سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / اعتصابات سراسری بخش راه آهن و فرودگاه‌ها در ایتالیا کلید خورد

اعتصابات سراسری بخش راه آهن و فرودگاه‌ها در ایتالیا کلید خورد

رسانه‌ها از فراخوان اتحادیه‌های کارگری در ایتالیا برای برگزای اعتصابات سراسری بخش راه آهن و فرودگاه‌های این کشور اروپایی خبر دادند.

 رسانه‌ها روز یکشنبه از اعتصابات سراسری کارکنان خدمات راه آهن و فرودگاه‌ها در ایتالیا در روزهای آتی خبر دادند.

خبرگزاری «آناتولی» به نقل از خبرگزاری «آنسا» گزارش کرد که با فراخوان اتحادیه‌های کارگری اعتصاب ۲۴ ساعته بخش راه آهن ایتالیا از روز پنجشنبه آغاز خواهد شد. کارکنان بخش‌های قطارهای سرعتی بین شهرهای بزرگ و همچنین قطارهای بین شهری و منطقه‌ای در این اعتصاب مشارکت دارند. علت این اعتصاب‌ها تقاضا برای افزایش دستمزد همزمان با تورم در این کشور است.

قرار است کارگران خدمات زمینی فرودگاه‌های سراسر کشور نیز اعتصاب ۸ ساعته‌ای برگزار کنند. پیش بینی می‌شود بخش حمل و نقل و مسافران به طور قابل توجهی تحت تاثیر این اعتصابات قرار گیرند. این اعتصابات در حالی برگزار می‌شود  که ایتالیا چهارمین اقتصاد بزرگ اروپا را دارد. میزان تورم در ایتالیا در سال ۲۰۲۲ به ۸ در صد رسید و این باعت شد که بسیاری از ایتالیایی‌ها نگران افزایش هزینه‌های زندگی خود باشند.به گفته اقتصاددانان، انتظار می‌رود تورم در ایتالیا در  سال ۲۰۲۳  از ۸ درصد به ۶.۸ درصد کاهش یابد.

چندی قبل نیز «ایتا ارویز» (شرکت هوایی دولتی ایتالیا) ر از لغو ده‌ها پرواز خود به دلیل اعتصاب شاغلان این بخش خبر داد. این شرکت اعلام کردکه ۴۲ پرواز داخلی به دلیل اعتصاب سراسری کارگران بخش خطوط هوایی لغو کرد. کارکنان بخش صنعت هوایی ایتالیا برای جبران نسبی تورم بالای امسال تقاضای افزایش حقوق دارند.

پیشتر، شرکت لوفت‌هانزای آلمان اعلام کرده بود که بیش از هزار پرواز خود را در آستانه اعتصاب کارمندان  لغو کرده است.  اعتصاب و کمبود کارکنان، شرکت‌های هواپیمایی از جمله لوفت‌هانزا را مجبور کرد تا پرواز‌ها را لغو کنند و این اقدام، باعث ایجاد صف‌های طولانی در فرودگاه‌های بزرگ شد.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

طنز پاورقی، 2 فروردین

کودک کشی

جملات کلیدی و طلایی در نهج البلاغه

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.