سرخط خبرها
خانه / صراط عشق / اخبار / جوان فلسطینی: به رهبر ایران بگویید روح شهدای غزه از «وعده صادق» شاد شد

جوان فلسطینی: به رهبر ایران بگویید روح شهدای غزه از «وعده صادق» شاد شد

«با عملیات وعده صادق، دل‌های ما ـ مردم فلسطین ـ خنک شد. سلام ما را به رهبر صادق‌الوعدِ انقلاب اسلامی برسانید و به‌ ایشان بگویید روح شهدای غزه بعد از عملیات ایران، به آرامش رسید. می‌توانم لبخند پدر شهیدم را تصور کنم. اگر زنده بود، بعد از این عملیات از خوشحالی، شیرینی پخش می‌کرد…». اینها را جوان فلسطینی می‌گوید که معتقد است هیچ‌کس مثل اهالی غزه، عظمت عملیات «وعده صادق» را درک نمی‌کند.

فوج پهپاد‌ها و موشک‌ها که از خاک مقدس ایران، عازم ماموریت تنبیه دشمن خبیث شد، این فقط قلب‌های مردم ایران نبود که با زمزمه دعای خیر، همسفر آن‌ها شد بلکه قلب میلیون‌ها نفر از مسلمانان و آزادیخواهان دنیا هم، به این پهپاد‌ها و موشک‌های منتقم گره خورد. در میانه این بیم و‌امید اما، مردم مظلوم غزه، حال و هوای دیگری داشتند. شاید هیچ‌کس مثل اهالی غزه، چشم‌انتظار ساعت صفر انتقام ایران از رژیم کودک‌کش اسراییل نبود و از ظاهر شدن پرنده‌های ابابیل ایرانی در آسمان فلسطین، غرق شادی نشد. برای مردمان مظلوم و صبوری که ۱۹۰روز زیر باران موشک‌های قاتل صهیونیستی، هر روز داغدار عزیزانی شده بودند، به هدف نشستن موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، مثل مرهمی بود بر زخم‌های عمیق و آب سردی بود بر آتش دل‌های داغدیده.

از دانشجوی فلسطینی که ۲هزار کیلومتر دورتر از سرزمین مادری، در ایران مشغول تحصیل است هم بپرسی، می‌گوید: «با عملیات وعده صادق، دل‌های مردم فلسطین، خنک شد.» «مهدی صالح» حرف‌ها دارد درباره عملیاتی که مایه قوت قلب کودکان غزه شد…

ایران ثابت کرد حرف و عملش، یکی است

«عملیات وعده صادق، عملیات بسیار عظیمی بود از این بابت که برای اولین بار از ایران علیه اهدافی در سرزمین‌های اشغالی اتفاق افتاد. برخلاف بسیاری از کشور‌های عربی و اسلامی که بعد از عملیات طوفان الأقصی، سازش را انتخاب و پشت ملت فلسطین را خالی کردند، ایران با این عملیات ثابت کرد که حرف و عملش، یکی است و معتقد به آرمان فلسطین و همیشه در کنار ملت و مقاومت فلسطین است. این باعث خوشحالی و دلگرمی و روحیه گرفتن مردم فلسطین و علی‌الخصوص مردم غزه شد که با چشم‌های خودشان، موشک‌ها و پهپاد‌های ایرانی را دیدند.»

مهدی صالح، معروف به «صالح غزه‌ای» مکثی می‌کند و قبل از هر تفسیری از صحبت هایش، منظورش را اینطور تشریح می‌کند: «ما به نظام جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و اعتماد داشتیم اما عملیات وعده صادق، اثبات کرد ایران مثل همیشه در وعده خود در حمایت از فلسطین، صادق است. واقعیت این است که در این شرایط که شرایط جنگی است، هیچ‌کس جرأت نمی‌کند خودش را با کشوری مثل اسراییل که دارد دیوانه‌وار عمل می‌کند، درگیر کند. اما ایران در همین شرایط ملتهب منطقه، عملیات بزرگ وعده صادق را اجرا کرد و همین، ارزش این عملیات را چند برابر و آن را در چشم مردم فلسطین، بسیار بزرگتر کرد.»

سلام ما را به رهبرِ «صادق الوعدِ» ایران برسانید

«از نگاه مردم فلسطین، دیگر از این بهتر نمی‌شد. این، همان ایرانی بود که می‌شناختیم و به آن اعتماد داشتیم. درواقع، جمهوری اسلامی که در ذهن داشتیم، با عملیات وعده صادق، پیش چشم‌مان مجسم شد؛ کشوری که اهل مردی و مردانگی است. با این عملیات، دل‌های ما – مردم فلسطین – خنک شد.»

لبخند قدرشناسانه‌ای روی صورت دانشجوی فلسطینی جامعة المصطفی(ص) در شهر قم می‌نشیند و در همان حال می‌گوید: «سلام ما را به رهبر عظیم و صادق الوعدِ انقلاب اسلامی برسانید و به‌ایشان بگویید روح شهدای غزه ازجمله پدر شهیدم بعد از عملیات ایران، به آرامش رسید. می‌توانم لبخندش را تصور کنم. پدرم اگر زنده بود، بعد از این عملیات از خوشحالی، شیرینی پخش می‌کرد.

به اعتقاد ما، با عملیات ایران، بخشی از انتقام شهدای غزه گرفته شد. می‌دانید، بزرگترین آرمانی که ما داشته و داریم، تشکیل امت واحده اسلامی است. وقتی با عملیات وعده صادق، دیدیم که امت اسلامی، حول یک آرمان و علیه دشمن صهیونیستی جمع شدند، این به خودی خود، محقق شدن بزرگترین هدف ما بود. ایران تا اینجای کار را انجام داد. حالا طی کردن باقی مسیر با ماست تا انتقام خون‌هایی که ریخته شده را از رژیم صهیونیستی بگیریم.»

شبی که کل جهان بیدار بود و کودکان غزه با آرامش خوابیدند…

شنبه شب، اولین شبی بود که پای موشک‌های اسراییلی به غزه باز نشد اما با این حال، چشم‌های منتظر مردم غزه مدام به آسمان بود: «از چند ساعت قبل از حمله، مردم غزه احساس کرده بودند اتفاق بزرگی در راه است چون آسمان غزه بعد از بیش از ۶ماه، آرام شده بود، خبری از موشک ها نبود و دیگر صدای جنگنده‌های رژیم صهیونیستی و صدای آزار‌دهنده پهپاد‌های تجسسی آن که ۲۴ساعته در آسمان غزه جولان می‌دادند، شنیده نمی‌شد.

*(خوشحالی مردم غزه از مشاهده موشک های ایرانی و خوشامدگویی به آنها با تکبیر و دست و شادمانی)

مردم غزه، خیلی چشم‌انتظار آن عملیات بزرگ بودند تا ایران، انتقام آن‌ها را از رژیم غاصب بگیرد. درواقع، فلسطینی‌ها شنبه شب نخوابیدند تا اینکه صدای دلنواز پهپاد‌های شاهد به گوششان رسید. به همین دلیل هم بود که وقتی پهپاد‌ها و موشک‌های ایران به فلسطین اشغالی رسیدند، اهالی غزه با فریاد‌های «وصلن، وصلن»(رسیدند، رسیدند)، شروع به خوشحالی کردند و با صدای تکبیر و دست و شادی‌، به آن‌ها خوشامد گفتند.»

چشم‌های مهدی صالح برق می‌زند وقتی از پهپاد‌ها و موشک‌های ایران می‌گوید؛ از پیک‌هایی که با خودشان، برای کودکان غزه، آرامش و هدیه بردند: «شنبه شب، آسمان غزه فقط به روی موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، باز بود. درواقع، سرزمین فلسطین، موشک‌های ایرانی را در آغوش گرفت و اینطور بود که آن شب، کودکان غزه بعد از ۱۹۰روز، برای اولین بار با آرامش خوابیدند. یکی از دوستان فلسطینی، آن شب نوشت: «امشب کل جهان بیدار است و کودکان غزه با آرامش خوابیده‌اند»…

وقتی طوفان‌الأقصی تکرار شد

«ارزش عملیات وعده صادق، مثل عملیات طوفان الأقصی بود. ۱۳آوریل هم، مثل ۷اکتبر، جاودانه شد چون هر دوی این عملیات‌ها، نابودی اسراییل را تسریع می‌کند.» قند در دل فلسطینی‌ها آب می‌شود وقتی خاطره عملیات طوفان الأقصی را مرور می‌کنند. حالا آن عملیات غرورآفرین، یک همتای باشکوه پیدا کرده است: «هرچه رژیم صهیونیستی در ۱۹۰ روز جنگ علیه غزه رشته بود، ایران با عملیات وعده صادق در یک شب، پنپه کرد. اسراییل بعد از طوفان الأقصی می‌خواست نشان دهد هرکه با ما دربیفتد، کارش تمام است اما شنبه شب، جز «الفرار الفرار» چیزی از این رژیم ندیدیم.

راستش را بخواهید، با عملیات وعده صادق ایران، احساسات روز ۷ اکتبر برای مردم فلسطین تداعی شد. واقعیت این است که اسراییل امروز با اسراییل ۱۹۰روز قبل، فرق کرده است. همه باید آن ارتش به ظاهر شکست‌ناپذیر را در ذهن‌شان خاک کنند. آن‌ها حالا دیگر ارتش شکستِ ترمیم‌ناپذیر هستند.»

*(موشک ها و پهپادهای ایران بر فراز بیت المقدس و شادی فلسطینی ها)

خیال‌مان راحت شد که کار اسراییل به همین زودی‌ها تمام است

می‌گویم: شادی ناشی از عملیات وعده صادق، شور و شوق عجیبی در دل تمام مسلمانان و آزادیخواهان جهان ایجاد کرد و همه مدام با خودشان می‌گفتند: حالا حساب کنید عظمت و شکوه روز نابودی رژیم جعلی و کودک‌کش صهیونیستی چقدر بزرگ خواهد بود. یعنی ما آن روز را می‌بینیم؟ …

صالح غزه‌ای نمی‌گذارد جمله‌ام تمام شود و می‌گوید: «دیگر خیال‌مان راحت شد که این اتفاق، به همین زودی‌ها محقق خواهد شد و همه ما آن روز را خواهیم دید. وقتی ایران از فاصله ۲هزار کیلومتری، توانست رژیم اسراییل را که مجهز به بهترین تجهیرات نظامی دنیاست، با پهپاد و موشک هدف قرار دهد و صهیونیست‌ها از رهگیری تعداد زیادی از این موشک‌ها ناتوان ماندند و از مقابله با آن‌ها درمانده شدند، مطمئن شدیم که این رژیم، ضعیف‌تر و شکننده‌تر از آن است که تصور می‌شد و شکست دادن آن، اصلاً دور از ذهن نیست.»

«وعده صادق»، به مردم غزه جرأت داد به خانه‌هایشان برگردند

«عملیات وعده صادق، بعد از ۱۹۰روز حملات سنگین و بی‌رحمانه اسراییل، روحیه و شادی خیلی بزرگی به مردم غزه داد و دلشان را قرص کرد که برادرانی در امت اسلام هستند که همیشه در کنارشان‌ایستاده‌اند. عملیات شنبه شب نشان داد ایران که سال‌هاست به مقاومت فلسطین کمک می‌کند، حالا آمده و در یک جبهه واقعی و فیزیکی، با آن‌ها همسنگر شده است و این، قوت قلب بزرگی برای مردم فلسطین است.»

*(بازگشت خودجوش مردم غزه به طرف مرزهای شمال بعد از عملیات وعده صادق)

مهدی صالح، مصداق روشنی دارد از این دلگرمی و قوت قلب در میان اهالی غزه: «صبح روز بعد از عملیات وعده صادق، با انتشار اخبار غیرموثقی درباره صدور اجازه از طرف ارتش رژیم اسراییل به زنان و کودکان برای بازگشت به شمال غزه، سیل مردم به طرف مرز شمال سرازیر شد. حقیقت این بود که رژیم صهیونیستی هیچ مجوزی در این زمینه نداده بود و مردم بعد از عملیات ایران، انگار که ترس‌شان ریخته باشد، به صورت خودجوش به طرف شمال غزه و خانه‌هایشان به راه افتاده بودند.

*(حمله خمپاره ای رژیم صهیونیستی به مردمی که در حال بازگشت به سمت شمال غزه هستند)

با سرازیر شدن سیل جمعیت به طرف شمال، تعدادی از خانواده‌ها موفق شدند وارد شمال غزه شوند. البته رژیم هم بیکار ننشست و با پرتاب خمپاره در میان این جمعیت، سعی کرد مانع آن‌ها شود. در ادامه هم حتماً با آن‌ها مقابله می‌کند اما در اصل ماجرا تغییری ایجاد نمی‌شود که این حرکت کاملاً خودجوش و البته با ریسک خیلی بالا، از برکات عملیات وعده صادق بود. این به معنای آن است که اولین تأثیر مستقیم این عملیات، این بوده که روحیه بالایی به مردم غزه داده و یک بار دیگر، رژیم صهیونیستی را در چشم آن‌ها کوچک کرده است. حالا مردم با اینکه می‌دانند احتمال هدف قرار گرفتن‌شان از طرف ارتش رژیم خیلی زیاد است، اما تصمیم گرفته‌اند به خانه‌هایشان در شمال برگردند. و این یعنی امنیت برای مردم غزه در اولویت نیست بلکه‌ایستادگی جلوی رژیم صهیونیستی، اولویت است.»

*علاقه‌مندان به مشارکت در  کمک‌رسانی به مردم غزه، می‌توانند به کانال «روایت غزه» (با مدیریت مهدی صالح) به نشانی @SalehGaza در پیام‌رسان ایتا مراجعه کنند.

ایتابلهسروشآپارات

همچنین ببینید

شاعر «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت

سیدمهدی بنی‌هاشمی شاعر سروده «سلام فرمانده» به استقبال غزل رهبر انقلاب رفت که یک بیت از آن را به مناسبت عملیات وعده صادق خوانده بودند.

کاریکاتور/ ادعای پوشکی در خصوص قدرت موشکی

رژیم صهیونسیتی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.