سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران قهرمان جهان شد

تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان با اقتدار و با فاصله زیاد با سایر تیم ها عنوان قهرمانی جهان را کسب کرد.

 رقابت های کشتی فرنگی جوانان قهرمانی جهان روزهای 27 لغایت 29 مردادماه در شهر امان اردن برگزار شد و در پایان تیم ایران توسط احمدرضا محسن نژاد در وزن 63 کیلوگرم، علیرضا عبدولی در وزن 77 کیلوگرم و فردین هدایتی در وزن 130 کیلوگرم به مدال طلا، یاسین یزدی در وزن 82 کیلوگرم و ابوالفضل چوبانی در وزن 87 کیلوگرم به مدال نقره و امیررضا ده بزرگی در وزن 60 کیلوگرم به مدال برنز دست یافت.

در رده بندی تیمی ایران با 162 امتیاز قهرمان شد و تیم های گرجستان با 89 و ارمنستان با 88 امتیاز در جایگاه های دوم و سوم ایستادند.

با قهرمانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشورمان رکورد تاریخی برای کشتی کشور ثبت شد و چهار تیم کشتی آزاد نوجوانان، کشتی فرنگی نوجوانان، کشتی آزاد جوانان و کشتی فرنگی جوانان در رقابت های جهانی به عنوان قهرمانی دست یافتند. همچنین این تیم ها در رقابت های قهرمانی آسیا نیز عنوان قهرمانی را از آن خود کردند و کشتی کشور در مدت زمان 2 ماه شاهد 8 قهرمانی در رده های سنی نوجوانان و جوانان بود.

نتایج نمایندگان کشورمان به شرح زیر است:

در وزن 55 کیلوگرم علی احمدی وفا در دور اول با نتیجه 8 بر صفر لوکاس بنزینگ از آلمان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 7 بر 5 از سد دنیس فلورین میهای دارنده مدال برنز بزرگسالان اروپا از رومانی گذشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 11 بر صفر مقابل زاخاری سیلویس از آمریکا به برتری دست یافت و راهی مرحله نیمه نهایی شد. احمدی وفا در این مرحله با نتیجه 9 بر صفر مغلوب فرید سادیخلی از آذربایجان شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر مغلوب علیشیر گانیف از ازبکستان شد و در جایگاه پنچم ایستاد.

در وزن 60 کیلوگرم امیررضا ده بزرگی در دور نخست با نتیجه 13 بر صفر کمال سوگیلی از ترکیه شکست داد. وی در دور بعد با نتیجه 6 بر صفر هانگشنگ وی یو از چین را شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی راه پیدا کرد. ده بزرگی در این مرحله کوتو گومی از ژاپن را با نتیجه 10 بر صفر شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر مغلوب سومیت از هند شد و راهی دیدار رده بندی شد. ده بزرگی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفرسیف اله کورمان از قزاقستان را از پیش رو برداشت و به مدال برنز رسید.

در وزن 63 کیلوگرم احمدرضا محسن نژاد در دور نخست با نتیجه 10 بر صفر ساندیپ از هند را مغلوب کرد. وی در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر حسین الدین اولیمبویف از ازبکستان را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله مقابل ویتالی اریومنکو از مولداوی با نتیجه 5 بر 1 به پیروزی رسید و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. محسن نژاد در این مرحله با نتیجه 5 بر 1 از سد کومی ساوادا از ژاپن گذشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر صفر ژانتورو میرزاعلی اف از قرقیزستان را از پیش رو برداشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 67 کیلوگرم اهورا بویری در دور اول با نتیجه 10 بر 2 زولت تاکاس از مجارستان را شکست داد. وی در دور دوم با نتیجه 6 بر 5 الیاس یانداروف از روسیه را شکست داد و راهی یک چهارم نهایی شد. بویری در این مرحله با نتیجه 8 به صفر بر والیوسکی از بلاروس غلبه کرد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 9 بر 4 غلوب مصطفی حسین الاملدین از مصر شد و به دیدار رده بندی رفت. وی در این دیدار با نتیجه 3 بر 2 مغلوب آزات ساریار از ترکیه شد و در جایگاه پنجم ایستاد.

در وزن 72 کیلوگرم سیدمحمد مهدی میری در دور اول با نتیجه 9 بر صفر عرفان میرزویف از اوکراین را شکست داد وی در دور دوم با نتیجه 1 بر 1 در مقابل روسلان نوراله یف از آذربایجان به پیروزی رسید و به یک چهارم نهایی رسید. میری در این مرحله با نتیجه 10 بر 1 به ایمران علیف از روسیه باخت و با توجه به راه یابی این کشتی گیر روس به دیدار فینال، میری به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 5 بر 3 آنکیت گولیا از هند را از پیش رو برداشت و به دیدار رده بندی راه یافت. میری در این دیدار با نتیجه 5 بر 1 مقابل آنری پوتکاریدزه از گرجستان مغلوب و پنجم شد.

در وزن 77 کیلوگرم علیرضا عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر دیپاک پونیا از هند را از پیش رو برداشت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر مقابل ابراهیم تابایف از بلژیک به پیروزی رسید و راهی مرحله نیمه نهایی شد. عبدولی در این دیدار با نتیجه 3 بر 1 مقابل تورنیکه میکلادزه از گرجستان به برتری دست یافت و راهی دیدار فینال شد. وی در این دیدار با نتیجه 1 بر 1 از سد الکساندر سولووی از مولداوی گذشت و به مدال طلا دست یافت.

در وزن 82 کیلوگرم یاسین یزدی در دور نخست با نتیجه 10 بر 5 ایمام علی اف از روسیه شکست داد. یزدی در دور بعد با نتیجه 11 بر 8 اسلام یولویف از قزاقستان شکست داد و به مرحله یک چهارم نهایی رسید. وی در این مرحله کاکه گاوا از ژاپن را با نتیجه 9 بر 1 شکست داد و به نیمه نهایی راه پیدا کرد. یزدی در این مرحله مقابل روبن گئورگیان از ارمنستان با نتیجه 4 بر صفر پیروز شد و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 9 بر 1 مقابل آلپرن بربر از ترکیه شکست خورد و صاحب مدال نقره شد.

در وزن 87 کیلوگرم ابوالفضل چوبانی پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر لوایلو ایوانوف از بلغارستان را مغلوب کرد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 7 بر 1 مقابل ویات وولکر از آمریکا پیروز شد و به مرحله نیمه نهایی راه یافت. چوبانی در این دیدار با نتیجه 1 بر 1 ویگن نازاریان قهرمان ال گذشته از ارمنستان را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 4 بر 1 مغلوب آچیکو بولکوادزه از گرجستان شد و به مدال نقره رسید.

در وزن 97 کیلوگرم امیررضا اکبری در دور اول با نتیجه 6 بر 1 داریوس کیفر از آلمان کشتی شکست داد. اکبری در دور دوم با نتیجه 5 بر صفر و ضربه فنی مقابل ابوبکر خاسالاخانوف از بلاروس شکست خورد و توجه به حضور حریفش در دیدار فینال، به گروه بازنده ها رفت. وی در این گروه با نتیجه 13 بر 3 مغلوب ماگومد مختاروف از روسیه شد و از دور رقابت ها کنار رفت.

در وزن 130 کیلوگرم فردین هدایتی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با نتیجه 8 بر صفر مقابل آرامایس هاروتونیان از ارمنستان به برتری دست یافت و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر طالیپ جیتفجی از ترکیه را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. هدایتی در این مرحله با نتیجه 8 بر صفر فکری محمد عیسی از مصر را از پیش رو برداشت و به دیدار فینال راه یافت. وی در این دیدار با نتیجه 8 بر صفر ون هائو جیانگ از چین را شکست داد و به مدال طلا دست یافت.

رده بندی انفرادی و تیمی این مسابقات به شرح زیر است:

رده بندی انفرادی:

55 کیلوگرم: 1- ایسخار کوربایف (قزاقستان) 2- فرید صادیخلی (آذربایجان) 3- نوریستان سیورکولوف (قرقیزستان) و علیشیر گانیف (آذربایجان) 5- علی احمدی وفا (ایران)

60 کیلوگرم: 1- سوران آقاجانیان (ارمنستان) 2- سومیت (هند) 3- امیررضا ده بزرگی (ایران) و ایلکین گوربانوف (آذربایجان)

63 کیلوگرم: 1- احمدرضا محسن نژاد (ایران) 2- ژانتورو میرزعلی اف (قرقیزستان)  3- دین اسلام ساگیتجان (قزاقستان) و کومی ساوادا (ژاپن)

67 کیلوگرم: 1- مصطفی الاملدین (مصر) 2- گاسپار ترتریان (ارمنستان) 3- ارسلانبک سلیم اف (لهستان) و آزات ساریار (ترکیه)

72 کیلوگرم: 1- ایمران علی اف (روسیه) 2- لونت لوای (مجارستان) 3- موحامد علی گوجمن (ترکیه) و آنری پوتکارادزه (گرجستان) 5- محمدمهدی میری (تهران)

77 کیلوگرم: 1- علیرضا عبدولی (ایران) 2- الکساندر سولووی (مولداوی) 3- دیپاک پونیا (هند) و عبدالمسیح عبدالمسیح (روسیه)

82 کیلوگرم: 1- آلپرن بربر (ترکیه) 2- یاسین یزدی (ایران) 3- ایمام علی اف (روسیه) و داتا چاخایدزه (گرجستان)

87 کیلوگرم: 1- آچیکو بولکوادزه (گرجستان) 2- ابوالفضل چوبانی (ایران) 3- آسان ژانیشوف (قرقیزستان) و ویگن نازاریان (ارمنستان)

97 کیلوگرم: 1- ابوبکر خاسالخانوف (بلاروس) 2- گور عیوضیان (گرجستان) 3- ماگومد مختاروف (روسیه) و روستیسلاو کووالی (مولداوی) … 10- امیررضا اکبری (ایران)

130 کیلوگرم: 1- فردین هدایتی (ایران) 2- ونهائو جیانگ (چین) 3- آچیلیاس چاریسیدیس (یونان) و فکری محمد عیسی (مصر)

رده بندی تیمی: 1- ایران 162 امتیاز 2- گرجستان 89 امتیاز 3- ارمنستان 88 امتیاز 4- ترکیه 81 امتیاز 5- قرقیزستان 70 امتیاز 6- قزاقستان 60 امتیاز 7- هند 55 امتیاز 8- مصر 46 امتیاز 9- آذربایجان 43 امتیاز 10- مولداوی 39 امتیاز

پایان پیام/

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

ارتش یمن حمله پهپادی

راهیابی دانش‌آموزان ایران به جمع چهار تیم برتر والیبال جهان

تیم ملی والیبال دانش‌آموزی ایران

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.