سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / کانادا گرفتار در بدترین آتش‌سوزی‌های تاریخ خود

کانادا گرفتار در بدترین آتش‌سوزی‌های تاریخ خود

آتش‌سوزی‌های ویرانگر در کانادا که همچنان گسترش می‌یابد به گفته کارشناسان بدترین آتش‌سوزی‌های تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

روزنامه “اس ار اف” سوئیس در مطلبی به آتش سوزی های گسترده جنگلی در کانادا پرداخت که به گفته کارشناسان بدترین آتش سوزی در تاریخ کانادا محسوب می شود.

در این گزارش آمده است: آتش سوزی جنگل های ویرانگر در کانادا در حال گسترش است.

بر اساس گزارش رسانه ها، “دیوید ابی”، نخست وزیر بریتیش کلمبیا در کل استان در سواحل اقیانوس آرام وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

تعدادی از خانه‌ها و آپارتمان‌ها در منطقه کلونای غربی در دریاچه اوکاناگان که مورد علاقه گردشگران است، قبلاً بر اثر شعله‌های آتش تخریب شده بودند.

36 هزار نفر در این شهر زندگی می کنند و وضعیت اضطراری از قبل برای این شهر برقرار شده است. شهر کلونا با تقریباً 150 هزار نفر جمعیت در طرف مقابل دریاچه نیز تحت تأثیر این آتش سوزی قرار گرفته است.

مقامات می گویند که انتظار می رود آتش سوزی همچنان گسترش یابد. در سراسر این استان از 15000 نفر خواسته شده است که خانه های خود را ترک کنند.

برای بیش از 20000 نفر دیگر هشدار تخلیه داده شد. آتش‌سوزی‌های جنگلی در مناطق همسایه شمال غربی کانادا نیز بیداد می‌کند.

کانادا ماه هاست که در حال مبارزه با آتش سوزی های جنگلی در مناطق مختلف این کشور است. آتش‌سوزی‌ها پدیده‌ای سالانه در بسیاری از مناطق کانادا هستند که اغلب نیاز به تخلیه ساکنان دارند.

با این حال، امسال بدترین فصل آتش سوزی شناخته شده در تاریخ این کشور است. با تغییرات آب و هوایی، کارشناسان هشدار می دهند که آتش سوزی ها بیشتر و مخرب تر می شوند.

به گفته دپارتمان محیط زیست و تغییرات آب و هوا، در استان های دشتی در غرب کانادا، میانگین دما از اواسط قرن بیستم 1.9 درجه سانتیگراد افزایش یافته است.

آتش به اصطلاح مک‌دوگال کریک، که به چندین محله در دریاچه اوکاناگان، که مورد علاقه گردشگران است، رسیده است منطقه ای به وسعت حدود 10500 هکتار را در صبح روز شنبه – تقریباً ده برابر 24 ساعت قبل – پوشاند. به گزارش شبکه سی‌بی‌سی، چندین ساختمان در منطقه اطراف شهر کلونای غربی در سمت غربی دریاچه ویران شدند. به گفته مقامات، پیش بینی می شود آتش سوزی همچنان گسترش یابد.

ولت بریتیش کلمبیا در سواحل اقیانوس آرام عصر روز جمعه در کل استان وضعیت فوق العاده اعلام کرد. در بیانیه ای در این باره آمده است: امسال، بریتیش کلمبیا شاهد بدترین فصل آتش‌سوزی در جنگل است.

در این بیانیه آمده است که وضعیت استان در 24 ساعت گذشته به سرعت تغییر کرده است. ما در روزهای آینده با یک وضعیت بسیار چالش برانگیز روبرو هستیم.»

آتش نشانان گفتند وزش باد شمال غربی همراه با باران اندک تلاش ها برای مهار آتش را که می تواند تا آخر هفته به محدوده شهر برسد، با مشکل مواجه کرد.

با توجه به تغییرات آب و هوایی، کارشناسان هشدار می دهند که آتش سوزی ها بیشتر و مخرب تر می شوند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قرآن های سالم در میان شعله های آتش

با اقدام تروریستی اخیر جنوب سیستان و بلوچستان یک نمازخانه آتش گرفت

عقب‌نشینی اشغالگران از مجتمع شفاء بعد از به آتش‌کشیدن آن

۲ هفته وحشیگری در مجتمع پزشکی الشفاء غزه و منطقه اطراف آن ، از این بیمارستان عقب‌نشینی کردند، گزارش دادند که اجساد سوخته صدها شهید در اطراف بیمارستان روی زمین افتاده است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.