سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / یدیعوت آحارونوت گزارش داد: رواج مصرف مواد مخدر و ضعف نظامی، چالش‌های مهم امروز ارتش رژیم صهیونیستی

یدیعوت آحارونوت گزارش داد: رواج مصرف مواد مخدر و ضعف نظامی، چالش‌های مهم امروز ارتش رژیم صهیونیستی

استفاده از مواد مخدر در ميان نظاميان صهيونيستي روند پرشتابي گرفته است. موضوعي كه بيش از هرچيز بخشي از بحران روحي و رواني در ميان نظاميان را نشان مي‌دهد.
يكي از مهم‌ترين چالش‌هاي دروني ارتش رژيم صهيونيستي، مشكلات و ضعف‌هايي است كه به مسائل لجستيكي و يا تجهيزات نظامي و فني مربوط نيست، بلكه اين مشكلات به‌صورت ساختاري در ميان نيروي انساني ارتش رژيم صهيونيستي وجود دارد. طي چند ماه گذشته نيز گزارش‌هاي متعددي از رواج افسردگي و خودكشي در ميان نظاميان صهيونيستي منتشر شده است و دو هفته پيش خودکشی دو تن از نظامیان رژیم صهیونیستی به نگراني بسيار زياد رئیس ستاد ارتش این رژیم منجر شد، تا آنجا كه او خواستار جلوگیری از تكرار اين خودكشي‌ها شد. حتي آمار خودكشي‌ها در ميان نظاميان آن‌قدر زياد شده است كه آن‌گونه كه شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داده، رئیس ستاد ارتش دستور داده است تا طرحی برای پایان دادن به پدیده خودکشی نظاميان تدوین شود. روز دوشنبه نيز، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از یک مسئول برجسته در ارتش رژیم صهیونیستی گزارش داد که استفاده از مواد مخدر در میان نظامیان صهیونیست گسترش پیدا کرده است. گسترش استفاده از مواد مخدر در ميان نظاميان صهيونيستي بارزترين نشانه رواج بيماري‌هاي مرتبط با مسائل روحي و رواني در ميان نظاميان است و به نظر مي‌رسد كه با گسترش بحران‌هاي روحي و رواني در ميان نظاميان، سربازان ارتش اسرائيل اكنون به مواد افيوني پناه برده‌اند.
روند تصاعدي اعتياد به مواد مخدر در ارتش
استفاده از مواد افيوني و مخدر در ميان نظاميان صهيونيستي تازگي ندارد و اين نظاميان سال‌هاست با مواد مخدر آشنا هستند. مقاله‌اي در سايت كتابخانه ملي پزشكي آمريكا موجود است كه تاريخ انتشار آن به سال 1993 بازمي‌گردد و در آن گفته شده حداقل 6.1 درصد از سربازان ارتش رژيم صهيونيستي مصرف برخی از مواد مخدر را گزارش داده‌اند. براساس اين گزارش تحقيقي، همچنين مصرف الکل در ميان نظاميان حدود 70 درصد است كه آمار بسيار بالايي است. گزارش ديگري كه در سال 2012 توسط يك موسسه انگليسي انجام شد، آمار استفاده از مواد مخدر در ميان نظاميان صهيونيستي را تا 22 درصد اعلام كرد و نشان داد كه از سال 1993 تا 2012 مصرف مواد مخدر در ارتش رژيم اسرائيل حدود 4 برابر شده است. بعدها در سال 2021، جروزالم‌پست در گزارشي اعلام كرد كه ماده مخدر حشيش پرطرفدارترين ماده افيوني در ميان نظاميان است. اين روزنامه با هشدار نسبت به افزايش استفاده از حشيش توسط نيروهاي نظامي اعلام كرد كه استفاده از مواد مخدر هنجارهاي ارتش و مأموریت آن‌ در حفاظت از مرزها را با خطر رو‌به‌رو كرده است. براساس گزارش جروزالم‌پست، افزايش استفاده از حشيش در ميان نيروهاي نظامي رژيم صهيونيستي حتي تا آنجا زياد شد كه فرماندهي ارتش از حذف مزاياي نظاميان معتاد به حشيش و كاهش رتبه نظامي آنها خبر داده و اعلام كرد كه سخت‌گيري را بيشتر خواهد كرد. با اين حال به نظر مي‌رسد كه اين سخت‌گيري‌ها تاثيري براي كاهش استفاده از مواد مخدر در ارتش رژيم صهيونيستي نداشته است.
ارتش قاچاقچي
البته فقط استفاده از مواد مخدر در ميان نظاميان ارتش رژيم صهيونيستي خبرساز نيست، بلكه نظاميان اين رژيم سابقه قاچاق مواد مخدر را هم در كارنامه دارند. در سال 2018، ديلي‌صباح به نقل از مقامات تل‌آويو گزارش داد كه حداقل سی‌وپنج سرباز همراه با چند غیرنظامی به‌دلیل قاچاق مواد مخدر و سوءمصرف مواد دستگیر شده‌اند. در اين گزارش همچنين گفته شد كه براساس یک نظرسنجی که توسط سازمان مبارزه با مواد مخدر اسرائیل (IADA) انجام شده است، بیش از نیمی از سربازان ارتش به استفاده از مواد مخدر غیرقانونی، به‌ویژه ماری‌جوانا در سال گذشته اعتراف کرده‌اند. در سال 2019 نيز قاچاق مواد مخدر در يك پايگاه نظامي رژيم صهيونيستي خبرساز شد و ديلي‌صباح اعلام كرد كه 10 سرباز به‌دلیل نگهداری و استعمال مواد مخدر بازداشت شدند که چهار تن از آنها زن و شش تن مرد بودند. براساس اين گزارش مشخص شد كه اين نظاميان در پایگاه آموزشی در نقب مشغول خرید، فروش و استفاده از مواد مخدر بوده‌اند.
تلفات ارتش در مانور نظامي
همان‌گونه كه گفته شد، بدنه انساني ارتش رژيم صهيونيستي با بحران ناكارآمدي رو‌به‌روست و در همين ارتباط نيز روز دوشنبه ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن یک سرباز خود در مانور نظامی اخیر خبر داد. سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در اين ارتباط اعلام کرد: «یک سرباز در جریان رزمایش نظامی از ناحیه سینه و سر به‌شدت زخمی شد.» یوسی یهوشع، خبرنگار صهيونيستي و خبرنگار امور ارتش و امنیت در روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: «طی رزمایشی در پایگاه تسئیلیم یک سرباز از نیروی مهندسی به‌شدت زخمی شد و به مراكز درماني منتقل گرديد.» تلفات در جريان برگزاري مانور نظامي جديدترين نشانه ضعف بدنه انساني ارتش رژيم صهيونيستي است و بعيد است كه اين نيروها بتوانند در يك جنگ احتمالي دستاوردي داشته باشند.
سایه سنگین بحران اقتصادی بر سر تل‌آويو
از سوي ديگر، رسانه‌های عبری‌زبان با اذعان به وخامت اوضاع اقتصادی در سرزمین‌های اشغالی هشدار دادند که با سیاست‌های کنونی کابینه نتانیاهو باید منتظر بحران اقتصادی باشیم. شبکه خبری المیادین به نقل از کانال «۱۲» عبری نوشت: با بدتر شدن شرایط اقتصادی در «اسرائیل» و به‌دنبال آن، با کاهش درآمد سرانه مداوم شهرک‌نشینان و رکود بی‌سابقه کنونی در بخش ساخت‌وساز و بازار مسکن طی ۲۰ سال گذشته، تل‌آویو در آستانه رکود فلج‌کننده اقتصادی قرار دارد. به نوشته المیادین، رسانه‌های عبری پیش‌تر نیز در ماه ‌آوریل سال جاری میلادی با هشدار نسبت به وخامت اوضاع اقتصادی اعلام کردند: «اسرائیل در پی سیاست‌های نتانیاهو به سمت بحران اقتصادی حرکت می‌کند.» در همین ارتباط، مؤسسه اعتبارسنجی آمریکایی «مودیز» پیش‌تر گزارش داده بود که رتبه اعتباری سالانه این رژیم با یک درجه کاهش از سطح «مثبت» به مرحله پایین‌تر نزول کرده است. رسانه‌های عبری همچنین بارها نسبت به افزایش شاخص تورم اقتصادی طی ماه‌های گذشته هشدار داده بودند؛ مسئله‌ای که موجب شد مؤسسات مالی و بانکی در سرزمین‌های اشغالی به تناوب نرخ سود بهره را افزایش دهند.
آمار تکان‌دهنده از شهدای فلسطین
جنايات رژيم صهيونيستي در مناطق فلسطيني همچنان ادامه دارد و یک منبع عبری‌زبان در گزارشی تکان‌دهنده تعداد شهدای کودک و نوجوان فلسطینی در جریان درگیری‌ها با نظامیان صهیونیستی در فلسطین اشغالی را فاش ساخت. روزنامه صهیونیستی هاآرتص اعلام کرد که از آغاز سال جاری ميلادي يعني طي شش ماه گذشته تاکنون ۲۸ کودک و نوجوان فلسطینی را در درگیری‌های مختلف در فلسطین اشغالی به دست نظامیان این رژیم به شهادت رسیدند. همچنين هیئت عالی اسلامی و هیئت علمای بیت‌المقدس نسبت به خطرات درخواست «عمیت ‌هالیوی»، نماینده حزب «لیکود» در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی برای تقسیم مسجدالاقصی میان مسلمان و یهودیان هشدار دادند. این دو هیئت در بیانیه‌ای بر ابعاد خطرناک این طرح صهیونیستی از جمله تقسیم مکانی مسجدالاقصی، توصیف مجدد آن به مسجد قبلی، تقدس‌زدایی از دیگر بخش‌های آن، پایان دادن به تولیت خاندان ‌هاشمی اردن بر این مکان مقدس، پایان دادن به نقش و فعالیت اوقاف اسلامی، اجازه ورود به یهودیان از تمام دروازه‌های آن و هتک حرمت این مکان مقدس تاکید کردند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

وعده صادق هیمنه شکست‌ناپذیری اسرائیل را فرو ریخت

سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور

جوان فلسطینی: به رهبر ایران بگویید روح شهدای غزه از «وعده صادق» شاد شد

وعده صادق

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.