سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / تحویل ۱۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان

تحویل ۱۴۷ هزار واحد نهضت ملی مسکن به متقاضیان

رئیس‌ بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با‌ اشاره به اینکه ۴۵۵ هزار واحد طرح نهضت ملی مسکن توسط این بنیاد احداث می‌شود، از تحویل ۱۴۷ هزار واحد به متقاضیان در سراسر کشور خبر داد.

بر اساس اعلام وزارت راه و شهر‌سازی، اکبر نیکزاد با‌ اشاره به اینکه از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۴۵۵ هزار واحد در شهرها و روستاهای سراسر کشور آغاز شد،‌ افزود: از این تعداد ۱۴۷ هزار واحد در شهرها و روستاها تکمیل و به مردم تحویل داده شده است.

وی واحدهای در دست اجرا توسط بنیاد را ۳۰۸ هزار واحد عنوان کرد و ادامه داد: از تعداد واحدهای مسکونی نهضت ملی مسکن در حال اجرا توسط بنیاد مسکن، ۱۵۰ هزار واحد در شهرها و ۱۵۸ هزار واحد در روستاها واقع است.

پرداخت 200 هزار وام مسکن روستایی

رئیس ‌بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت با توجه به اینکه افزایش مبلغ تسهیلات نو‌سازی مسکن روستایی از 100 به 200 میلیون تومان از آذرماه اجرایی شد 200 هزار متقاضی تا پایان خرداد به بانک‌ها معرفی شدند و وام خود را دریافت کردند. همه متقاضیانی هم که مشمول دریافت متمم صد میلیون تومانی وام بودند به بانک‌ها معرفی شدند.

نیکزاد افزود: پرداخت وام به متقاضیانی که در سال جدید تشکیل پرونده داده‌اند هنوز آغاز نشده و 50 هزار پرونده آماده معرفی به بانک‌هاست. امیدوارم با اقدام سازمان برنامه و بودجه، به‌زودی پرداخت تسهیلات نو‌سازی مسکن روستایی سال 1402 آغاز شود.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی استان‌ها فصل سرما زودتر آغاز می‌شود مردم با هماهنگی بنیاد مسکن، پی‌کنی واحد‌ها را شروع کرده‌اند تا پرداخت تسهیلات آغاز شود. سقف مبلغ وام مسکن روستایی در سال جاری همان 200 میلیون تومان است و این مبلغ، امسال افزایش نمی‌یابد.

گفتنی است، افزایش مبلغ وام مسکن روستایی از 100 به 200 میلیون تومان، 24 آبان 1400 در جلسه شورای عالی مسکن آغاز شد؛ اما پرداخت آن با بیش از یک سال تاخیر، از آذر 1401 آغاز شد. بنیاد مسکن تعهد کرده است تا یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد مسکن نهضت ملی را در شهرها و روستاها اجرایی کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

واگذاری بیش از ۳۳ هزار مسکن با دستور رئیس جمهور

۳۳ هزار و ۶۸۳ مسکن در ۳۱ استان کشور به مددجویان کمیته امداد امام خمینی، واگذار شد.

واکنش شهید علی صیاد شیرازی نسبت به کاری که پنهانی انجام شد

امیر سپهبد شهید علی صیاد شیرازی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.