سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / تکواندوی دانشجویان جهان؛ نشان طلا بر گردن کیانی، سلیمی نقره گرفت

تکواندوی دانشجویان جهان؛ نشان طلا بر گردن کیانی، سلیمی نقره گرفت

ناهید کیانی و آرین سلیمی در رقابت‌های تکواندوی دانشجویان جهان به ترتیب صاحب مدال‌های طلا و نقره شدند.

در ششمین روز از مسابقات تکواندو یونیورسیاد دانشجویان جهان در چنگدو چین؛ عرفان بزرگی و آرین سلیمی، ناهید کیانی و زهرا پوراسماعیل نمایندگان ایران به ترتیب در اوزان ۶۳- و ۸۷- کیلوگرم آقایان و ۵۳- و ۷۳- کیلوگرم بانوان به مصاف حریفان خود رفتند.

ناهید کیانی در وزن ۵۳- کیلوگرم بعد از یک دور استراحت، با دو پیروزی دو بر صفر «اروگشاوا» از ازبکستان و «ملینا» از آمریکا را شکست داد و راهی نیمه نهایی شد. وی در این مرحله هم در یک دیدار نفس گیر، «گو گیانگ» از کشور میزبان را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به دیدار نهایی راه یافت؛ حریف چینی کیانی دارنده نقره جهانی مکزیک و طلای آسیا ۲۰۲۲ و برنز گرنداسلم ۲۰۲۳ بود. کیانی در مرحله نهایی به مصاف «پو یا سو» از چین تایپه رفت و با یک نمایش بی نقص موفق شد او را با نتیجه ۲ بر صفر شکست دهد و صاحب مدال طلا شود.

آرین سلیمی در وزن ۸۷- کیلوگرم در ابتدا، «جان جیان» از چین تایپه و سپس «لوپیس» از اسپانیا را با نتایج قاطع ۲ بر صفر مغلوب کرد. آرین در نیمه نهایی به مصاف «بلیچ پاولینوویچ» از صربستان رفت و او را هم ۲ بر صفر شکست داد و فینالیست شد. ملی پوش کشورمان در دیدار نهایی رو در روی «منگ مینگ کوان» از چین قرار گرفت و با نتیجه ۲ بر یک شکست خورد و دومین مدال نقره تکواندو ایران در این مسابقات را به دست آورد.

عرفان بزرگی نماینده کشورمان در وزن ۶۳- کیلوگرم پس از شکست «انخجین» از مغولستان و «محمد جرفی» از الجزایر با نتایج ۲ بر صفر پا به مرحله یک چهارم نهایی گذاشت و در این مرحله مقابل «لیانگ یوشای» از چین دارنده نقره جهانی گوادالاخارا و نقره آسیا ۲۰۲۲ کره جنوبی قرار گرفت و با قبول شکست ۲ بر صفر از دور رقابت‌ها کنار رفت.

زهرا پوراسماعیل در وزن ۷۳- کیلوگرم در دور نخست مقابل «اوسرمن» از آمریکا نتیجه را ۲ بر صفر واگذار کرد و از گردونه رقابت‌ها کنار رفت.

به این ترتیب تیم ملی تکواندو ایران در بخش انفرادی کیوروگی، صاحب ۴ مدال طلا توسط مهدی حاجی موسایی، علیرضا حسین پور، میرهاشم حسینی و ناهید کیانی، ۲ مدال نقره توسط آناهیتا توکلی و آرین سلیمی و ۲ مدال برنز توسط مهران برخورداری و نرگس میرنوراللهی شد. همچنین تیم پومسه کشورمان هم ۴ مدال برنز در این مسابقات به دست آورد.

این مسابقات جمعه ۱۳ مرداد در بخش تیمی پیگیری می‌شود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

جهش ۲۸ درصدی طلای جهانی در ۶ ماه اخیر عامل کلیدی در افزایش قیمت‌ها در بازار طلا

طلا و سکه

هدیه طلایی مادران تهرانی به مادران و کودکان غزه

حمایت از فلسطین و مردم غزه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.