سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / نگرانی و وحشت جمهوری‌خواهان از نفوذ ایران در مراکز فرهنگی ایالات متحده

نگرانی و وحشت جمهوری‌خواهان از نفوذ ایران در مراکز فرهنگی ایالات متحده

رسانه فاکس، وابسته به جمهوری‌خواهان در گزارشی به نگرانی آن‌ها از نفوذ ایران در نهادهای فرهنگی و مساجد این کشور پرداخته است. گزارشی که نشان می‌دهد ایده انقلاب اسلامی در تعدادی از ایالات این کشور به وسیله مساجد و مراکز اسلامی در حال گسترش است.

فاکس‌نیوز رسانه جمهوری‌خواهان در گزارشی به نگرانی سیاست‌مداران این کشور از نفوذ جمهوری‌اسلامی ایران در مراکز فرهنگی و مساجد آمریکا پرداخته است. گزارشی که خبر از نفوذ ایده انقلاب‌ اسلامی در دل اصلی‌ترین دشمن آن یعنی آمریکا می‌دهد.

 جمهوری‌خواهان در نامه‌ای به سازمان امنیت ملی و ژنرال مریک گارلند درباره نفوذ ایران در سازمان‌های فرهنگی اسلامی  و مساجد آمریکا هشدار داده‌اند و مدعی شده‌اند آرمان‌های انقلاب اسلامی و امام‌خمینی (ره) در این کشور در حال تبلیغ و گسترش است.

جمهوری‌خواهان در این نامه به جزئیات زیادی اشاره کرده‌اند. در این نامه به صورت دقیق ایالاتی که در آن این مساجد و مراکز فرهنگی مشغول به کار هستند ذکر شده است. به گزارش فاکس‌نیوز در «مری‌لند»، «میشیگان»، «تگزاس» و «ویرجینیا» مساجد و مراکز شیعه به ایده انقلاب اسلامی در حال فعالیت هستند.

داگ لامبورن، نماینده کلورادو در مجلس آمریکا که نویسنده این نامه بوده است در گفتگوی خود با فاکس‌نیوز گفته است: «تلاش‌های رژیم ایران برای گسترش نفوذ در ایالات متحده در چندین مساجد و مراکز فرهنگی شیعیان در سراسر کشور سال‌هاست که در حال وقوع است. برای تبلیغ حکومت آیت الله از طریق سرودها و زیارتگاه ها».

او در بخش دیگر گفتگوی خود با فاکس ادامه می‌دهد: «یکی دیگر از مؤسسات به همین نام، در مرکز آموزش اسلامی (IEC) در هیوستون، ده‌ها کودک خردسال که از اعضای آن بودند به اجرای سرود «سلام فرمانده» پرداختند، سرودی جدید که توسط ایرانیان به طور گسترده تبلیغ شده است».

گاس بیلیراکیس دیگر نماینده جمهوری‌خواه که در این نامه امضای او نیز دیده می‌شود با فاکس‌نیوز گفتگو کرده است و گفته است: «تلاش‌های ایران برای اعمال نفوذ خود در نهادهای مذهبی و فرهنگی آمریکا چیزی است که باید همه را نگران کند. زمان آن فرا رسیده است که دولت ایالات متحده این فعالیت را جدی بگیرد».

نشانه‌های قابل توجه دیگری نیز از نفوذ ایده انقلاب اسلامی در قلب آمریکا دیده می‌شود. مرکز اسلامی دیگری در میشیگان مشغول به کار است از دهه ۹۰ میلادی تاکنون افراد زیادی را جذب اسلام شیعی و ایده‌های امام خمینی(ره) کرده است. تعدد مراکزی که در حال فعالیت در آمریکا هستند بنظر می‌رسد جمهوری‌خواهان را حسابی وحشت‌زده کرده است.

در مسجد دیگری نیز در ویرجینیا آمریکا اتفاقی افتاده است که توجه جمهوری‌خواهان را جلب کرده و به آن در نامه‌ای که تقدیم مجلس کرده‌اند دیده می‌شود. گویا بر دیوارهای این مسجد تصاویری از شهدای مدافع حرم، حاج قاسم سلیمانی، امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری دیده شده است و در این مسجد به مناسبت‌هایی همچون پیروزی انقلاب جشن برگزار می‌شود.

فاکس‌نیوز وحشت زده و از زبان کارشناسانش تقاضای برخورد قضایی و امنیتی با این مساجد و اماکن را می‌کند؛ درخواستی که اگرچه منافات زیادی با ادعای آزادی بیان این کشورها دارد ولی با توجه به مبانی ایده‌های انقلاب اسلامی و همچنین تعدد قابل توجه این مراکز در آمریکا طبیعی است. بنظر می‌رسد پیگیری این موضوع از سیاست‌های اصلی جمهوری‌خواهان آمریکا در سال‌های پیش رو خواهد بود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تفاوت ایران با آمریکا

پاورقی

رفتار آمریکا در قبال دانشجویان حقانیت موضع جمهوری اسلامی را نشان داد

رفتار خشونت‌آمیز آمریکا با«اعتراض بدون خشونت و تخریب» دانشجویان معترض به جنایات اسرائیل، دلیل دیگری بر اثبات موضع جمهوری اسلامی ایران در بدبینی به دولت آمریکا دانستند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.