سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / چین۱۰۰۰ مدرسه در عراق می‌سازد

چین۱۰۰۰ مدرسه در عراق می‌سازد

اجرای پروژه آموزشی برای ساخت ۱۰۰۰ مدرسه با کمک چین در عراق، مورد توجه زیاد کاربران در شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. این مسئله موجی را برای مقایسه عملکرد چین و آمریکا به راه‌انداخته است.
بر اساس گزارشی که هجدهم ماه ژوئن (۲۸ خرداد) منتشر شد، مراسم سنگ بنای پروژه آموزشی ساخت ۱۰۰۰ مدرسه با کمک چین در عراق برگزار شد. انتشار این خبر موجب شده کاربران در شبکه‌های اجتماعی میان چین و آمریکا به مقایسه بنشینند.
وب‌سایت خبر- تحلیلی «seetao»، بسیاری از کاربران خارجی اینترنت احساسات خود را نسبت به «بمباران آمریکا و ساخت و ساز چین» ابراز کردند؛ برخی گفتند «در رقابت ابرقدرت‌ها، چین در سطحی رقابت می‌کند که ایالات متحده هرگز آن را درک نخواهد کرد.»
«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا، در توئیتی به این مسئله افتخار کرده بود که آمریکا کمک زیادی به آوارگان کرده است. کاربران با طعنه به این مباهات پاسخ دادند که «دولت چین در عراق ۱۰۰۰ مدرسه ساخت و آمریکا مستقیماً ۱۶۰۰۰ غیرنظامی را در عراق کشت.» یک روزنامه‌نگار آمریکایی هم نوشته بود: «چین و ایالات متحده بسیار متفاوت هستند: چین ۱۰۰۰ مدرسه ساخت و ایالات متحده ۱۷۰۰۰ بمب پرتاب کرد که به طور متوسط ​​۴۶ بمب در روز است.»
طبق گزارش‌های قبلی، چین و دولت عراق در سال ۲۰۲۱ توافقنامه‌ای را امضا کردند که طی آن چین اعلام کرد، به عراق در باز‌سازی سیستم آموزشی خود از جمله ساخت ۱۰۰۰ مدرسه کمک خواهد کرد.

اگر چه این خبر در رسانه‌های غربی سر و صدا به پا نکرد؛ اما در شبکه‌های اجتماعی خارج از کشور توجه بسیاری را به خود جلب کرد و بسیاری از کاربران خارجی به اتفاق آرا احساس خود را نسبت به «بمباران آمریکایی، ساخت و ساز چینی» اعلام کردند.

حالا تمام این‌ اخبار و بحث‌های اجتماعی را کنار این خبر قرار دهید که چندی پیش منتشر شد که آمریکا 12 میلیون دلار خرج ترویج همجنس‌گرایی در مراکز آموزشی عراق کرده است!

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

به مناسبت شهادت شهید آیت‌الله صدر و خواهر همرزمش

شهید آیت‌الله سیدمحمدباقر صدر

بچه‌هایی که با ایران همدردی کرده بودند، شهید شدند…

عراق، سوریه، افغانستان، یمن، لبنان، چاد، کنیا، میانمار و... فعالیت‌های حمایتی برای کودکان دارند

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.