سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / آزار جنسی کارمند چشم و دل سیر بی‌بی‌سی فارسی!

آزار جنسی کارمند چشم و دل سیر بی‌بی‌سی فارسی!

در روزهای گذشته خبری پیرامون سو استفاده جنسی یکی از مجری‌های معروف بی‌بی‌سی از دختری نوجوان مطرح شد. خبری که باعث واکنش‌های شدید اهالی رسانه و سیاست انگلستان شد.

دو روز پیش خبری منتشر شد که تعجب و واکنش اهالی رسانه در سرتاسر جهان را برانگیخت. عنوان خبر اینچنین بود:« مجری معروف بی‌بی‌سی، برای دریافت تصاویر جنسی از یک نوجوان پول پرداخت می‌کرد». این موضوع واکنش‌های زیادی را به همراه داشت و بسیاری دلیل این موضوع را در ناتوانی سازمان‌های رسمی انگلیس برای تایید صلاحیت افراد می‌دانستند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که این مجری از معروف‌ترین مجری‌های این شبکه است؛ زیرا برخی آگاهان از این جرم به عنوان سواستفاده از شهرت و قدرت نیز یاد کرده‌اند. مدیریت بی‌بی‌سی اعلام کرده است که این فرد تا مدت زیادی روی آنتن نخواهد رفت اما به طور رسمی اعلام نکرده است که قصد تعلیق وی را دارد. این واکنش بی‌بی‌سی اما به مذاق بسیاری از چهره‌های سیاسی انگلیس خوش نیامده است.

شبکه بی‌بی‌سی ماجرا را در بیانیه‌ای روایت کرده است. در بخشی از این بیانیه آمده است:« این سازمان برای اولین بار در ماه مه از شکایتی مطلع شد. اتهامات تازه‌ای در روز پنجشنبه وارد شد که ماهیت متفاوتی داشت و علاوه بر پرس و جوهای خودمان، طبق پروتکل هایمان با مقامات خارج از بی‌بی‌سی نیز در تماس بوده ایم».  در بخش دیگر اما تکمیل شده است که اتهامات جدید به تازگی به اطلاع آن‌ها رسیده است. در واقع بسیاری این نوع پاسخگویی را نشان از از وضعیتی می‌دانند که بی‌بی‎‌سی دیگر توان فرار از این موضوع را نداشته است.

فعالین سیاسی انگلیس اما از نحوه پاسخگویی شبکه بی‌بی‌سی بسیار ناراضی هستند. پریتی پتل، وزیر کشور سابق بریتانیا و نماینده محافظه‌کار واکنش بی‌بی‌سی را به پرونده مطرح شده «خنده‌دار» توصیف کرد. راشل ریوزنیز که نماینده حزب کارگر در مجلس است هم روز یکشنبه در گفتگو با شبکه «اسکای‌نیوز» از روند نظارت بر بخش‌های مختلف بی‌بی‌سی انتقاد کرد. این واکنش‌ها احتمال در دردسر افتادن بی‌بی‌سی را بیشتر می‌کند. از یک سو این شبکه پاسخگویی مناسبی نداشته است و از سوی دیگر مجری احتمالا از قدرت و نفوذ خود سو استفاده کرده است زیرا روایت‌ها حاکی از آن است که وی 35هزار دلار برای این عکس‌ها پرداخت کرده است.

ریشه این رسوایی‌ها و مفاسد جنسی در چیست؟

رسوایی‌های جنسی در زمانی نه چندان دور تابویی بسیار جدی بود و هر سازمانی اگر با چنین موضوعی مواجه می‌شد اعتبار خود را از دست رفته می‌دانست. امروز اما تبدیل به موضوعی عادی شده است. کسی فکرش را نمی‌کرد زمانی که رسوای جنسی بیا کلینتون؛ رئیس جمهور آمریکا را با بحران رو به رو کرد امروز اینجور پرونده‌ها انقدر کم اهمیت و در حاشیه باشند.

البته گاهی اوقات اتهامات جنسی تبدیل به ابزار سیاسی برای جریان‌هایی خاص می‌شود؛ مشابه آنچه در حرکت «می‌تو» مشاهده شد. ادعایی با اتهامات جنسی توانستند بسیاری از چهره‌های هنری و سیاسی را به حاشیه ببرند؛ بدون اینکه بسیاری از اتهامات ثابت شوند. بنظر می‌رسد بی‌بند و باری جنسی که در کشورهای غربی دهه‌هاست در حال افزایش است اتفاقات این چنینی بیشتری را نیز رقم بزند زیرا بسیاری از معیارهای بدوی در رعایت اخلاق در مسائل جنسی از بین رفته است.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خواص بی نظیر و معجزه های برگ سیر

سیر ساقه های سبز رنگ نازک و خوش رنگی هستند که از پیاز سیر رشد می کنند

شعر فارسی، رسانه کم‌نظیر و قدرتمند در دوران جنگ رسانه‌ای

شعر و ادب فارسی به عنوان رسانه‌ای قدرتمند و اثرگذار و نافذ به بهترین وجه استفاده شود و پیام‌های دینی، تمدنی، ایرانی‌گری و ایستادگی و شجاعت به افکار عمومی دنیا منتقل شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.