سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / درمان‌های ساده / عضله سازی بدون نیاز به وزنه‌های سنگین

عضله سازی بدون نیاز به وزنه‌های سنگین

بسیاری از مردم با هدف عضله سازی و تقویت ماهیچه‌های خود رو به ورزش بدنسازی آورده وزنه‌های سنگین استفاده می‌کنند در حالی که مطالعه جدید نشان می‌دهد، این خودِ عمل و سازگاری است که نتیجه می‌دهد نه میزان سنگینی آن.

، نتایج یکی مطالعه جدید نشان می‌دهد: وزنه زدن به طور منظم باعث افزایش قدرت فرد و ساخت عضله می‌شود و مهم نیست که این وزنه‌ها سنگین یا سبک باشند.

به گفته حرکت شناسان دانشگاه مک مستر در کانادا که طی تحقیقات خود وزن، فرکانس و ثبات را گروهی از ورزشکاران بررسی کردند، همه اشکال تمرین های مقاومتی، از جمله تمرین های بدون وزنه و کمک از وزن بدن خود ورزشکار مانند پلانک، لانژ و شنا رفتن، مفید هستند.

استوارت فیلیپس، استاد حرکت شناسی، که این مطالعه را با تیمی از دانشجویان خود انجام داد، در این مورد گفت: تعدادی از عوامل و ترکیبات متعددی وجود دارد که باید هنگام ایجاد یک برنامه وزنه برداری برای به حداکثر رساندن قدرت و رشد عضلانی در نظر گرفت. این یک بحث قدیمی بین ورزشکاران و مربیان قدرت و آمادگی است و همه دوست دارند بدانند که چه ترکیبی منجر به بهترین دستاورد‌ها می‌شود؟

برای این مطالعه، محققان ۱۹۲ پژوهش مختلف را بررسی کردند که در مجموع بیش از ۵ هزار نفر را شامل می‌شد. این کار سال‌ها تمرکز روی سه متغیر تمرین مقاومتی را در بر می‌گیرد: این متغیر‌ها عبارتند از:

چقدر وزنه بلند می‌کنید؟

زمان وزنه زدن شما چقدر است؟

چند بار این عمل را تکرار می‌کنید؟

متخصصان تناسب اندام می‌گویند که بلند کردن سنگین‌ترین وزنه‌ها سه تا پنج بار بهترین راه برای افزایش قدرت است و استفاده از وزنه‌هایی که یک فرد می‌تواند هشت تا ۱۰ بار بلند کند برای ساختن اندازه عضلات بهترین است.

گفتنی است بسیاری از محققان دهه گذشته را صرف این ایده کرده اند که وزنه‌های سنگین‌تر بهتر است. در حالی که تحقیقات قبلی دستاورد‌های قابل توجهی از بلند کردن وزنه‌های سبک‌تر برای ۲۰ الی ۳۰ بار تا رسیدن به نقطه خستگی پیدا کرده است.

در این بررسی، محققان دریافتند:

بلند کردن وزنه‌های سنگین‌تر بهترین راه برای افزایش قدرت است. با این حال، برای به حداکثر رساندن اندازه عضلات، وزن، کمتر از تکرار‌ها اهمیت داشت.

دکتر کوریر از دیگر محققان این تیم مطالعاتی در این رابطه گفت: تحلیل ما نشان می‌دهد که هر نسخه تمرین مقاومتی منجر به افزایش قدرت و توده عضلانی می‌شود.

نسخه‌های پیچیده برای افزایش قدرت و عضله کافی، اما غیر ضروری هستند.

در این مسیر برنامه‌های ساده بسیار موثر هستند و مهمترین نتیجه این است که افراد می‌توانند از هر برنامه وزنه برداری بهره‌مند شوند.

اگر نمی‌دانید چگونه برنامه ورزشی را شروع کنید و چگونه به جلو بروید، نیازی به پیچیده کردن موضوع نیست و برنامه‌های ساده نیز می‌تواند تاثیری به سزا در افزایش سطح عضلات شما داشته باشند.

محققان این یافته‌ها را خبری خوب برای افرادی می‌دانند که علاقه‌مند به افزایش قدرت و حفظ عضلات هستند. این

تمرینات ساده به جلوگیری از آسیب، به حداکثر رساندن تحرک و بهینه سازی متابولیسم کمک می‌کند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

ضربه سنگین وزارت اطلاعات به شبکه‌ گسترده‌ تروریستی صهیونیستی در ۴ استان

نیرو‌های عملیاتی وزارت اطلاعات موفق شدند به عناصر دیگری از شبکه‌ گسترده‌ تروریستی صهیونیستی در ۴ استان کشور ضربات سنگینی را وارد کنند.

پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان؛ قهرمان ایرانی پارالمپیک ۲ طلا گرفت

روح‌الله رستمی دو طلای دیگر به نام ایران در رقابت‌های پاراوزنه‌برداری قهرمانی جهان ثبت کرد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.