سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / وزیر بهداشت از افتتاح ۱۳ طرح بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان خبر داد

وزیر بهداشت از افتتاح ۱۳ طرح بهداشتی و درمانی در سیستان و بلوچستان خبر داد

در سفر وزیر بهداشت به استان سیستان و بلوچستان و در مراسمی، 13 پروژه بهداشتی و درمانی به ارزش 123 میلیارد تومان به‌صورت همزمان، از طریق ارتباط زنده تصویری به بهره‌برداری رسید.

به گزارش وبدا، با بهره‌برداری از این پروژه‌ها که در شهرهای زاهدان، سراوان و سیب و سوران بود، در مجموع سه هزار و 500 مترمربع فضای بهداشتی و درمانی به دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، افزوده شد.

از مهم‌ترین این پروژه‌ها می‌توان به بهره‌برداری و راه‌اندازی دستگاه سی‌تی آنژیو 160 اسلایس و بخش‌های عفونی و مراقبت‌های ویژه نوزادان بیمارستان علی ابن ابی‌طالب(ع) زاهدان و دستگاه MRI بیمارستان ایرانمهر شهرستان سراوان اشاره کرد.

یک باب مرکز جامع خدمات سلامت در چله‌زرد زاهدان، 6 باب خانه بهداشت و دو باب واحد مسکونی کارکنان بهداشت و درمان در شهرستان‌های زاهدان، سراوان و سیب و سوران از دیگر پروژه‌هایی بود که به بهره‌برداری رسید. در این مراسم علاوه‌بر جمعی از معاونین و مدیران ارشد وزارت بهداشت، دو نفر از نمایندگان مردم استان در مجلس و همچنین رئیس و معاونین دانشگاه‌های علوم پزشکی زاهدان و ایرانشهر حضور داشتند. وزیر بهداشت نیز در تشریح جزئیات افتتاح این طرح‌ها با بیان اینکه در زاهدان ۱۳ طرح بزرگ با ارزش ۱۲۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید، گفت: بهره‌برداری از دستگاه سی‌تی اسکن پیشرفته، بخش مراقبت‌های ویژه نوزادان، بخش بیماران عفونی در بیمارستان علی ابن ابی‌طالب(ع) و دستگاه پیشرفته ام‌آرآی در بیمارستان ایرانمهر سراوان از جمله این طرح‌ها است.

عین‌اللهی افزود: برای اولین‌بار در منطقه زابل مرکز درمان ناباروری افتتاح شده و به سه‌هزار زوج نابارور در حال خدمت‌رسانی است. همچنین اولین بیمارستان تنفسی کشور با زیربنای ۵۵۰۰ مترمربع افتتاح شد، در زابل دستگاه ام‌آرآی نصب شد و رادیوگرافی و ماموگرافی در حال بهره‌برداری است.

وزیر بهداشت همچنین در ستاد دانشگاه علوم پزشکی زابل از رایگان شدن خدمات درمانی برای بیماران در زابل در صورت مراجعه از مسیر نظام ارجاع و سلامت خانواده خبر داد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

هدف تروریست ها جلوگیری از پیشرفت سیستان و بلوچستان است

  احمد وحیدی وزیر کشور

دستگيري عاملان اشیاء انفجاری صوتی کمتر از یک ساعت در “زاهدان”

سرهنگ شاهپور فلاحي فرمانده انتظامي زاهدان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.