سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آزادی اسارت آور

آزادی اسارت آور

با این آزادی افسار گسیخته که زن را به کالاتبدیل و او را وارد رقابت خطرناک خودآرایی و جلوه گری می‌کند اولین پیامد آن به هم خوردن امنیت روانی زن و به تبع آن مرد و خانواده است.

زیبایی موهبتی است که خداوند به انسان بخشیده است و از این نعمت الهی لذت می برد اما زمانی این نعمت به نقمت تبدیل می شود که در خدمت دیگران قرار بگیرد.

*حجابی که امنیت روانی می‌آورد

بررسی چگونگی ایجاد امنیت روانی درخانواده واجتماع

پرواضح است جامعه سالم پیش از آن که به آسایش نیاز داشته باشد، به امنیت روانی نیازمند است، زیرا در سایه امنیت و آرامش است که هر کار خرد و کلان شدنی و دست یافتنی است؛

*واژه امنیت روانی برای ما ناآشنا نیست

وقتی دغدغه شغلی را داریم و نمی‌دانیم فردا باز هم سر پست خود هستیم یا این‌که کس دیگری جایگزین ما خواهد شد، وقتی پس از یک روز کاری طاقت‌فرسا به منزل برمی‌گردیم و می‌خواهیم برای‌مان محیطی آرام و بی‌استرس در فضای خانه حکم‌فرما باشد، وقتی‌که… همه این‌ها مصادیق عینی و آشکار اهمیت نبود یا وجود امنیت روانی درجامعه است.

مساله‌ای که اگر برای هرکدام ازما نباشد دچار استرس و نگرانی می‌شویم که در رفتار و گفتارمان اثر می‌گذارد به همین‌خاطر قبل از هر چیز و هر کاری باید وجود و لزوم امنیت روانی را جدی بگیریم و ببینیم سرمنشا آن به کجا ختم می‌شود.

*خانواده کوچک‌ترین ومهم‌ترین هسته جامعه

لذا دراین گیرودار بلافاصله به یاد کوچک‌ترین ومهم‌ترین هسته جامعه یعنی خانواده می‌افتیم؛ مکانی که هر فرد ابتدا ازآن‌جا وارد جامعه بزرگتر می‌شود و هرگونه سلامت یا عدم سلامت فضای خانه و خانواده در بودن یانبودن امنیت روانی در فرد موثر است.

بیشتر بخوانید:

اهمیت حجاب و اثرات آن بر زندگی زنان+ فیلم

*کودکی امن در کنار مادر

همه ما دوران کودکی خود را پشت سر گذرانده‌ایم اگر تنها به کودکی خود و نقش مادر در تربیت‌مان بپردازیم به‌خوبی خواهیم دید که هیچ چیزی بالاتر از امنیت روانی وآسودگی خیالی نیست که درکنار مادر‌مان داشتیم هرچند پدر نیز تکیه‌گاه و مامنی قوی ومطمئن برای‌مان بود وبه عنوان حامی وتکیه‌گاه فرزندان به‌شمار می‌آمد، اما اوهم نیاز به امنیت‌خاطر ازسوی مادر داشت، زیرا با وجود مادرهمه چیز همیشه سرجای خودش بود حتی اگر نگاه هم روشنفکریانه‌ای داشته باشیم وبخواهیم پدر را جایگزین یا شریک مسوولیت‌های فردی و اجتماعی مادرکنیم بازهم اینجا نقش مادر پررنگ‌تر است و توانایی و قابلیت‌های او درمدیریت روانی وعاطفی خانواده بیشتر بود.

*دامن زن و معراج مرد

به همین‌خاطر است که حضرت روح‌الله (ره) گفته است از دامن زن، مرد به معراج می‌رود و سلامت و شقاوت یک جامعه به زنان آن جامعه بستگی دارد.

منبع: راهیافته

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعار «فلسطین آزاد» در آمریکا جرم شد، شاهکاری دیگر از بزرگ‌ترین مدعی آزادی بیان

از نحر تا بحر، فلسطین آزاد خواهد شد، از زمره مصداق‌های یهودستیزی در آمریکای خبیث

آزادی هزار و ۱۰۰ زندانی جرائم غیرعمد

سید اسدالله جولائی رئیس هیئت امنای ستاد دیه کشور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.