سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / رسوایی مدعیان مبارزه با تروریسم؛ فرمانده آمریکایی: اقدامات داعش به نفع ما است

رسوایی مدعیان مبارزه با تروریسم؛ فرمانده آمریکایی: اقدامات داعش به نفع ما است

ویدیوی اخیرا از یک فرمانده آمریکایی در سوریه منتشر شده است که نشان دهنده حمایت آمریکا از داعش و پرورش گروه‌های مزدور تروریستی در جنوب شرق سوریه است.

بیش از 8 سال از اشغال منطقه «التنف» در جنوب شرق سوریه و نقطه اتصال سه کشور سوریه، اردن و عراق توسط آمریکا می‌گذرد. ایالات متحده آمریکا ادعا می‌کرد در این منطقه گروهک «جیش سوریا الحرة» (وابسته به ارتش آزاد) را برای مبارزه با داعش تسلیح و آموزش می‌دهد.

فرماندهی این گروه را «سرتیپ مهنّد الطلّاع» بر عهده داشت که بعد از خیانت به ارتش سوریه و پیوستن به گروهک ارتش آزاد، به مزدوری آمریکا درآمد و فرماندهی جیش سوریا الحرة را بر عهده گرفت. با این حال، چندی قبل آمریکا وی را برکنار و «سروان فرید القاسم» را جایگزین کرد که او نیز از نظامیان فراری ارتش سوریه است.

مهند الطلاع بعد از برکناری، طعم آوارگی را چشید و به ترکیه پناه برد. او در ترکیه نیز به حال خود رها شده بود و با ارسال پیامی هشدار داد که مانند بمب ساعتی می‌تواند اطلاعات مهمی را افشا کند. به نظر می‌رسد این فیلم نیز از طریق وی افشا شده باشد.

در این فیلم نشان داده می‌شود که «مربی آمریکایی» چگونه فرمانده سوری (معارض) را آموزش می‌دهد تا از پوشش «مبارزه با داعش» برای مشروعیت‌بخشی به گروه خود استفاده کند!

با این حال، در همین فیلم مربی و فرمانده آمریکایی به سرکرده شبه نظامیان سوری می‌گوید: «عملکرد داعش به سود ماست؛ زیرا ارتش سوریه را در مناطق مختلفی از شرق سوریه به خود مشغول کرده است

.

این فیلم سند آشکاری است که نشان می‌دهد ایالات متحده در پشت صحنه چگونه از حضور داعش در شرق سوریه سود می‌برد و حتی از آن حمایت می‌کند تا تروریست‌ها به مناطق امن، شهروندان غیرنظامی و نظامیان ارتش سوریه و مقاومت حمله کنند.

انتشار این فیلم بدین جهت اهمیت دارد که ایالات متحده در روزهای اخیر خود را برای عملیات جدید احتمالی در شرق سوریه آماده می‌کند. هرچند هنوز تصمیم پنتاگون برای عملیات قطعی نشده، اما مزدوران سوری در منطقه التنف به حالت آماده‌باش هجومی درآمده و منتظر دستور واشنگتن برای شروع عملیات هستند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفاوت ایران با آمریکا

پاورقی

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.