سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / خاصیت گیاه مورد علاقه ابوعلی سینا برای قلب و معده و کبد

خاصیت گیاه مورد علاقه ابوعلی سینا برای قلب و معده و کبد

گیاه بادرنجبویه (بادرنج بویه) که جز گیاهانی با طبع گرم و خشک است داروی سنتی مورد علاقه پزشک ایرانی ابوعلی سینا بوده که با تنظیم کردن فشار خون و افزایش برخی از بیومارکر‌ها موجب بهبودی سلامت قلب و عروق و انبساط روح تجویز می‌شود.

تحقیقات دانشمندان نشان داده که گیاه بادرنجبویه در محافظت از قلب و کبد در برابر بیماری‌های معمول آن‌ها موثر است. بادرنجبویه خواص ضدباکتریایی و آنتی اکسیدانی و ضدالتهابی دارد که این ویژگی اجازه نمیدهد که بیماری‌ها در برابر دارو‌ها مقاومت کنند.

مصرف بادرنجبویه به مدت ۱۴ روز موجب کاهش ضربان قلب و کم شدن اضطراب می‌شود. تپش قلب خوش خیم، احساس تند زدن قلب می‌تواند باعث ناراحتی و ناتوانی شود. درمان‌های موجود چندان موثر نیستند و عوارض جانبی ناخواسته‌ای هم دارند.

در طب سنتی ایران از عصاره برگ بادرنجبویه به عنوان مقوی قلب و کاهش تنش، بی قراری و تحریک پذیری استفاده می‌شود. دانشمندان معتقدند که دو هفته مصرف این گیاه به طور قابل توجهی دفعات حملات و اضطراب را در بیماران مبتلا به تپش قلب خوش خیم که احتمالا ناشی از عوامل روانی است کاهش داد. گزارش شده است که عصاره آبی بادرنجبویه ضربان قلب را بدون تغییر نیروی انقباضی کاهش می‌دهد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

بادرنجبویه داروی مورد علاقه پزشک بزرگ ایرانی ابوعلی سینا

گیاهان دارویی

گیاهی با خاصیت ضد تیروئیدی و تنظیم چربی بدن

گیاه مامیران، اثر این گیاه روی مسمومیت های کبدی و درمان سرطان

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.