سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / از سید حسن نصرالله تا یائیر لاپید همه از نابودی اسرائیل می‌گویند

از سید حسن نصرالله تا یائیر لاپید همه از نابودی اسرائیل می‌گویند

تصويب طرح جنجالي نتانياهو در كنست رژيم صهيونيستي باعث شده تا بسياري نابودي داخلي اين رژيم را پيش‌بيني كنند. «يائير لاپيد»، نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي تاكيد كرد كه اقدامات نتانياهو ما را به سمت يك نابودي داخلي مي‌كشاند.

آنچه اين روزها در تل‌آويو شاهد آن هستيم، صحنه تمام عيار از يك «جنگ داخلی» است. اين مسئله يك روند كوتاه‌مدت و گذرا نيست، بلكه جنگ داخلي تازه آغاز شده و پيش‌بيني مي‌شود كه اين درگيري طولاني مدت باشد. تحولات فعلي تل‌آويو را نمي‌توان اعتراض و تظاهرات مسالمت آميز ناميد، بلكه اعتراضات از مرحله تظاهرات خياباني عبور كرده و وارد فاز درگیری داخلی شده است. اردوكشي‌هاي سياسي احزاب متخاصم عليه هم در حال شکل‌گیری است و گروه‌هاي سياسي در تل‌آويو مشغول آرايش جنگي و سنگربندي در برابر هم هستند. بزرگراه‌هاي اصلي تل‌آويو مسدود شده و به‌جاي عبور ماشين‌ها، گروه‌هاي مختلف معترضان، خيابان‌ها و بزرگراه‌ها را به‌اشغال خود درآورده‌اند. تصاوير متعددي از پليس‌هاي اسب‌سوار وجود دارد كه خشمگينانه به دل جميعت مي‌زنند. ضرب و شتم معترضان با باتوم، استفاده از گازهاي‌اشك آور و ماشين‌هاي آب‌پاش در برابر شهروندان حكايت از آن دارد كه در تل‌آويو جنگ داخلي آغاز شده است.

اگرچه شهروندان صهيونيست از هفت ماه پيش عليه لايحه جنجالي نتانياهو براي تغيير قوانين قضايي دست به تظاهرات و اعتراض زده بودند، اما اين لايحه سرانجام روز دوشنبه در ميان سيلي از مخالفت‌ها و اعتراضات در كنست از سوي نمايندگان تندرو به تصويب رسيد. همين مسئله باعث شد تا تل‌آويو وضعيت جهنمی‌به خود بگيرد. اعتراضات بامداد سه‌شنبه آن‌قدر در تل‌آويو شدت گرفته بود كه در ساعات نيمه‌شب، یک افسر امنیتی با معترضان درگیر شد و اقدام به شلیک تیر هوایی کرد.

گزارش‌ها نشان مي‌دهد كه تا روشنايي هوا معترضان خيابان‌ها را در دست داشتند و از مواضع خود عقب‌نشيني نكردند. در ميان اين آشفتگي‌ها يك ماشين كاميونت، جمعيتي از معترضان را زيرگرفت كه بر اثر اين حادثه سه معترض زخمي شدند. حال دو نفر از مجروحان اين حادثه وخيم اعلام شده است. همزمان در ساعات آخر شب، شبکه 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که پلیس کنترل اوضاع را در خیابان ایالون در تل‌آویو از دست داده و معترضان بار دیگر آن را بستند. زخمي شدن 10 پليس و بازداشت 25 نفر در اعتراضات روز سه‌شنبه تصوير روشني از يك جنگ داخلي است. نظرسنجي ‌‌هاآرتص ميزان مخالفت با لايحه جنجالي نتانياهو را تا 60 درصد اعلام كرده، اما با وجود اين مخالفت گسترده، اين لايحه جنجالي در پارلمان رژيم صهيونيستي موسوم به كنست به تصويب رسيد. تصويب لايحه‌اي كه مخالفت 60 درصدي را با خود دارد، باعث نااميدي ساكنان رژيم صهيونيستي از مجلس قانون‌گذاري و يا همان كنست شده است. از اين رو شهروندان صهيونيستي بعد از اين به‌دنبال خواسته‌هاي خود در كف خيابان‌ها هستند. كف خيابان همان جايي است كه اكنون جنگ داخلي صهيونيست‌ها در آنجا جريان دارد. «ایهود اولمرت»، نخست‌وزیر اسبق رژیم صهیونیستی نيز در گفت‌وگو با شبکه 4 تلویزیون انگلیس با تائيد شروع جنگ داخلي تاكيد كرد كه ما به سمت جنگی داخلی پیش می‌رویم. اولمرت در پاسخ به سؤال مجری که آیا شما واقعا به جنگ داخلی‌اشاره مي‌كنيد، تصریح کرد که بله، منظور من تمرد و نافرمانی مدنی با تمامی پیامدهای احتمالی آن بر ثبات دولت و قدرت آن برای انجام وظایف خود و فرمانبرداری بخش وسیعی از اسرائیلی‌ها از دولتی است که آن را غیرقانونی و نامشروع می‌دانند.

اسرائيل در حال نابودي است

همزمان با درگيري‌ها در تل‌آويو پس از تصويب لايحه نتانياهو، هشدارهاي بسياري در خارج و داخل رژيم صهيونيستي درباره نابودي اين رژيم اعلام شد. «سيد حسن نصرالله»، دبیرکل حزب‌الله لبنان در سخناني، روز تصویب اصلاحات قضایی را بدترین روز براي رژیم صهيونيستي دانست و گفت که این حوادث موجب نابودی صهیونیست‌ها خواهد شد. همچنين «يائير لاپيد»، نخست وزير پيشين رژيم صهيونيستي در سخناني با اعلام فراخوان براي اعتصاب سراسري تاكيد كرد كه اقدامات نتانياهو ما را به سمت يك نابودي داخلي مي‌كشاند. «پاردو»، رئيس سابق موساد نيز با اعلام ناباوري از تحولات تل‌آويو گفت: «حرفی ندارم. واقعا باور نمی‌کنم که به این‌جا رسیده باشيم.» اين هشدارها به‌ويژه با توجه به شدت گرفتن درگيري‌‎هاي داخلي در تل‌آويو اعلام شده است. جناح راست و افراطي كه اكنون قدرت را از طريق ائتلاف با نتانياهو در دست دارد، بر گروه‌هاي مذهبی تندرو مانند حریدي‌ها متكي هستند و اين گروه‌ها بدنبال وارد كردن اصول افراطي مذهبي در جامعه هستند. اصولي مانند جداسازي نژادي بيمارستان‌‌ها براساس قوميت عربي-يهودي و يا اجباري كردن نوع پوشش مذهبي در برخي مجامع عمومي. اجراي اين اهداف به معناي پايان يافتن دموكراسي ادعايي و ظاهري در تل‌آويو خواهد بود.

 جنگ فرسایشی در تل‌آويو آغاز شد

هشدارهاي زياد ديگري نيز وجود دارد كه معتقدند تل‌آويو وارد گردونه جنگ فرسایشی شده است. پایگاه خبری وای نت در گزارشي تحلیلی نوشته است: «از این پس مورخان خواهند نوشت که چگونه اسرائیل وارد چاله حماقت شد، امروز همه مردم به طور مستقیم به چشم دیدند که چگونه افراطیون اسرائیل را در سایه حضور یک مرد ترسو ربوده و با خود بردند.» نویسنده این گزارش سپس مي‌نويسد كه نخست‌وزیر در بدترین شرایط بی‌مبالاتی امنیتی قرار دارد، او حتی به خود زحمت برگزاری نشست کابینه امنیتی را هم نداد تا حداقل شرایط ارتش و نیروهای ذخیره را جویا شود. در بخش دیگری از گزارش وای نت تاکید شده است: «بسیاری از (مهاجران صهیونیست) امروز در شرایط یاس و افسردگی عمیق قرار گرفته‌اند، اما باید به آنها بگوییم که جنگ برای بازپس‌گیری دموکراسی و طولانی و مملو از فراز و نشیب است، این پایان راه نیست بلکه ابتدای آن است، باید جنگید، ما در اول راه یک جنگ فرسایشی برای دموکراسی اسرائیل هستیم.»

روز سياه همراه با احتمال كودتا

تصويب لايحه جنجالي نتانياهو آن‌قدر براي صهيونيست‌ها خبر بدي بود كه روز سه‌شنبه صفحه نخست روزنامه‌های عبری زبان در اعتراض به تصویب اين لايحه با رنگ تمام سیاه منتشر شد. روزنامه‌های‌هاآرتص، یدیعوت آحارونوت، اسرائیل الیوم و کلکلیست، با انتشار صفحات نخست خود به رنگ سیاه، این‌طور نوشتند:«روز سیاه در اسرائیل». همچنين يك روز پس از تصويب طرح جنجالي نتانياهو در كنست، ارزش سهام در بورس رژیم اسرائیل به شدت سقوط كرد و فعاليت بورس متوقف و تعطيل شد. از سوي ديگر، نارضايتي‌هاي گسترده در ميان نظاميان باعث شده تا برخي منابع صهيونيست پيش‌بيني وقوع كودتاي ارتش را داشته باشند. «محمد وتد» رئیس‌دانشکده حقوق شهر صفد در اراضی‌اشغالی و تحلیلگر پژوهشگاه امنیت رژیم صهیونیستی در گفت‌وگو با شبكه آي24 كودتاي نظامي را محتمل ارزيابي كرده و هشدار داده است: «من وقوع یک کودتای نظامی علیه کابینه بنیامین نتانیاهو را بعد از تصویب لایحه جنجالی اصلاحات قضائی، محتمل می‌دانم.» به گفته اين كارشناس عبري زبان، اگر دادگاه عالی تل‌آويو مصوبه پارلمان را مبنی بر محدود کردن اختیارات این دادگاه، رد کند و در صورت درگیری و تنش میان دستگاه قضا و پارلمان، وقوع این کودتا بعید نیست. اين در حالي است كه همزمان

 با زمزمه‌ها درباره تحركات فزاينده نظاميان، نتانیاهو  در سخنرانی تلویزیونی گفته است كه نظامیان از سیاست به‌دور باشند.

جنايت در نابلس

همزمان با درگيري‌ها در تل‌آويو، نظاميان صهيونيست براي انحراف افكارعمومي به شهر نابلس در كرانه باختري هجوم آوردند. منابع محلی فلسطینی اعلام کردند که نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی بامداد سه شنبه به شهر نابلس یورش برده و یک دستگاه خودرو را به گلوله بستند که طی آن 3 جوان فلسطینی به شهادت رسیدند.  رسانه‌های عبری‌زبان گزارش دادند که این سه فلسطینی در جریان درگیری مسلحانه با نیروهای‌اشغالگر در منطقه «جبل جرزیم»‌در شهر نابلس به شهادت رسیدند. وزارت بهداشت فلسطین هویت ۳ جوان فلسطینی شهيد در نابلس را «سعد ماهر الخراز»، «منتصر سلامه» و «نور العارضه» اعلام كرد.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

قیام 200 دانشگاه آمریکا علیه جنایات اسرائیل 

حداقل 200 دانشگاه آمریکا در کنار دانشجویان دانشگاه‌های فرانسه، استرالیا، انگلیس و کانادا در اعتراض به جنایات هولناک رژیم صهیونیستی در غزه

سنای آمریکا بسته کمک ۹۵ میلیارد دلاری به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد

کمک ۹۵ میلیارد دلاری سنا،

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.