سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / افتتاح کلان‌بیمارستان غدیر به همت دولت و مجاهدت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)

افتتاح کلان‌بیمارستان غدیر به همت دولت و مجاهدت قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص)

دومین کلان بیمارستان مدرن و مجهز کشور با عنوان مرکز پزشکی، آموزشی و درمانی «غدیر» در مجتمع بیمارستانی شهدای تجریش با حضور رئیس‌جمهور و فرمانده کل سپاه افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

رئیس‌جمهور ضمن افتتاح کلان بیمارستان غدیر از بخش‌های مختلف این مجتمع پزشکی، آموزشی و درمانی بازدید کرد.

پروژه ساخت کلان بیمارستان غدیر در قالب طرح توسعه بیمارستان شهدای تجریش به همت یکی از خیرین سلامت در سال ۱۳۹۰ در زمینی به مساحت

۶ هزار متر مربع کلید خورد و در سال ۱۳۹۴ با پیشرفت فیزیکی حدود پنج درصد برای تکمیل و احداث به قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) واگذار شد.

با شروع دولت مردمی سیزدهم و تاکیدات آیت‌الله رئیسی مبنی بر تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام عملیات اجرایی پروژه با فوریت پیگیری و با حمایت‌های مسئولان و اهتمام شبانه‌روزی، با هزینه‌ای بالغ بر ۱۴۰۰ میلیارد تومان تکمیل و به مرحله بهره‌برداری رسید.

کلان بیمارستان مدرن و مجهز، غدیر با زیربنای ۶۲ هزار متر مربع در پنج بلوک و ۱۳ طبقه با ظرفیت ۸۲۱ تخت در تراز و استانداردهای جهانی از جمله اتاق عمل‌های جراحی هوشمند با ۲۴ تخت، بخش‌های ویژه CCU،NICU‌،ICU، زایمان LDR، اورژانس پیشرفته مجهز به هلی‌پورت هوایی، آنژیوگرافی مغز، تصویربرداری، دیالیز فیزیوتراپی درمانگاه‌های فوق‌تخصصی، آزمایشگاه بخش‌های بستری زنان و مردان و کودکان، با به‌کارگیری کادر مجرب و بهره‌گیری از فناوری‌های روز جهان با رعایت استانداردهای درمانی به عنوان یکی از کلان بیمارستان‌های مطرح در غرب آسیا پروژه‌ای مهم در تسهیل هر چه بیشتر فرآیند درمان برای بیماران از سراسر ایران اسلامی است.

این بیمارستان مجهز به پیشرفته‌ترین هلی‌پورت اورژانس با قابلیت ارتباط با سازمان هواپیمایی کشوری و اورژانس کشور است که از طریق آن مصدومان در کمترین زمان با بالگرد به این بیمارستان منتقل می‌شوند.

با افتتاح این کلان بیمارستان مدرن ۸۲۱ تخت مجهز به مدار ارائه خدمات درمانی کشور افزوده خواهد شد.

عیادت رئیس‌جمهور از بیماران

رئیسی در حاشیه افتتاح کلان بیمارستان غدیر که صبح جمعه همزمان با عید سعید غدیر خم صورت گرفت، ضمن ادای احترام به یادمان شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، از بخش‌های مختلف این بیمارستان از جمله بخش اطفال و اورژانس بازدید کرد.

رئیس‌جمهور در این بازدید از برخی بیماران از جمله کودکان بستری شده در این بیمارستان نیز عیادت کرد.

همچنین همزمان با افتتاح این طرح توسط رئیس‌جمهور و با همکاری اورژانس تهران نخستین پرواز از محل هلی‌پورت بیمارستان غدیر صورت گرفت.

توجه به مسئله بهداشت از اولویت‌های مهم دولت است

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در آیین افتتاح کلان بیمارستان غدیر که صبح جمعه همزمان با عید سعید غدیر خم برگزار شد، با ابراز خرسندی از همزمانی بهره‌برداری از این پروژه بزرگ درمانی با عید امامت و ولایت گفت: امیدواریم به برکت این روز بزرگ و با عظمت کادر درمانی در انجام وظایف خود موفق بوده و همه بیماران سلامتی خود را بازیابند.

رئیسی در ادامه در تفسیر پیام‌های واقعه بزرگ غدیر با طرح این پرسش که ولایت چیست و ولی کیست افزود: در کلام نبی مکرم اسلام (ص) معنای ولایت گوش شنوا داشتن نسبت به ولی و اطاعت کردن از او در میدان عمل است.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه جریان امامت در طول تاریخ استمرار داشته و امروز و در زمان غیبت نیز در حاکمیت ولایت فقیه و مردم‌سالاری دینی تجلی یافته است، افزود: اینکه در طول 44 سال گذشته در این کشور هر سال یک‌بار به آرای مردم مراجعه شده از افتخارات نظام مردم‌سالار ما است.

رئیسی در بخش بعدی سخنانش بهره‌برداری از کلان بیمارستان غدیر را از جمله اقدامات ماندگار و امیدآفرین در کشور دانست و با یادآوری تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ترویج ایمان و امید در جامعه اظهار داشت: امیدآفرینی در جامعه به صرف سخنرانی میسر نخواهد شد بلکه اقدام و عمل مجریان و همچنین تبیین این اقدامات است که منجر به امیدواری در جامعه می‌شود.

رئیس‌جمهور با تقدیر از همت فرماندهان سپاه پاسداران، تلاشگران قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا و همه مسئولان، مهندسان، مشاوران و پزشکان دست‌اندرکار این پروژه بزرگ ملی تصریح کرد: اینکه در فاصله کوتاهی شاهد افتتاح دو کلان بیمارستان در کشور هستیم نشان از ظرفیت‌های بسیار بالا و همچنین توان مهندسی و کادر درمانی در کشور است. رئیسی همچنین با تقدیر از نقش‌آفرینی و درخشش کادر درمانی کشور در ایام همه‌گیری بیماری کرونا به روح همه شهدای مدافع سلامت کشور درود فرستاد.

رئیس‌جمهور دلیل نام‌گذاری بیمارستان شهدای تجریش را مربوط به اوایل انقلاب و افتخارآفرینی مردم متدین و انقلابی این منطقه در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌ها دانست و افزود: کسانی که از دیگر نقاط برای سکونت به این منطقه نقل مکان کرده‌اند همواره باید به اصالت و هویت دینی و انقلابی منطقه تجریش توجه داشته باشند.

رئیسی در ادامه با بیان اینکه مسئله بهداشت مقدم بر درمان است بر ضرورت توجه توامان به بهداشت جسمی و معنوی تاکید کرد و گفت: در فرهنگ علوی‌(ع) مسئله بهداشت مورد توجه خاص بوده که خوشبختانه این فرامین در شیوه‌ها و روش‌های درمانی پزشکان ما نیز همواره مورد توجه بوده است.

رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه مراکز علمی و پزشکی ما نباید صرفا به فرمول‌ها و روش‌های درمانی اثبات شده در آزمایشگاه‌ها اکتفا کنند، تصریح کرد: حتما باید از ابتکارات، کشفیات علمی و تجربی و همچنین حرف‌های جدید استقبال کرد، کما اینکه امروز طب سنتی در کنار طب مدرن مورد توجه قرار گرفته است. رئیسی در ادامه توجه به مسئله بهداشت را از اولویت‌های مهم دولت برشمرد و با ‌اشاره به طرح موفق و بسیار خوب پزشک خانواده که به جلوگیری از مراجعات غیرضروری به مراکز درمانی منجر می‌شود، از وزیر بهداشت خواست طی یک نشست رسانه‌ای راهبردها و اقدامات دولت در زمینه بهداشت به‌ویژه در نقاط کم‌برخوردارتر کشور را برای جامعه پزشکی و عموم مردم تبیین

کند.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود بر توجه به موضوع مهم اخلاق پزشکی و ارزش‌های حاکم بر روابط پزشک و بیمار تاکید کرد و از کادر درمانی خواست با بیماران و خانواده‌های آنها به گونه‌ای همراهی داشته باشند که فرد بیمار یا خانواده او به جز درد بیماری مشکل دیگری نداشته باشد.

رئیسی ارتقا و گسترش گردشگری سلامت را از جمله مزایای افتتاح کلان بیمارستان غدیر برشمرد و با بیان اینکه پزشکان و متخصصان ما در حوزه سلامت کشور را به جایگاه بسیار مطلوبی رسانده و دراین عرصه افتخارآفرینی کرده‌اند، گفت: امروز وضعیت گردشگری سلامت در کشور ما به نحوی است که شهروندان بسیاری از کشورهای منطقه به‌دلیل تفاوت هزینه و تخصص در درمان، استفاده از خدمات درمانی و پزشکی ایران را به کشورهای اروپایی ترجیح می‌دهند.

رئیس‌جمهور در پایان همچنین با تاکید بر ضرورت حفظ شأن و جایگاه جامعه پزشکی کشور گفت: صنف ارزشمند پزشکی،‌پرستاری و کادر درمان که از افتخارات کشور هستند همواره باید محترم شمرده شوند و اگر هم جایی از سوی پزشکی تخلفی صورت گرفت، این مسئله نباید به کل جامعه پزشکی تعمیم داده شود‌.

قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ۱۶ بیمارستان

در دست ساخت دارد

سردار سرلشکر حسین سلامی روز جمعه در حاشیه آئین افتتاح کلان بیمارستان غدیر، اظهار داشت: این یکی از پروژه‌های ملزم ملی است که در تراز و قواره معیارها و استانداردهای بیمارستان‌های پیشرفته جهان ساخته شده است.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از این دست پروژه‌ها، ۱۶ بیمارستان دیگر در سطح کشور را در دست ساخت دارد که به تدریج تکمیل شده و به ملت ایران تقدیم می‌شود.

افتتاح مسیر رفت

قطعه دوم آزادراه تهران– شمال

در آستانه عید سعید غدیر، پروژه مسیر رفت قطعه‌2 آزادراه تهران–شمال با حضور رئیس‌جمهور مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

با افتتاح این قطعه 15.5 کیلومتری که عملیات احداث آن از سال 96 آغاز و به همت بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و با همکاری پیمانکاران داخلی احداث شده، تردد از قطعه یک آزادراه از منتهی‌الیه بزرگراه آزادگان در منطقه 22 تهران تا پل زنگوله در مازندران، از طریق مسیر آزادراهی انجام‌پذیر است.

در آیین بهره‌برداری از این پروژه مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهر‌سازی و سید پرویز فتاح رئیس‌بنیاد مستضعفان، رئیس‌جمهور را همراهی کردند.آزادراه تهران–شمال مسیر تهران به چالوس را 62 کیلومتر کوتاه می‌کند. مسیر رفت قطعه دوم آزادراه

تهران – شمال مجموعاً 22 کیلومتر است که با پیشرفت 98 درصدی 15.5 کیلومتر آن مورد بهره‌برداری قرار گرفت که دارای 17 تونل و پل بوده و آخرین تونل آن با 6.5 کیلومتر طول، بزرگ‌ترین تونل آزادراهی غرب آسیاست و رئیس ‌بنیاد مستضعفان از این پروژه به عنوان نمایشگاه هنر مهندسی و تکنولوژی ایرانی یاد کرد.

رئیس‌جمهور پس از افتتاح این قطعه آزادراه و بازدید از مسیر ابتدا تا انتهای آن، در جمع کارگران این پروژه عظیم حضور یافت و ضمن تجلیل از تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی آنها با جمعی از آنان عکس یادگاری گرفت.

رئیسی همچنین دستورات لازم برای تأمین اعتبار تکمیل مسیر، همکاری همه بخش‌ها، ایجاد تفرجگاه‌های بین راهی برای رفاه مسافران، ایمن‌‌سازی جاده‌های مواصلاتی به آزادراه و همچنین ایجاد مسیرهای اضطراری برای دسترسی بین جاده‌ای در ایام خاص و پرترافیک در این بزرگراه را صادر کرد.

ارتقای امنیت تردد و کاهش زمان سفر

و مصرف سوخت

رئیس‌جمهور با قدردانی از همه دست‌اندرکاران احداث مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال، اجرای این پروژه را نماد ایمان، خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران دانست و اظهار داشت: اگر کسی می‌خواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببینند، یکی از نمادهای آن آزادراه تهران–شمال است.

سید ابراهیم رئیسی صبح پنج‌شنبه در آیین بهره‌برداری از مسیر رفت قطعه 2 آزادراه تهران–شمال در آستانه عید سعید غدیر، با قدردانی از تلاش‌های کارگران و دست‌اندرکاران اجرای این پروژه، این آزادراه را نماد ایمان، خودباوری، توانایی و دانایی ملت ایران دانست.

رئیس‌جمهور گفت: اگر کسی می‌خواهد عزم و اراده، تلاش فناورانه، معماری و هنر و دانایی و توانایی ملت ایران را ببینند، یکی از نمادهای آن آزادراه تهران–شمال است.

رئیسی با برشمردن فواید و منافع این پروژه آزادراهی برای مردم، تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مردم، مسئولان و دستگاه‌های مختلف، امنیت سفر و سلامت مسافران است که کار ارزشمند احداث این آزادراه تا حد زیادی این دغدغه را برطرف می‌کند.

رئیس‌جمهور افزود: بهره‌برداری از قطعات جدید آزادراه تهران–شمال هم در مصرف سوخت و زمان سفر صرفه‌جویی می‌کند و هم بار ترافیک و تصادفات و تلفات جاده‌ای که همگان را رنج می‌دهد، کاهش

خواهد داد.

رئیسی با قدردانی از زحمات طراحان و مهندسان این پروژه عظیم آزادراهی و اقداماتی که در گذشته در این زمینه انجام شده است، خاطرنشان کرد: کار مجاهدانه مسئولان وزارت راه و بنیاد مستضعفان و مهندسان و پیمانکاران و کارگران عزیز در طول 2 سال گذشته برای اجرای این پروژه بزرگ، نماد افتخار برای جمهوری اسلامی ایران است.

رئیس‌جمهور همچنین از همکاری مردم به‌ویژه در مناطق متصل به این بزرگراه که با صبر و حوصله با دولت و بنیاد مستضعفان برای رقم خوردن این کار بزرگ و افتخارآمیز همراهی داشته‌اند، قدردانی کرد.

آغاز عملیات

احداث قطعه سوم آزادراه تهران- شمال

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه، پس از افتتاح مسیر رفت قطعه دوم آزادراه تهران-شمال به‌صورت زمینی از کل مسیر قطعه دوم بازدید کرده و با حضور در ابتدای قطعه سوم آزادراه تهران-شمال، دستور آغاز عملیات احداث این قطعه در فازهای مطالعاتی، طراحی و اجرا را صادر کرد.

این طرح یکی از ابرپروژه‌های راهداری کشور محسوب می‌شود و در مقایسه با سه قطعه دیگر به لحاظ پیچیدگی‌های خاص مهندسی بسیار متفاوت است.

قطعه سوم آزادراه تهران-شمال به طول تقریبی 54 کیلومتر در انتهای تونل البرز و نقطه پایانی استان البرز، هم‌عرض با پل زنگوله آغاز و تا مرزن‌آباد در استان مازندران ادامه دارد. برآورد اولیه هزینه احداث این مسیر حدود 42 هزار میلیارد تومان است که

70 درصد آن با ساخت 44 تونل در مسیر رفت و برگشت در زیرزمین ایجاد شده و 44 پل نیز در مسیر رفت و برگشت احداث خواهد شد.

مهم‌ترین شاخصه این قطعه آغاز آن در ارتفاع

2 هزار و 200 متری از سطح دریا و پایان آن در ارتفاع حدود صفر از سطح دریا است که این پروژه را با 2 هزار و 200 متر اختلاف ارتفاع در طول مسیر، به یکی از خاص‌ترین طرح‌های راه‌سازی کشور تبدیل می‌کند که در نوع خود مشابه ندارد.

طول مجموع آزادراه تهران-شمال 121 کیلومتر است که تاکنون 3 قطعه از چهار قطعه آن به بهره‌برداری رسیده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

2000 تاجر از 85 کشور در تهران رئیسی: غیرقابل تحریم شده‌ایم

رئیس‌جمهور آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی،

ابر پروژه چندمنظوره‌ای که اروپایی‌ها نتوانستند ولی مهندسان ایرانی ساختند

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.