سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / اعلام آمادگی 30 هزار استاد بسیجی برای کمک به تحقق مهار تورم و رشد تولید

اعلام آمادگی 30 هزار استاد بسیجی برای کمک به تحقق مهار تورم و رشد تولید

اساتید بسیجی دانشگاه‌ها در بیانیه‌ای ضمن حمایت از مسئولین انقلابی سه قوه به‌ویژه دولتمردان دستگاه اجرایی، آمادگی خویش را همچون گذشته برای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور به‌ویژه تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اعلام نمودند.
صبح روز چهارشنبه 31 خرداد‌، مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفی چمران و روز ملی بسیج اساتید در دانشگاه تهران با حضور دکتر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی، سردار سلامی فرمانده کل سپاه، دکتر زلفی گل وزیر علوم، و محمدرضا مردانی رئیس‌سازمان بسیج اساتید برگزار شد و در پایان این مراسم، اساتید بسیجی دانشگاه‌ها بیانیه‌ای صادر نمودند. در این بیانیه، سی هزار استاد بسیجی ضمن حمایت از مسئولین انقلابی سه قوه به‌ویژه دولتمردان دستگاه اجرایی، آمادگی خویش را همچون گذشته برای کمک به کارآمدی نظام حکمرانی کشور به‌ویژه تحقق شعار سال «مهار تورم و رشد تولید» اعلام نمودند.
همچنین تاکید شد: ترویج ایمان و امید دو نرم‌افزار حرکت انقلابی حضرت امام(ره) که از سوی رهبر حکیم انقلاب اسلامی به عنوان وظیفه‌ای همگانی اعلام گردید، در دستور کار اساتید بسیجی قرار گرفته و متعهد می‌گردیم تا در راستای مقابله با جنگ شناختی دشمن جهت نومید‌سازی جوانان این آب و خاک به‌ویژه دانشجویان عزیز به‌کار گیریم
در بخش دیگری از این بیانیه، سازمان بسیج اساتید کشور ضمن اعلام حمایت کامل و همه‌جانبه از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، خواستار حفظ جدی زیرساخت‌های هسته‌ای شد و بر سیاست عدم شرطی‌سازی اقتصاد با برجام تاکید نمود.
همچنین اعلام شد: جریان ارزشی و انقلابی و همه اساتیدی که دل در گرو انقلاب و ایران اسلامی دارند، خواستار اجرای قوانین و مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی و اقدام دستگاه‌ها به وظایف خویش و الحاق آن به لایحه عفاف و حجاب بوده و تصویب و اجرای آن‌را مطالبه می‌نمایند.
در پایان این بیانیه آمده است: جامعه استادان انقلابی در کنار ملت ایران ضمن تداوم مبارزه تا تحقق آرمان‌های امام راحل(ره) و شهدای گرانقدر خاصه سلیمان مقاومت سردار شهید حاج قاسم سلیمانی و انتقام خون پاکش تا محو غده سرطانی اسرائیل غاصب از صحنه روزگار، بر حمایت و حضور در این میدان تاکید می‌ورزد.
بهترین الگو در جهاد تبیین‌، رهبری است
محمدباقر قالیباف، رئیس‌قوه مقننه در مراسم روز ملی بسیج اساتید، اظهار داشت: بسیج تبلور عینی حضور سازمان‌دهی مردم در همه امور جامعه است. بخشی از تشکل‌های مردمی اساتید هستند و ما شهید چمران را به عنوان الگوی خود قرار دادیم که در اوج تعهد، تخصص و اخلاص بود و با گفتار و کردار و رفتار و در نهایت با تقدیم جان خود درستی کارنامه‌اش را به اثبات رساند.
قالیباف با تاکید بر اینکه حکمرانی نو مبتنی
بر حقانیت و اصالت جمهوری اسلامی و توجه به ایمان و باور است، اظهار داشت: باید بپذیریم که امروز در حوزه مربوط به قلمروی حکمرانی دچار چالش هستیم که اگر حل نشود، روز به روز چالش‌ها بیشتر می‌شود. این بخش مانند حوزه حکمرانی در عرصه دفاع و امنیت است که ما به بازدارندگی مقابل دشمن رسیدیم، منتها نتوانسته‌ایم در عرصه‌های دیگر قدرت بازدارندگی را داشته باشیم و آنها از همین نقاط ما را به چالش می‌کشند.
رئیس‌مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: حکمرانی در زمینه ایده، رویکرد، روش و ابزار به تغییر نیاز دارد و پیش‌قراول این تحول نخبگان و پیش‌آهنگان هم اساتید بسیجی هستند. ایده‌پردازی به تحول در حوزه حکمرانی و نو‌سازی نظام حکمرانی به کار عالمانه، فکورانه و جمعی نیاز دارد. برای موفقیت در جهاد تبیین باید از جهاد تولید شروع کنیم چون در غیر این صورت جهاد تبیین در گذرگاه زمان به جهاد توجیه تبدیل می‌شود و در نتیجه به جای جذب حداکثری، به سمت جذب حداقلی می‌رویم. وی تصریح کرد: بهترین الگو در جهاد تبیین الگوی رهبری است و ایشان هیچ گاه در جلسات عمومی و خصوصی منکر نارسایی‌ها و کمبودها نشدند و آن را با صراحت بیان کردند اما به گونه‌ای بود که هیچ وقت کسی را ناامید نکرده و اعتماد به نفس را خدشه‌دار نکردند. مقام معظم رهبری در همه شرایط ابتکار عمل را به دست گرفتند و این رویکرد مهم است که بتوانیم در بیان موضوعات این‌گونه مبتنی بر جهاد تبیین عمل کنیم.
برنامه هفتم
 نباید پا جای پای برنامه‌های قبلی بگذارد
رئیس‌قوه مقننه در بخش دیگری از سخنان خود درباره شفافیت گفت: سالیان سال است که شفافیت را دنبال می‌کنم و اولین نفری بودم که طرح شفافیت را در مجلس شورای اسلامی امضا کردم اما از جبهه انقلاب یک سؤال دارم آیا جایی از حضرت آقا شنیده‌اید که مطالبه ایشان از مجلس شفافیت باشد؟ مطالبه رهبری بودجه و اصلاح ساختار است. وقتی از جهاد تبیین حرف می‌زنیم، باید روش را هم از رهبری یاد بگیریم که چه طور پیش برویم.
به گزارش مهر‌، وی با ‌اشاره به برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: درست دو روز است که از تحویل لایحه برنامه هفتم توسعه به مجلس می‌گذرد و این برنامه باید بتواند در حوزه اقتصادی بعد از ۵ سال ما را به ثبات اقتصادی برساند و برآیند این برنامه و نوع رویکردها و برنامه‌ریزی آن باید به لحاظ ماهیتی با شش برنامه قبلی متفاوت باشد. ۶ برنامه قبلی کمتر از ۲۵ درصد محقق شده است و بنا نداریم که در این شرایط سخت برنامه هفتم توسعه هم پا جای برنامه‌های قبلی بگذارد. ما در حوزه قانون و تصویب برنامه هفتم، کار را به فضل الهی و با کمک اساتید و نخبگان پیش می‌بریم و بعد هم در اجرای قانون به دولت کمک می‌کنیم و دولت باید آن را محقق کند. هر جا هم نیاز به اصلاح بود، بدون وقت‌کشی آن را انجام می‌دهیم تا امید را در جامعه ایجاد کنیم.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شعر فارسی در جنگ رسانه ای، کم‌نظیر و قدرتمند است+ صوت

میلاد کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام

اتصال به ولی تنها عامل موفقیت حزب الله

ويدئو/

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.