سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / لزوم تدریس بدیهیات اقتصاد برای اصلاح‌طلبان!

لزوم تدریس بدیهیات اقتصاد برای اصلاح‌طلبان!

وزیر لیسانسه دولت قبل که هفته گذشته نیز با اظهارات عجیبش دررابطه‌با نظرسنجی معتبر منتشر شده در رجانیوز خبرساز شده بود، شب گذشته نیز بی‌سوادی‌اش دررابطه‌با اقتصاد را نمایان کرد که با واکنش گسترده مخاطبان روبه‌رو شد.

شب گذشته اخباری در رسانه‌های ایرانی و آمریکایی منتشر شد که از توافق ایران با آمریکا با میانجی‌گری کشور ثالث خبر می‌داد که گفته شده ۵ زندانی که جرمشان دورزدن تحریم‌ها بوده با زندانیان در آمریکا مبادله خواهند شد و ۶ میلیارد دلار از منابع بلوکه شده ایران نیز آزاد خواهد شد.

خبری که با تأیید وزارت امور خارجه کشورمان همراه شد و با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند: «فرایند آزادسازی چند میلیارد دلار از دارایی‌های جمهوری اسلامی ایران که برای چند سال به طور غیرقانونی در کره جنوبی توسط آمریکا توقیف شده بود، آغاز شد. ایران تضمین لازم برای پایبندی آمریکا به تعهدات خود دراین‌خصوص را دریافت کرده است.»

در این میان، اصلاح‌طلبان که در آستانه سالگرد مهسا امینی، انتظار امتیازدادن آمریکا به ایران را نداشتند و باتدبیر تیم مذاکره‌کننده، تا لحظات پایانی در جریان توافق نبودند؛ شروع به تناقض‌گویی کردند.

محمدجواد آذری جهرمی شب گذشته از اولین نفراتی بود که به توافق واکنش نشان داد و در کانال تلگرامی خودنوشت: «آیا می‌توان گفت که با آزادسازی ۶ میلیارد دلار، معادل ۳۰۰ هزار میلیارد تومان، از درآمدهای ارزی دولت قبل که به دلیل تحریم در بانک‌های کره بلوکه شده بود؛ عملاً موضوع ادعایی به‌جاگذاشتن بدهی ۲۷۰ هزار میلیاردتومانی دولت قبل برای دولت جدید منتفی است و به‌عبارت‌دیگر دولت روحانی خزانه را با مثبت ۳۰ هزار میلیارد تومان به دولت جدید تحویل داده است؟ نظر شما چیست؟»

وزیر لیسانسه دولت قبل که هفته گذشته نیز با اظهارات عجیبش دررابطه‌با نظرسنجی معتبر منتشر شده در رجانیوز خبرساز شده بود، شب گذشته نیز بی‌سوادی‌اش دررابطه‌با اقتصاد را نمایان کرد که با واکنش گسترده مخاطبان روبه‌رو شد.

بیشتر بخوانید: 

دم بی‌سوادی وزیر لیسانسه از کانال حامی‌اش بیرون زد/ حق دارید؛ آموزش ندیده‌اید!

با یک‌ضرب و تقسیم ساده می‌توان دریافت بدهی ۲۷۰ هزار میلیاردتومانی که دولت سابق برای دولت جدید به یادگار گذاشت در زمانی که دلار ۲۵ هزار تومان بوده است حدود ۱۲ میلیارد دلار می‌شود و هنوز برای پر کردن خندق حفر شده توسط روحانی نیاز به تلاش بیشتری است.

اما نکته مهم دیگری که آذری جهرمی عامدانه از مخاطب پنهان می‌کند پیش‌خور شدن بخش زیادی از پول‌های بلوکه شده در زمان دولت قبل است و تیم اقتصادی دولت دوازدهم بدون پشتوانه واقعی و با اتکا به پول‌های بلوکه شده به چاپ پول روی آورده است.

یکی از کاربران فضای مجازی دررابطه‌با ادعای آذری جهرمی؛ در شبکه اجتماعی X نوشت: «هرچند جناب آذری جهرمی سعی در ممانعت از دستاوردسازی دولت سیزدهم با تحمیق افکار عمومی را دارند؛ اما اولاً دولت قبل اگر عرضه داشت، چاهی را که کَنده بود، خودش پر می‌کرد و درثانی کاش می‌شد با این آزادسازی، آثار تورمی ناشی از پیش‌خور کردن این پول مسدود شده درگذشته راهم رفع کرد!»

 

عبدالله گنجی، مدیرمسئول روزنامه همشهری نیز با تأیید پیش‌خور شدن بخش زیادی از پول‌ها نوشت: «جناب نوبخت به شخص بنده گفت ما به‌ازای دلارهای بلوکه شده ریال چاپ کرده و هزینه کرده‌ایم.»

موفقیت دولت سیزدهم در سیاست خارجی، اردوگاه اصلاح‌طلبان را به تکاپو انداخته است تا با شلوغ‌بازی اذهان مردم را آشفته سازند؛ اما این ادعاها هر بار بی‌سوادی جریان اصلاح‌طلب را به مردم نمایان‌تر می‌سازد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

در محضر مولانا امیرالمومنین علیه السلام _ وطن دوستی

سه خصلت از بزرگوارى انسان

خود روحانی عامل اعتراضات خیابانی در سال ۹۶ بود/ الان هم تائید صلاحیت بشود شانسی برای پیروزی ندارد/ اگر چهره‌های مطرح اصلاح طلب در تهران تائید بشوند و لیست بدهند، باز اصلاح طلبان رای نمی‌آورند

صوفی گفت: اگر آقای روحانی در انتخابات خبرگان هم تائید می‌شد، مردم به ایشان اقبال نمی‌کردند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.