سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / آمریکا؛ کشوری علیه کودکان و نوجوانان

آمریکا؛ کشوری علیه کودکان و نوجوانان

تعداد افراد زیر سن قانونی که با نقض قوانین کار کودکان به کار گرفته شده‌اند در سال گذشته ۳۷ درصد افزایش یافته است و حداقل ۱۰ ایالت در دو سال گذشته قوانینی را برای لغو حمایت از کار کودکان معرفی یا تصویب کرده‌اند.

  در ایالات متحده، نقض قوانین کار کودکان و همچنین تلاش‌های قانونگذاران ایالتی برای تضعیف استانداردهایی که از کودکان در محل کار محافظت می‌کنند، رو به افزایش است. در این میان فرزندان خانواده های فقیر و به ویژه جوانان سیاه‌پوست و مهاجر بیشترین آسیب را از چنین کاستی هایی متحمل می شوند.

هم نقض قوانین کار کودکان و هم پیشنهادها برای لغو حمایت از کار کودکان در سراسر ایالات متحده رو به افزایش است.

تعداد افراد زیر سن قانونی که با نقض قوانین کار کودکان به کار گرفته شده‌اند در سال گذشته 37 درصد افزایش یافته است و حداقل 10 ایالت در دو سال گذشته قوانینی را برای لغو حمایت از کار کودکان معرفی یا تصویب کرده‌اند. در فوریه2023، وزارت کار ایالات متحده (DOL) یافته های جدیدی را در جریان تحقیقات از شرکت ( Packers Sanitation Services, Inc (PSSI) به دلیل استخدام غیرقانونی بیش از 100 کودک بین 13 تا 17 سال در مشاغل خطرناک در 14 مرکز بسته بندی گوشت متعلق به JBS، Cargill، Tyson و دیگران  افشا کرد. این کودکان به طور غیرقانونی در شیفت های شبانه مشغول تمیز کردن اره های تیغی و سایر تجهیزات پرخطر در کف کشتارگاه ها بودند.

محبوبیت قاچاق کودکان کار در آمریکا

برخی از این کودکان دچار جراحات، از جمله سوختگی ناشی از مواد شیمیایی تمیزکننده سوزاننده شده بودند. وزارت امنیت داخلی اعلام کرد ممکن است این کارگران جوان، که بسیاری از آنها ممکن است کودکان مهاجر بدون همراه باشند، توسط قاچاقچیانی که از کار آنها سود می بردند، با مشاغل غیرقانونی مرتبط بوده باشند.

 

محققان وزارت کار آمریکا دریافتند که استفاده شرکت PSSI از کار کودک در هشت ایالت “سیستماتیک” و از روی برنامه بوده است. پرونده‌های اخیر وزارت کار و گزارش‌های رسانه‌ها به وضوح نشان می‌دهد که جوانان مهاجر بدون همراهی که توسط سیستم مهاجرتی ایالات متحده در شرایط بدی رها شده‌اند، به طور ‌ویژه در برابر استثمارکارفرمایان و شبکه‌های دلالان کار و آژانس‌های کارمندی که از طرف آن‌ها کارگران استخدام می شوند، آسیب‌پذیر بوده‌اند.

نزدیک به 130 هزار کودک مهاجر بدون همراه تنها در سال 2022 وارد مرز ایالات متحده شدند که بسیاری از آنها از فقر و خشونت مورد آزار و سختی واقع شده اند. هم جوانان و هم بزرگسالانی که در انتظار رسیدگی به درخواست پناهندگی هستند، برای چندین ماه واجد شرایط دریافت مجوز کار نیستند و نمی توانند به برنامه های شبکه ایمنی اجتماعی  دسترسی داشته باشند.

دولت آمریکا علیه کودکان کار

این موضوع آنها را فقیر و مستاصل از پذیرش هر نوع کاری برای پرداخت هزینه های ضروری مانند غذا می کند. تا زمانی که آژانس های فدرال به عقب ماندگی پناهندگی و مشکلاتی که این موضوع ایجاد می کند رسیدگی نکنند، کودکان مهاجر جوان همچنان مجموعه ای از کارگران بالقوه ای خواهند بود که کارفرمایان ممکن است از آنها بهره برداری کنند، زیرا می دانند که آنها هیچ گزینه مناسب دیگری ندارند.

لایحه ای در سال 2023 به تصویب رسیده که محدودیت‌های کار برای جوانان 14 و 15 ساله را لغو می‌کند. بر اساس قانون جدید، کودکان زیر 16 سال دیگر نیازی به ارائه گواهی اشتغال از بخش کار که تایید کننده سن و رضایت والدین آنها برای کار باشد، نخواهند داشت.

حذف الزامات برای ارائه مدرک سن یا اجازه کار می‌تواند به راحتی استثمار جوانان مهاجر را تسهیل کند و در عین حال به بزرگسالانی که آنها را با مشاغل غیرقانونی مرتبط می‌کنند، را ایمن کند. از دیگر قوانین ضد حقوق کودکان می توان به آن چه  در اوهایو تصویب شد اشاره کرد.

قانونگذاران جمهوری‌خواه این ایالت در سنا لایحه‌ای را تصویب کردند که در آن پیشنهاد می‌شود افراد 14 و 15 ساله بتوانند در طول سال تحصیلی تا ساعت 9 شب کار کنند. این قانون ضربه سختی به شرایط تحصیلی کودکان وارد می کند.

خردسالانی که مجبور به کار هستند

در سراسر کشور، حامیان اصلی این قوانین گروه‌های تجاری و شرکت‌های دولتی وابسته به آن‌ها هستند.بر اساس گزارشات وزارت کار آمریکا، تعداد خردسالانی که با نقض قوانین کار کودکان در سال مالی 2022 به کار گرفته شده‌اند، 37 درصد نسبت به سال مالی 2021 و 283 درصد نسبت به سال مالی 2015 افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید

تعداد خردسالان شاغلی که با نقض احکام مشاغل خطرناک به کار گرفته شده‌اند 26 درصد نسبت به سال مالی 2021 و 94 درصد نسبت به سال مالی 2015 افزایش یافته است. در شش ماه قبل از مارس 2023، وزارت کار یافته‌هایی را از 14 تحقیق جداگانه در مورد تخلفات کار کودکان گزارش کرد.از فوریه 2023، بیش از 600 پرونده کار کودک را بررسی شده است.

این اعداد تنها بخش کوچکی از تخلفات را نشان می‌دهد که بیشتر آنها گزارش نشده و بررسی نشده‌اند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان

پلیس آمریکا در برخورد با تجمع های اعتراض آمیز ضدصهیونیستی دانشجویان این کشور

 پس از نیجر چاد هم نظامیان آمریکایی را پس زد

آمریکا، فرانسه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.