سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اعتراف جانانه روزنامه اصلاح طلب درباره ریشه مشکلات اقتصادی/ ضربه محکم روزنامه کرباسچی به دولت روحانی

اعتراف جانانه روزنامه اصلاح طلب درباره ریشه مشکلات اقتصادی/ ضربه محکم روزنامه کرباسچی به دولت روحانی

سخنان رهبر انقلاب، چهره اصلاح طلبان و طرفداران دولت روحانی را پر چین و چروک و اخم آلود کرد اما حالا روزنامه اصلاح طلب اعتراف می کند که درست فقر از شروع دولت روحانی آغاز شده است.

اصلاح طلبان در فضای تبلیغاتی که علیه دولت سیزدهم به راه انداخته‌اند همواره از علل مشکلات اقتصادی امروز که بی عملی و قصور مدیریتی دولت‌های روحانی است، فاکتور گرفته و به راحتی از آن عبور می کنند. از جمله همین افراد «عبدالناصر همتی» رئیس کل بانک مرکزی در دولت روحانی بود که بالا رفتن نرخ دلار در زمانی که وی زمام امور در این عرصه را در دست داشت، به اوج خود رسید. حالا همین فرد منتقد اقتصادی وضعیت امروز کشور که خود وی در آن نقش داشته شده است.

اصلاح طلبان و اعتدالیون هیچگاه زیر بار این مشکلاتی که امروز دولت سیزدهم میراث دار آن است، نرفتند اما حالا روزنامه هم میهن که با حمایت «غلامحسین کرباسچی» از اصلاح طلبان حامی روحانی منتشر می‌شود، شاید در یک گاف بزرگ به موضوع تخریب‌های هشت ساله دولت روحانی اعتراف می‌کند.

این روزنامه در تیتر یک امروز خود با عنوان «روند 10 ساله افزایش فقر» به نوعی خواسته تا دولت مستقر را در مظان اتهام قرار دهد اما همانطور که مشخص است کفه ترازو این 10 سال قطعا در دولت‌های قبل که «حسن روحانی»‌ سکاندار آن بوده است و هشت سال قوه مجریه کشور را در اختیار داشته، سنگینی می‌کند. دو سالی نیز که دولت آیت الله رئیسی زمام امور اجرایی کشور را در دست داشته است، با مشکلات عدیده از تلنبار شدن کارها و پروژه‌ها دولت قبل و چالش حل این موارد روبرو بوده تا جایی که تنها در یک فقره از این مشکلات ذخایر کالاهای اساسی کشور در زمانی که دولت سیزدهم روی کار آمده است،‌ خالی بوده و دولت در این عرصه برای بهبود وضعیت کشور تلاش کرده است.

هر چند که اگر در حوزه فقر یکی از اساسی ترین موارد را در نظر بگیرم که هزینه آن در سبد خانوارها بسیار سنگینی می کند، به موضوع مسکن می رسیم. مسکنی که در دولت روحانی با سیاست ضد انبوه سازی «مسکن مهر» به طور کلی متوقف شد تا جایی که «سید عباس آخوندی» وزیر وقت دولت روحانی در پایان کار خود با افتخار به این موضوع که حتی یک واحد مسکن مهر را افتتاح نکرده است، ساختمان وزارت راه و شهرسازی را ترک گفت.

این ناکارآمدی تا جایی بوده است که رهبر معظم انقلاب نیز در سخنرانی‌های مختلف بیان فرمودند که در دهه نود کشور اقتصاد خوبی نداشته است. این سخنان رهبر انقلاب، چهره اصلاح طلبان و طرفداران دولت روحانی را پر چین و چروک و اخم آلود کرد اما حالا روزنامه اصلاح طلب اعتراف می کند که درست فقر از شروع دولت روحانی آغاز شده است و روند آن در هشت ساله دولت وی شدت گرفته و حالا دولت رئیسی نیز با چالش‌هایی که دولت روحانی ایجاد کرده است، دست و پنجه نرم می کند و به قول کارشناسان دولت روحانی زمین کار دولت رئیسی را مین گذاری کرد و ترکیدن هر یک از این مین که که مسکن یکی از این موارد است بیشتر کشور را با مشکلات روبرو می‎کند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حسن روحانی انیمیشن سازان را بدبخت کرد

انتقاد بهرام عظیمی در برنامه برمودا از حسن روحانی

سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم از مجموع ۸ سال دولت روحانی فراتر رفت

احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.