سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / متون / کسب درآمد میلیاردی مددجویان از صفحه‌های خورشیدی

کسب درآمد میلیاردی مددجویان از صفحه‌های خورشیدی

مددجویان کمیته امداد استان مرکزی با استفاده از صفحه‌های خورشیدی درآمد کسب می‌کنند.

کمیته امداد امام خمینی استان مرکزی با پرداخت وام اشتغال به مددجویان برای نصب صفحه‌های خورشیدی، زمینه درآمدزایی را برای آنان فراهم کرده است.

بیگی کارشناس اشتغال کیمته امداد امام خمینی می گوید: طرح ایجاد نیروگاه‌های خورشیدی خانگی برای مددجویان این نهاد از سال گذشته در استان آغاز شد و ۳۵ میلیون تومان کمک بدون عوض و ۶۵ میلیون تومان هم تسهیلات بانکی با سود چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله به آنان پرداخت می شود.

او افزود: متقاضیان سه دهک پایین جامعه هم می‌توانند از این تسهیلات بهره مند شوند.

به گفته احمدی کارشناس دفتر بازار برق شرکت توزیع برق استان، میانگین درآمد ماهانه این نیروگاه‌های خانگی دو میلیون تومان است که ۷۰۰ هزار تومان آن برای قسط تسهیلات بانکی و بقیه نصیب خانوار می‌شود. تا کنون نیز ۱۲۵ مددجوی کیمته امداد در ۶۰ روستا با احداث پنل‌های خورشیدی بر روی سقف منازل خود ۶۲۵ کیلو وات برق تولید کردند که درآمد یک سال این خانواده‌ها یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

احمدی افزود:: ۴۰۰ متقاضی کمیته امداد در نوبت ایجاد نیروگاه‌های خانگی هستند که در صورت داشتن شرایط و تخصیص یافتن اعتبار، این صفحه های خورشیدی برای آنان نصب می‌شود.

دویست نیروگاه خورشیدی خانگی

در استان مرکزی  وجود دارد که سه هزار و ۷۰۰ کیلو وات انرژی پاک تولید می‌کنند.

 

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

روی پشت‌بام‌‎ها با خورشید پول پارو کنید‌

نیروگاه برق

تمام خانواده‌های مددجوی روستایی صاحب‌خانه می‌شوند

بنابر اظهارات رئیس کمیته امداد تا پایان سال تمامی مددجویان روستایی دو نفر به بالا صاحبخانه خواهند شد و دیگر در روستاها مددجوی بی‌مسکن نخواهیم داشت.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.