سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / جهاد تبیین باید برگرفته از معارف قرآن باشد

جهاد تبیین باید برگرفته از معارف قرآن باشد

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امر تبلیغ فقط به جامعه روحانیت اختصاص ندارد، گفت: جهاد تبیین باید برگرفته از معارف قرآن باشد.

حجت‌الاسلام محمد قمی درجمع فعالان قرآنی زنجانی گفت: تصویر عزاداری مردم زنجان گویای اهتمام و احترام مردم به قرآن و اهل بیت (ع) است و این جمعیت ارادت خود را به مکتب اسلام نشان می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه احترام به قرآن باید جلوه مشعشع و موقری داشته باشد، افزود: باید ظرفیت‌هایی فراهم شود که مردم بتوانند این احترام را به طُرق مختلف به نمایش بگذارند.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی، معرفت قرآنی و زندگی قرآنی باید در جامعه تعبیر و حاکم شود، اضافه کرد: بودجه‌های قرآنی اندک است و این مطالبه درستی است که در سطح کشور باید اهتمام به قرآن افزون‌تر شود.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی فرهنگی، دخالتی در امورمالی و توزیع اعتبار ندارد، افزود: مسائل مالی با سازمان برنامه و بودجه و هیئت دولت است.

حجت‌الاسلام قمی به تحلیل‌های سیستمی درست تأکید کرد و گفت: جذب نیرو‌ها در ادارات و سازمان‌ها مستلزم تأمین ساختمان، امکانات و سایر موارد است و اندک بودجه‌ها صرف نیروی انسانی می‌شود به همین منظور تلاش کردیم به سمت سبک‌سازی و چابک‌سازی سازمان برویم.

وی با اشاره به اینکه استان‌ها می‌توانند برای ترویج این فرهنگ، به نام هر شهید استان یک جلسه قرآنی داشته باشند، اضافه کرد: ظرفیت فرهنگی قرآنی استان زنجان این را می‌طلبد که جلسات خانگی قرآن بیشتر شود و در برخی مناطق برنامه‌هایی با عنوان هر مسجد یک پایگاه قرآنی تدارک دیده شده است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با تأکید بر اینکه اهتمام قرآنی در مسجد بیشتر شود، گفت: اصل جهاد تبیین توجه به رویکرد قرآنی و اسلام ناب است و نمی‌شود کسی بهره‌مندی از معارف قرآن نداشته باشد و جهاد تبیین کند.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ، مختص روحانیت نیست و یک شأن خاصی از آن به این قشر اختصاص دارد، افزود: در حوزه علمیه، تبلیغ و روحانیت مسئله شماره یک تبلیغ است، اما ماجرا در همین قشر خلاصه نمی‌شود و همه مردم باید مُبلغ اسلام باشند و در این تزکیه معرفتی، قرآن باید حاکم باشد.

حجت‌الاسلام قمی با بیان اینکه باید نوجوانان و بانوان را در امر قرآن جدی بگیرید، گفت: بروز روایت قرآنی در فضای رسانه کم است و باید بُعد رسانه‌ای زحمات فعالان قرآنی برجسته شود.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

تحسین رهبر انقلاب از برنامه تلاوت قاریان نوجوان در شبکه قرآن

برنامه تلاوت روزانه یک جزء از قرآن کریم توسط قاریان نوجوان مورد عنایت و قدردانی مقام معظم رهبری قرار گرفت.

پوستر/ عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

اندیشه قرآنی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.