سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / بحران زن در ارتش اصلی «زن،زندگی،آزادی»!

بحران زن در ارتش اصلی «زن،زندگی،آزادی»!

موضوع آزار جنسی زنان در ارتش آمریکا بار دیگر تبدیل به موضوع روز رسانه‌های آمریکایی شده است. اتفاقی از افشاگری اعضای آن شروع شده و امروز موارد زیادی از آزار جنسی در ارتش آمریکا در حال کشف است.

مجله شارپ که مجله‌ای تخصصی در حوزه نظامی و دفاعی محسوب می‌شود، جلد صفحه نخست خود را به تصویر یک سرباز زن اختصاص داده است. زنی که از تعرضات جنسی گسترده در ارتش آمریکا پرده برداشته است و دست به روایت‌ کردن آن زده است. این اما اولین باری نیست که آزار جنسی سربازان زن ارتش آمریکا نقل محفل رسانه‌ها می‌شود.

 اردیبهشت امسال، رسانه «یو اس آ تودی» در مصاحبه‌ای با یکی از افسران زن نیروی هوایی آمریکا به این مسئله پرداخت. «لارن کینگ» زنی که به گفته خودش همواره آرزوی خدمت در نیروی هوایی آمریکا را داشت. این روزها از این بخش خارج شده است و برای تحقق حقوق زنان مورد تعرض گرفته ارتش آمریکا تلاش می‌کند.

کینگ بارها در ارتش آمریکا مورد تعرض قرار گرفته است. نخستین بار به گفته وی در همان دوران آموزشی‌اش بود که توسط فرمانده آن بخش هنگامی که در حال دیدن آکادمی بوده است مورد تعرض قرار می‌گیرد. او در این باره می‌گوید: «من همیشه‌ آرزوی پیوستن به ارتش آمریکا را داشتم اما اکنون این رویا دیگر برایم ارزشی ندارد. این اتفاقات تاثیرات بدی روی من گذاشته است. نه تنها رویایم را فراموش کردم بلکه انسانی جامعه گریز و انزوا طلب نیز شده‌ام».

او اعلام کرد اکنون از ارتش خارج شده است تمام زمان را برای دفاع از حقوق این زنان صرف خواهد کرد. او گفت تا کنون به ۵ ایالت و مقرهای آموزشی آن سر زده است و به زود به کلورادو و تنسی نیز سفر می‌کند تا موارد مشابه را پیدا کند و پرونده تشکیل دهد. البته پیش از این نیز رسوایی‌های جنسی این چنین تجربه شده است.

در دسامبر سال ۲۰۲۱،‌ جاستین زیمرمن یکی از فرماندهان نیروی هوایی آمریکا به جرم تعرض جنسی محکوم شد. او که تحت تاثیر الکل بوده، کودکی شش ساله را مورد آزار و اذیت قرار داده بود. زیمرمن به شش سال حبس و خلع درجه محکوم شد. اما تنها چالش ارتش آمریکا در مواجهه با تعرضات جنسی اینگونه پرونده‌ها نیستند، بلکه پرونده‌هایی هستند که درون ساختار ارتش رخ می‌دهند.

اتفاق دیگری که باعث ضربه خوردن ارتش از اینگونه پرونده‌ها شده است، افت محبوبیت و مقبولیت ارتش نزد سربازان و کارمندان آن شده است. در نظرسنجی‌هایی که اخیرا با حفظ ناشناس بودن انجام شده است، تنها ۵۹درصد زنان و ۷۶درصد مردان در ارتش احساس امنیت می‌کنند. عددی که با توجه به اینکه از اعضای ارتش نظرسنجی شده است، رقمی غیرقابل قبول و بحرانی خصوصا در بخش زنان است.

اینگونه اتفاقا همچنین ضربه بزرگی به خانواده‌ها می‌زند و موجب طلاق بسیاری از اعضای ارتش شده است. طبق تحقیقاتی که توسط موسسه «رند» در سال ۲۰۱۴ انجام شده است؛ ۲۰۰۰طلاق ثبت شده مستقیما به جرائم مربوط به تعرض ارتباط داشته است و ۸۰۰۰ مورد دیگر نیز از تبعات وقوع این جرم تاثیر پذیرفتند».

لارن کینگ در بخش آخر صحبت‌هایش اشاره می‌کند اصلی‌‌ترین چالش در این زمینه عدم برخورد با خاطیان اینگونه پرونده‌ها است. او اعلام کرد تنها در سال ۲۰۲۲، ۳۶هزار مورد تعرض جنسی در ارتش آمریکا شناسایی شده است. از این میزان تنها ۹۰۰۰ مورد منجر به تشکیل پرونده شده و رقم عجیب‌تر تنها در ۲۷۰۰مورد برخورد قانونی با خاطیان صورت گرفته است.

بحران «زن» در ارتش اصلی زن، زندگی،آزادی

اوضاع تعرضات جنسی در ارتش آمریکا بنظر وخیم می‌آید. آنقدر وخیم که هر از گاهی رسانه‌ها منتظر پرونده‌های تکان دهنده از آن هستند. پس از افشاگری‌های لارن کینگ، این مسئله اهمیت بیشتری یافته است و اکنون مجله دفاعی-نظامی شارپ نیز عکس صفحه اصلی خود را به این مشکل در ارتش آمریکا اختصاص داده است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی

ارتش یمن حمله پهپادی

لگدمال شدن آزادی در کشورهای مدعی حقوق بشر

زلفی گلوزیر علوم، تحقیقات و فناوری

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.