه‌های جهادی و مذهبی کشور برای کمک‌رسانی و خدمت به مردم سیل‌زده راهی شدند که در ادامه تلاش شده گوشه‌ای از فعالیت‌ها و حضور مداحان در این عرصه را نمایش دهیم:

امیر عباسی و مهدی رسولی در تازه‌آباد آق‌قلا

امیر عباسی و مهدی رسولی به همراه یک گروه جهادی متشکل از چهار هیأت هیأت شهدای گمنام تهران، هیأت یامهدی(عج) واوان اسلامشهر، هیأت ثارالله زنجان و هیأت فاطمیون بابل در منطقه «تازه آباد» آق‌قلا گلستان در حال خدمت رسانی هستند.

عبدالرضا هلالی و ابراهیم رحیمی در آق‌قلا

هلالی از نخستین روزهای سیل در استان‌های شمالی کشور حضور یافت و در قالب گروه‌های جهادی به خدمت‌رسانی و کمک به سیل‌زدگان پرداخت در کلیپ نمایی از حضور این مداح به همراه ابراهیم رحیمی در خانه یکی از اهالی آق‌قلا مشاهده می‌شود

 

 

مهدی مختاری در آق‌قلا

از نخستین روزهای آغاز سیل در استان گلستان، نیروهای جهادی و بسیجی در کنار ارتش و سپاه در حال خدمت‌رسانی و کمک به مردم سیل زده هستند. در این کلیپ‌ها نمایی از سینه زنی هیأتی‌ها با نوای مهدی مختاری و حضور این مداح اهل بیت(ع) در آق‌قلا مشاهده می‌شود.

محمدرضا بذری در مناطق سیل زده استان گلستان

این مداح بابلی در تعطیلات نوروز در منطقه گلستان برای خدمت‌رسانی حضور یافت و کمک‌رسانی به مردم را در دستور کار قرار داد.

 

 

حضور پررنگ حسین یکتا در مناطق سیل زده

این سخنران و راوی مناطق عملیاتی دفاع مقدس از همان روزهای ابتدایی وقوع سیل در قالب گروه جهادی امام رضا(ع) راهی مناطق آسیب دیده شد.

 

 

حجت‌الاسلام بی آزار تهرانی در لرستان

این سخنران و کارشناس‌مذهبی کشور با دعوت از مردم برای کمک‌رسانی در فضای‌مجازی، کمک‌های بسیاری برای مناطق سیل زده جمع آوری کرد و سپس خود در این مناطق حضور یافت و به کمک رسانی پرداخت.

سیدرضا نریمانی در مناطق سیل زده لرستان

سیدرضا نریمانی در قالب هیأت فداییان حسین(ع) ابتدا برای کمک‌رسانی در شهر شیراز حضور یافتند و این روزها نیز با حضور در شهرستان‌ معمولان استان‌ لرستان در حال خدمت‌رسانی هستند.

 

مهدی لیثی در تازه آباد

مهدی لیثی مداح آذری زبان کشور همراه هیأت عباسیه تبریز برای کمک‌رسانی و خدمت در محله تازه‌آباد شهرستان آق‌قلا حضور یافت

 

 

دیگر مداحان مطرح کشور اعم از منصور ارضی، مهدی سلحشور ، محمود کریمی و سیدمجید بنی‌فاطمه نیز در مراسم‌های هیأت خود و یا در فضای‌ مجازی با تشویق و فراخوان مردم، کمک‌های نقدی و غیر نقدی بسیاری جمع‌آوری کردند و در قالب کاروان‌هایی راهی مناطق سیل‌زده کردند.

 

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

اقدامات هوانیروز سپاه برای امداد به سیل‌زدگان سیستان و بلوچستان

سردار سید حسن مرتضوی فرمانده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران

‌اقدامات ‌سپاه در کمک به سیل زدگان ‌سیستان و بلوچستان

معاون هماهنگ کننده قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه اقدامات این نیرو در کمک به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.