سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد نا آشنایی با سلاح‌های اهدایی غرب چالش بزرگ اوکراینی‌ها در میادین جنگ

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد نا آشنایی با سلاح‌های اهدایی غرب چالش بزرگ اوکراینی‌ها در میادین جنگ

خبرگزاری فرانسه در گزارشی ناتوانی در استفاده مطلوب از تسلیحات اهدایی غرب را چالش بزرگ نیروهای اوکراینی در «ضد حمله بهاره» روزهای اخیر دانست. ضد حمله‌ای که بنا به نوشته رسانه‌های غربی با خسارات و تلفات گسترده‌ای نیز همراه بوده است.
با شروع «ضد حمله بهاره» کیف، جنگ اوکراین نیز وارد مرحله جدیدی شده است. مرحله‌ای که به گفته رسانه‌ها و مقامات غربی بسیار تعیین‌کننده است. از یک‌شنبه هفته گذشته که این ضد حمله شروع شده گزارش‌ها از تلفات بالای نیروهای اوکراینی حکایت دارد. بر اساس گزارش‌ها نبردهای نیروهای اوکراینی در جنوب و شرق این کشور تشدید شده است.همزمان ارتش اوکراین مدعی شد سه روستا را در جنوب شرقی این کشور پس گرفته است ادعایی که از سوی روسیه تکذیب شده است. در همین حال، گزارش شده است که نیروهای اوکراینی در شرق کشور و در نزدیکی باخموت و در جنوب در نزدیکی«زاپوریژیا» پیشروی کرده و حملات دوربردی را علیه اهداف روسیه انجام داده‌اند. در مقابل، روسیه نیز مدعی است که ضمن وارد آوردن خسارات و تلفاتی سنگین به نیروهای اوکراینی مانع از پیشروی آنها شده است. بنا بر گزارش رسانه‌ها غربی‌، کیف به دلیل ناتوانی در استفاده مطلوب از سلاح‌های سنگین غربی، دست‌کم ۷‌ تانک لئوپارد ساخت آلمان و ۶ خودروی زرهی جنگی بردلی ساخت آمریکا را طی دو روز گذشته در عملیات ضد حمله علیه روسیه از دست داده است. خبرگزاری فرانسه در این زمینه نوشت: «یک واحد از نظامیان اوکراینی اکثر خودروهای جنگی بردلی خود را در جریان یک ضد حمله در منطقه زاپوریژیا از دست داده است.» براساس این گزارش، از مجموع ۹ خودروی زرهی جنگی که یگان مکانیزه پیاده ‌نظام را در نزدیکی شهر «اورخوو» همراهی می‌کرد، ۶ عدد منهدم شدند، ۳ عدد خسارت دیدند و تنها یک دستگاه بدون آسیب باقی ماند. خودروهای زرهی جنگی موسوم به بردلی ساخت آمریکا از دسته‌ تانک‌های سبک از جمله تجهیزات جنگی است که غرب به عنوان حمایت نظامی از اوکراین در جنگ با روسیه در اختیار کیف قرار داده است. خبرگزاری رویترز نیز به نقل از وزارت دفاع روسیه گزارش داد نیروهای این کشور علاوه‌ بر خودروهای زرهی آمریکایی،‌ دست‌کم ۷‌ تانک لئوپارد ساخت آلمان را نیز منهدم کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه در روزهای اخیر، ویدیوها و تصاویر متعددی از حمله به خودروهای زرهی و ‌تانک‌های اوکراینی تا پهپادها و بالگردهای تهاجمی (Ka-52) منتشر کرده است. رسانه‌های غربی پیش از این نیز گزارش داده بودند که اوکراینی‌ها به دلیل آموزش ناکافی قادر به استفاده صحیح از تسلیحات پیشرفته غربی نیستند.
درخواست تسلیحات از آلمان
از سوی دیگربا توجه به انهدام برخی ‌تانک‌های مجهز غربی از جمله لئوپاردها توسط روسیه، کیف از نیاز فوری به‌ تانک‌های غربی، خودروهای جنگی پیاده نظام و سایر خودروهای زرهی برای جایگزینی با ادوات منهدم شده در میدان نبرد با روسیه خبر داد به گزارش تسنیم به نقل از «ان‌تی‌وی»، «آندری ملنیک»، معاون وزیر امور خارجه اوکراین در گفت‌وگویی با «تاگس‌اشپیگل» آلمان در این زمینه گفت: «ارتش اوکراین نیاز فوری به ‌تانک‌های جنگی غربی، خودروهای جنگی پیاده نظام و سایر خودروهای زرهی دارد». وی که سفیر سابق اوکراین در برلین بوده است افزود: «هر لئوپارد 2 به معنای واقعی کلمه ارزش طلایی خود را برای حمله دارد». ملنیک همچنین خواستار تحویل 60 خودروی جنگی پیاده نظام «ماردر» به ارتش اوکراین شد. ویتالی کلیچکو، شهردار کیف هم پیش از این با توجه به وضعیت نظامی فعلی در کشورش، درخواست ‌تانک‌های آلمانی بیشتری را داده بود. در این میان «رودریش کیزوتر»، سیاستمدار حزب دموکرات مسیحی آلمان از خواسته «ملنیک» حمایت کرد. او گفت: حامیان اوکراین باید فوراً همه تجهیزات منهدم شده- از جمله ‌تانک‌های جنگی لئوپارد و نفربرهای زرهی- را جایگزین کنند و ادوات بیشتری را تحویل دهند.
هشدار نخست‌وزیر سابق اسلواکی
نخست‌ وزیر سابق اسلواکی هم با هشدار در مورد وضعیت ذخایر تسلحاتی غرب، گفت انبارهای تسلیحات در سراسر اروپا خالی شده است و احیای آن از ۵ تا ۱۰ سال به طول خواهد انجامید. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، «پیتر پلگرینی» بر این باور است که اسلواکی به دلیل کمبود منابع دیگر قادر به ارائه کمک‌های نظامی قابل توجهی به اوکراین نیست.این سیاستمدار اروپایی در عین حال معتقد است که درگیری اوکراین باعث ایجاد فرصت‌های جدید برای صنعت دفاعی اسلواکی شده است؛ چرا که این کشور می‌تواند برای اوکراین مهمات تولید کرده و درآمدزایی کند.
مقام‌های غربی در حالی بر تداوم کمک‌ها اصرار می‌ورزند که در شرایط کنونی نیز با زرادخانه‌های خالی مواجه شده‌اند. پیشتر سی‌ان‌بی‌سی نیز به نقل از «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گزارش داده بود «ذخایر نظامی اکثر کشورهای اروپایی عضو ناتو اگر نگوییم کاملا تخلیه شده، اما به اتمام نزدیک شده‌اند، زیرا ما سلاح‌های زیادی را در اختیار اوکراینی‌ها قرار دادیم.»
افول آمریکا زیر سایه جنگ اوکراین
 خبر دیگر این که «سیمور هرش» روزنامه‌نگار تحقیقی آمریکایی با ‌اشاره به روند نزولی اعتبار جهانی آمریکا به ویژه پس از جنگ اوکراین تاکید کرد: «در حال حاضر بالغ بر نیمی از جمعیت جهان در این جنگ حامی روسیه هستند.»
به گزارش ایرنا این روزنامه‌نگار شناخته شده آمریکایی روز یکشنبه به وقت محلی در گفت‌وگو با «جورج گالووی» عضو سابق پارلمان انگلیس در برنامه اینترنتی وی گفت: در حالی که روز به‌ روز از اعتبار آمریکا در جهان کاسته می‌شود، حمایت جهانی از روسیه روز به افزایش است.
وی در این گفت‌وگوی ۳۰ دقیقه‌ای درمورد موضوعاتی از جمله انفجار سد «کاخوفکا» در منطقه تحت کنترل روسیه در «خرسون»، پیامدهای مشارکت غرب به ویژه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در جنگ اوکراین، افول اعتبار جهانی آمریکا همزمان با رشد حمایت‌ها از روسیه از جمله در آسیا و آفریقا، عملکرد نامطلوب سران کشورهای غربی به ویژه آمریکا و انگلیس،‌ ناکارآمدی تحریم‌ها علیه روسیه، انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده و انفجار خطوط لوله انتقال گاز نورداستریم، اظهار نظر کرد. هرش گفت: این درصدی از کشورها به خصوص در آفریقا، آسیای مرکزی و جنوبی که از طرفدار آمریکا به حامی روسیه تبدیل شده‌اند به شدت قابل توجه است. به طوری که برخلاف آنچه همیشه وجود داشت، در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت جهان در جنگ اوکراین از روسیه حمایت می‌کنند و نه آمریکا. او که سابقه روزنامه‌نگاری برای نشریه نیویورکر و روزنامه نیویورک تایمز آمریکا را در کارنامه دارد، توضیح داد که بر خلاف تصور نادرست غرب از استیصال مسکو پس از اعمال تحریم‌ها، تنها می‌توان گفت «شرایط در روسیه به خوبی گذشته نیست» وی در رابطه با دخالت ناتو در جنگ اوکراین و پیامدهای آن برای این ائتلاف تصریح کرد: این ضد حمله اوکراینی‌ها هیچ نتیجه خوبی برای کیف، ناتو و به طور قطع برای دولت بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا به دنبال نخواهد داشت. وی همچنین در پاسخ به پرسشی درباره احتمال پیوستن ناتو به جنگ گفت: آنها احتمالا از همین حالا هم در این جنگ دخیل هستند. هرش پیشتر گفته بود که به اعتقاد او غواصان آمریکایی با دستور شخص جو بایدن رئیس‌جمهوری این کشور مواد منفجره را زیر خطوط لوله نورد استریم جاگذاری کرده‌اند و عامل انفجار آن در سپتامبر گذشته هستند.خط لوله نورد استریم ۱ و ۲
در تاریخ ۲۷ سپتامبر ۲۰۲۲ (۵ مهر) آسیب بسیاری دید. زلزله شناسان سوئدی پس از این حادثه فاش کردند که دو انفجار در امتداد خطوط لوله نورد استریم در تاریخ ۲۶ سپتامبر (۴ مهر) ثبت شده است.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

موشکباران سراسر اوکراین به تلافی بمباران شهر «بلگورد» روسیه

جنگ اوکراین

در جنگ اوکراین شکست خوردیم از احمق‌ها می‌خواهم با روسیه صلح کنند

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.